:-( Wygląda na to że masz Adblocka. Utrzymujemy się z reklam żeby móc dostarczyć Ci wiadomości z Twojego regionu za które nie musisz płacić, czy mógłbyś rozważyć jego wyłączenie?
  18°C lekkie zachmurzenie

Garwolin – Problem z parkowaniem przy kościele! Płatny parking, zakaz czy słupki?

Minęło pół roku od kiedy na ulicy Kościelnej wprowadzono ruch jednokierunkowy. Problem z pojazdami, które blokują skrzyżowanie przy kościele jednak pozostał. W jaki sposób urzędnicy i radni chcą go rozwiązać?

Podczas środowego posiedzenia komisji spraw komunalnych i porządku publicznego radni miasta Garwolina dyskutowali o nowej organizacji ruchu przy ul. Kościelnej oraz o konieczności odblokowania skrzyżowania z ul. Zgody. Wśród propozycji rozwiązania problemu pojawiły się między innymi pomysły wprowadzenia opłaty za parkowanie przy kościelnym parkanie oraz postawienie znaku zakazu parkowania lub słupków, które uniemożliwią kierowcom pozostawienie pojazdów na łukach skrzyżowania, gdzie zgodnie z przepisami parkować i tak nie wolno. Okazuje się jednak, że wyegzekwowanie przestrzegania tego przepisu jest niemal niemożliwe.

 

Jednokierunkowa zostaje

Tomasz Majczyna z Wydziału Kontroli Wewnętrznej i Jednostek Podległych poinformował radnych, że Urząd Miasta Garwolina zwrócił się do Powiatowego Zarządu Dróg w Garwolinie i Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Powiatowej Policji w Garwolinie z prośbą o wyrażenie opinii po półrocznym okresie obowiązywania nowej organizacji ruchu na ul. Kościelnej. Organy te, w których gestii leży zatwierdzanie i opiniowanie organizacji ruchu, wydały pozytywną opinię, podtrzymując wprowadzone w czerwcu 2017 roku zmiany na ul. Kościelnej. Czy kierowcy powinni spodziewać się kolejnych?

 

Zakaz lub płatny parking?

Urzędnik zaznaczył, że przywrócenie ruchu dwukierunkowego na ul. Kościelnej spowodowałoby wykluczenie 12 legalnych miejsc parkingowych przy parkanie ulicy Kościelnej, gdzie na co dzień parkuje około 18 pojazdów. Tomasz Majczyna dodał, że ten teren znajduje się poza strefą płatnego parkowania. Skarbnik miasta Katarzyna Nozdryn-Płotnicka zaproponowała, aby wykluczyć te miejsca parkingowe lub zacząć pobierać także w tym miejscu opłatę za parkowanie.

– Na chodniku, po drugiej stronie, legalnie, na dzień dzisiejszy jest około 3 miejsc parkingowych, a parkuje tam do 7 pojazdów. Przy zachowaniu parkowania pojazdów przy parkanie kościelnym nie możliwości ze względu na szerokość jezdni przywrócenia tam ruchu dwukierunkowego – tłumaczył Tomasz Majczyna. Urzędnik podkreślił, że likwidacja miejsc parkingowych przy parkanie i umieszczenie znaku zakazu zatrzymywania się wiąże się z pytaniem, kto tego dopilnuje. Dodał, że nie wyobraża sobie, żeby ludzie przyjeżdżający do kościoła nie parkowali przy parkanie. Skarbnik magistratu wtrąciła, że ludziom przyjeżdżającym do kolegiaty często nie chce się kawałek przejść, a możliwości parkowania jest wiele, w tym m.in. na Alei Żwirki i Wigury, ul. Szkolnej lub parkingu przy Szkole Podstawowej nr 1. Nozdryn-Płotnicka zaznaczyła, że jej uwaga nie dotyczy osób starszych i niepełnosprawnych, którzy mają problemy z poruszaniem się. Natomiast, w przypadku nie przestrzegania przez kierowców umieszczonego znaku powinna reagować policja.

 

Chodnik jest w końcu dla pieszych, a nie dla samochodów

Radni oraz skarbnik zwrócili także uwagę na występujący w rejonie tego skrzyżowania problem parkowania na chodniku, które nierzadko zmusza pieszych do przechodzenia środkiem ulicy. Tomasz Majczyna przypomniał, że jest przepis, który zabrania parkowania pojazdów na chodniku jeśli nie pozostaje na nim 1,5 m przestrzeni dla pieszych. Urzędnik zaznaczył, że wyegzekwowanie przestrzegania tego przepisu jest niemal niemożliwe, ponieważ w rejonie skrzyżowania musiałby cały czas stać policjant. – Gdyby policja kilka razy się pofatygowała i dała mandat wyższy niż 50 zł, to szybko by się ludzie nauczyli, że tam parkować nie można. (…) Chyba chodnik jest w końcu dla pieszych, a nie dla samochodów, żeby tam parkowały – stwierdziła Katarzyna Nozdryn-Płotnicka.

 

Śmieciarka jedzie pod prąd. Paranoja, śmiech na sali”

Tomasz Majczyna zaprezentował członkom komisji zdjęcia aut stojących w rejonie skrzyżowania ulic Kościuszki i Zgody, których kierowcy zapłaciliby mandat, gdyby tylko na miejscu pojawiła się policja. Urzędnik dodał, że problem zablokowanego skrzyżowania rozwiąże likwidacja 6 miejsc parkingowych w tym rejonie. Najlepszym i najefektywniejszym sposobem okazały się być słupki.

– Na razie odblokujemy to skrzyżowanie. Tam stoją samochody, nie można przejechać. Jaki jest sens, że w jedną stronę jadą samochody, a pod prąd jedzie śmieciarka? Paranoja! Jeszcze tego nigdzie nie widziałem w Polsce, tylko w Garwolinie. Śmieciarka jedzie pod prąd, bo jej wolno, a policja nie może. I karetka musi jechać dookoła. To jest paranoja, śmiech na sali – mówił wyraźnie wzburzony przewodniczący komisji Jakub Starzyński o znaku zakazu wjazdu w ul. Kościelną przy skrzyżowaniu z ul. Zgody, który nie dotyczy służb komunalnych.


Radny poddał pod głosowanie wniosek, aby w rejonie skrzyżowania ulic Kościelnej i Zgody zostały umieszczone słupki, które uniemożliwią parkowanie pojazdów na łukach, co odblokuje skrzyżowanie i przyczyni się do upłynnienia ruchu. Wniosek ten został zaopiniowany pozytywnie większością głosów. Ostateczną decyzję podejmie burmistrz miasta po uzyskaniu opini KPP w Garwolinie i zatwierdzeniu PZD w Garwolinie.

Podobne słupki znajdują się już m.in. przy ul. Wiejskiej w Garwolinie.

 

ur, fot. KK, ur


Garwolin – Problem z parkowaniem przy kościele! Płatny parking, zakaz czy słupki? komentarze opinie

  • Luki - niezalogowany 2018-01-13 18:50:07

    Jednak ta nasza rada miasta jest śmieszna, zastanawia się jak odblokować skrzyżowanie ul Kościelnej!!! A nie wypadło by zaprosić komendanta policji na dywanik i niech tłumaczy co robią jego podwładni z drogówki, to do nich należy pilnowanie porządku a nie stanie pod globi, czy jeżdżenie z butelkami po piwie pod Lidl!!! I pewnie ktoś powie że to złośliwe ale wystarczy codziennie przejechać się kilkoma ulicami, ul senatorska naprzeciwko fryzjera, wspomniane skrzyżowanie i ok 8 - 9 i ok 15-16 podjechać pod przedszkole na stadion.-tam istny Western, parkowanie na pasach, na skrzyżowaniu a gdzie bezpieczeństwo dzieci???????????? a i jeszcze jedno.... Czy w sobotę nikt z policji nie pracuje przecież do 12 w centrum każdy kawałek chodnika, zatoczki, teren włączonego z ruchu zapachy, i oczywiście cały chodnik na senatorskiej na przeciwko postoju taxi!!! więc pytam jeszcze raz GDZIE JEST POLICJA!!! DROGA REDAKCJI JEŚLI CZYTACIE KOMENTARZE PRZED PUBLIKACJĄ TO PROSZĘ W IMIENIU CZYTELNIKA I MIESZKAŃCA O ZAPYTANIE W TEJ SPRAWIE DO KOMENDANTA!!!

  • gość 2018-01-13 19:17:25

    Śmiech na sali.... Skoro nie ma znaku zakazu parkowania, no to parkują normalne.... A gdzie w garwolinie można zaparkować auto? I to w dodatku bez opłat?

  • gość 2018-01-14 08:59:21

    No nie. Zlikwidowali by parkowanie wzdłuż ogrodzenia kościoła ale wierni nie będą mieli gdzie zaparkować przyjeżdżając na mszę. Śmieszne. Im wcale nie chodzi o zwykłych obywateli. Powydawali zezwolenia na budowę równo do chodnika, pootwierali sklepy i usługi i chcą żeby klienci przychodzili. Wprowadzić obowiązek zapewnienia co najmniej trzech miejsc parkingowych. Ten dawny strażnik to naprawdę minął się z powołaniem. Jak tak bardzo chce pracować w ruchu drogowym to niech idzie do policji. Czyżby bał się egzaminów ? Bedocja chce przyciągnąć obywateli na zakupy a każe parkować daleko od obiektów handlowych. Wprowadzić na terenie miasta strefy czasowego parkowania do dwóch godzin to i ludzie zdążą zrobić zakupy i nie będzie korków. A robotników warszawskich nauczyć parkowania na strefie (bez)aktywności gospodarczej.

  • gość 2018-01-14 11:14:47

    Oni mają cięgle problemy w tym magistracie . Jeden niekończący się problem że obywatele robią co chcą a nie stosują się do ich wytycznych , stąd pomysł na policję albo i przymiarka do powrotu SM . Jak się jest nieudolnym to są i problemy . Miasto dostosowane do czasów furmanek a nie motoryzacji . Pani skarbnik niech parkuje pod MC donaldem i się przewietrzy idąc do pracy , może coś wówczas mądrego do głowy przyjdzie . Jak pisałem problemem są absurdalne zakazy i płatne parkingi , rozwiązanie urzędu - więcej tego samego .

  • Gość - niezalogowany 2018-01-14 11:19:21

    Do poprzednika odnośnie braku zakazu w tym miejscu!!! Może wystarczyło by poczytać kodeks drogowy albo przypomnieć sobie przepisy z egzaminu na prawko....!!! Od kiedy na skrzyżowaniu można parkować?? I dodatkowo min 10 od znaku i skrzyżowań!!!

  • gość 2018-01-14 11:30:12

    Nie żadne słupki tylko karać mandatami codziennie to sobie kierowcy kodeks drogowy przypomną i będą parkować zgodnie z przepisami. Słupki długo nie postoją zwłaszcza jeśli będą cienkie. Tylko marnowanie pieniędzy.

  • gość 2018-01-14 16:46:16

    Wprowadzić opłaty za garażowanie (nie parkowanie) całodobowe na miejskich ulicach.

  • gość 2018-01-14 19:11:04

    Najlepiej to obywatela tylko: karać, ścigać i mandaty wlepiać. Może lepiej pomyśleć o budowie parkingu piętrowego i ułatwić życie obywatelom.

  • Gość - niezalogowany 2018-01-15 08:21:16

    Komentujcie i tak pewnie nikt z urzędu tego nie czyta, a już na pewno waszych rad nie weźmie pod uwagę.

  • Obatel - niezalogowany 2018-01-15 09:13:38

    Nie lepiej jest też pod szkołami, duży parking pod jedynką zrobili sobie garwolińscy BANKsterzy i ZUSowcy, a poźniej jak rodzic chce zawieść/odebrać dziecko to nie ma gdzie zaparkować. Za czasów Głowackiego był tam porząde, teraz jest samowolka, a wystarczyło by żeby nauczyciel/rodzic miał przepustkę z pieczątką szkoły, a szkoła w godzinach lekcji wysłała woźnego do sprawdzenia samochody bez przepustek i zaprosiła policję.

  • Parking piętrowy. - niezalogowany 2018-01-15 09:59:35

    Popieram miasta coraz częściej stosują piętrowe parkingi które sa budowane niedaleko centrum miasta. Ale jak znam życie to Włodarze miasta wybudowali by taki parking ktory będzie spieprzony jak większość inwestycji w miescie. Byle jakość w moim miescie jest duża az przykro patrzeć.Trele morele park po co on tam potrzebny? Czy nie powinien byc tam Duzy parking?

  • Gość - niezalogowany 2018-01-15 10:22:07

    Chetnie zglosze sie aby wykonac te slupki i je zamontowac ( zrobie kilka) cena 700 zl za calosc. Zastanawiam sie na ile tysiecy zlotych wycenią je w przetargu i kto wygra.

  • gość 2018-01-15 10:43:59

    Weźcie się lepiej za samochody handlarzy "na sprzedaż" blokujące bezpłatne parkingi. W innych miastach szybko rozwiązali te problemy.

  • gość 2018-01-15 12:37:13

    Te posiedzenia tych pseudomiejskich komisji to jakaś komedia. Taki spontaniczny zlot na zasadzie "jak ktoś coś zacznie gadać to może i ja coś palnę - a już komentarze Pani Skarbnik jak zwykle genialne (kiedyś chciała nowy urząd budować bo jej ciasno ale temat umarł bo starostwo się wyniesie do pałacu...nomen omen bez miejsc parkingowych). A tak na poważnie..rozwiązanie jest proste ale...niestety niepopularne dla niektórych "możnych" tej lokalnej społeczności. Nie żadne słupki, opłaty, pierdoły, tylko wzorem innych miast stworzenie reprezentacyjnej przestrzeni w mieście, a więc całkowita rewitalizacja historycznego centrum, miejskiego rynku (w miejscu pseudo skweru z zasypanymi klozetami), z odpowiednim jego przeznaczeniem dla - uwaga - ruchu wyłącznie pieszego! Uwierzcie, że wszyscy się z czasem przyzwyczają i będą wdzięczni osobie, która będzie miała na tyle odwagi żeby przetrzymać lament sklepikarzy z okolic kościoła, postoju TAXI i najbliższej okolicy. A ludzie i tak przyjdą jeżeli zapewni im sie parking w innych lokalizacjach. Nadwodna od Kościuszki do Krótkiej, Krótka oraz Senatorska od Kościoła do Kościuszki powinny zostać wyłączone z ruchu. Można rozważyć np. połączenie Olimpijskiej poprzez część obecnego PKS z Krótką od Zieleniaka ze skrętem w Nadwodną w stronę kina, a dalej wyjazd w stronę Parkowej, ewentualnie wydzielenie części parku za Kościołem jako połączenie ze Staszica. Może tak troszkę myślenia o przyszłości z nutką pochylenia się nad lokalną historią, a nie wsadzanie słupka, kija, czy czegoś tam jeszcze. Następne pokolenia nam za to podziękują, a mieszkańcy się przyzwyczają i nikt się nie będzie na siłę pchał do centrum kiedy dookola tyle supermarketów. Życzę mądrych przemyśleń i trochę większej wyobraźni w rozwiązywaniu garwolińskich "problemów".

  • gość 2018-01-15 12:38:43

    A co policja może ? Mogą karać na drogach publicznych za naruszenia przepisów a parkowanie na parkingu nawet bez opłaty to sprawa administracyjna a nie karna czy wykroczeniowa .

  • gość 2018-01-16 12:08:37

    Jak czytam niektóre komentarze to Was całkiem ... . To miasto ma sens i cel jako lokalne centrum zakupowe dla mieszkańców całego powiatu. Również jako centrum usługowe i do załatwienia spraw w urzędach o skali powiatowej (starostwo, zus, US, banki). Przy czym te zakupy to nie tylko w Lidl, Kaufland, itp., ale też małe butiki odzieżowe i inne sklepiki branżowe. To miasto nie jest lokalnym mały miasteczkiem (wioską mieszkaniową?) służącym tylko jej mieszkańcom, w którym wystarczą same parki, uliczki spacerowe zamknięte dla ruchu, szkoły, itp.). To nie jest też Warszawa, żeby aż trzeba robić deptaki w miejsce ulic w centrum. Jak ktoś chce sobie pospacerować na świeżym powietrzy to do lasu niedaleko. Na koniec: na koszty utrzymania szkół (do subwencji się raczej dokłada), GOKU-u, Basenu, ulic (naprawy, odśnieżanie), parków, itp. trzeba skądś zebrać kasę. Myślę, że zbiera się w sporej części z podatków i opłat płaconych przez sklepikarzy, usługodawców itp.. Oni, aby zarabiać muszą mieć klientów z całego powiatu, którzy nie muszą do ich zasuwać 2 km od samochodu i z powrotem.

  • Gość - niezalogowany 2018-01-16 17:10:01

    Każdy dupek postawi słupek.

  • gość 2018-01-17 10:06:19

    Panie sklepikarzu z 12:08:37 Pan Szanowny nie zrozumiał chyba komentarza powyżej. Właśnie o to chodzi, że to nie Warszawa, a do butiku jaśnie Panie to nie trzeba podjeżdżać pod same drzwi. Tu nie chodzi o spacery, jak po lesie, tu chodzi m.in. o bezpieczne i spokojne korzystanie z przestrzeni publicznej, a lokalne centrum zakupowe wcale nie dotyczy ścisłego i historycznego centrum Garwolina bo to nie tam powstają główne lokale handlowe. A co do miasta, to owszem myli się Pan bo jest to lokalne, małe miasteczko, nawet dwukrotnie mniejsze od takiego Mińska Maz. gdzie jest miejsce na zadbaną przestrzeń publiczną. Głupoty Pan piszesz Panie dorobkiewiczu!

  • wkurzonygość - niezalogowany 2018-01-17 11:03:09

    Przynajmniej Garwolin coś myśli w sprawie zmian, a w Łaskarzewie w dni targu to cała ulica Garncarska, Targowa i wszystkie w około targu są zablokowane, że sie nie da przejechać, ludzie wszędzie wciskają się żeby zaparować samochód, na ulicy na terenie czyjejść posesji i nie obchodzą ich osoby tam mieszkające i chcące wyjechać ze swojej posesji. Po prostu skandal!!! Kiedy to się zmieni ?

  • gość 2018-01-23 13:58:46

    A Policja przepraszam bardzo to gdzie jest????

  • gość 2018-01-28 21:14:30

    Łaskarzew to dziura, taka wieś która - przez pomyłkę?! - dostała prawa miejskie. A na wsi to parkuje się gdzie popadnie.

Dodajesz jako: Zaloguj się

Ostatnie video - filmy na eGarwolin.pl