:-( Wygląda na to że masz Adblocka. Utrzymujemy się z reklam żeby móc dostarczyć Ci wiadomości z Twojego regionu za które nie musisz płacić, czy mógłbyś rozważyć jego wyłączenie?
  18°C lekkie zachmurzenie

Mistrzowie HRSMP z Garwolina

  • Fotka nr 0 z 5
  • Fotka nr 1 z 5
  • Fotka nr 2 z 5
  • Fotka nr 3 z 5
  • Fotka nr 4 z 5

Mateusz i Krzysztof Głowala, mistrzowie Polski Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 2017 w klasie PZM-5 opowiadają redakcji eGarwolin o minionym sezonie i zdradzają plany na przyszły.

Czym są HRSMP?           

Historyczne Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski  to bardzo młody cykl rajdowy, liczący dopiero jeden sezon. W roku 2016 nosił jeszcze miano Historycznego Rajdowego Pucharu Polski. HRSMP jest niesamowicie prężnie rozwijającym się cyklem z powodu świetnej organizacji i oprawy medialnej, jak również zainteresowania ze strony zawodników. Biorą w nim udział załogi nie tylko z Polski, ale również z zagranicy. Jako załoga startujemy właśnie od 2016 roku, kiedy jeszcze w HRPP (Historyczny Rajdowy Puchar Polski)  zbieraliśmy punkty do licencji przez jazdę bez pomiaru czasu.  W 2016r udało się wygrać warszawską Barbórkę Legend i to dało nam motywację, aby powalczyć z najlepszymi załogami. W 2017r. całe przygotowania skupiliśmy na przygotowanie naszej rajdowej Mazdy 323 GTX w specyfikacji i barwach Mazda Rally Team Europe z 1990r, którą startowały m.in. takie legendy jak Tomi Mäkinen, Timo Salonen, Hannu Mikkola.

 

To nie był łatwy sezon

Nie możemy powiedzieć, że było lekko w sezonie 2017, ale na pewno możemy powiedzieć, że było warto. Mistrzostwa Polski składały się z 6 rund: Rajd Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza – Wieliczka, 45. Rajd Świdnicki Krause – Świdnica, 3. Rajd Rzeszowiak – Rzeszów, 51. Rajd Dolnośląski – Kłodzko, 63. Rajd Wisły – Wisła, 3. Rajd Grodzki – Biecz, Rajd Barbórka – Warszawa.

Nasza trochę już leciwa, ponad 25-letnia, rajdowa (Mazda 323GTX z 1992r) dzielnie przetrwała 6 rund cyklu, wygrywając 3 z nich, a na pozostałych udało się wskoczyć na tzw. pudło. Wieliczka, Dolnośląski, bez większych problemów poza przegrzewającymi się hamulcami udaje się zgarnąć komplet punktów. W Świdnicy niestety na ostatnim odcinku zaciera się pompa paliwa i nie ma możliwości przekraczać 2000obr. Szczęśliwie udaje nam się dojechać do mety i zdobyć kolejne punkty. Rzeszów i znowu ostatni odcinek. Na wyjściu z prawego zakrętu uderzamy tylnym kołem w mostek i uszkadzamy wahacz. Udaje się jednak nadal kontynuować jazdę i dojechać do mety ze sporą stratą czasową, ale znowu doliczamy kolejne pkt. W Wiśle pogoda bardzo mocno nie sprzyjała normalnej jeździe, gdzie z powodu ulewy trudno było się utrzymać na górskich drogach, a o ściganiu się raczej  nie było mowy, Meta i kolejne pkt. Rajd Grodzki – Biecz bardzo trudny rajd deszczowo-błotny. Już po pierwszym odcinku bardzo pechowy dla naszych kolegów z Subaru Legacy Luty/Grudziołek i Audi Quattro Rowiński/Tokarska. Obydwie załogi wypadają z trasy, przekręcając piękne historyki na dach. Udaje się dojechać do mety i zdobyć kolejne pkt.

 

Jednak się udało

Ponad 300-konny samochód naprawdę wymaga skupienia i uwagi w każdej chwili. Opis rajdowy jest w fazie ciągłego rozwoju i tu musimy poświęcić bardzo dużo czasu, ale coraz lepiej się dogadujemy. Jako załoga jesteśmy zgrani. Krzysiek zrobił świetną robotę za kółkiem, serwis MRT przygotował bezawaryjne auto, a ja doprowadziłem naszą załogę do mety każdej rundy. To wszystko zaowocowało zdobyciem tytułu Mistrzów Polski HRSMP 2017 w klasie PZM-5 (auta z modyfikacjami wykraczającymi poza homologację rajdową) w pierwszych Historycznych Mistrzostwach Polski .

 

Zabrakło 0,011 tysięcznych sekundy

Wisienką na torcie był start w Rajdzie Barbórki 2017. Dobór opon w tym rajdzie jest kluczowy, niestety u nas troszkę to kulało i w konsekwencji na odcinku była walka z autem, a nie z czasem. Mimo to udało się zająć drugie miejsce w klasie i czwarte miejsce w generalce legend. W nagrodę za wyniki w HRSMP mogliśmy wystartować w Kryterium Asów na ulicy Karowej. Ciężko opisać uczucie, jakie towarzyszy na starcie do tego odcinka. Jest trochę… paraliżujące, serce bije jak szalone, ale w momencie startu adrenalina daje kopa i powraca pełne skupienie. Tym razem udało się trafić z oponami i wywalczyć 2 lokatę, przegrywając z chłopakami o zaledwie 0,011 tysięcznych sekundy! Gratulacje dla Roberta i Darka z Subaru Legacy.

 

Podziękowania za wsparcie

Oczywiście wszystko to nie było by możliwe, gdyby nie wsparcie naszego sponsora Cartex Auto Części. To dzięki tej firmie mieliśmy możliwość zadebiutować w 2016r. i zdobyć mistrzostwo w 2017. Szczególne podziękowania ślemy na ręce Prezesa Grzegorza Gładysza i całego zespołu pracującego w Firmie Cartex, który bardzo nam pomógł i cały czas towarzyszył w drodze do Mistrzostwa, a także, co jest dla nas bardzo ważne, byli z nami na Rajdzie Barbórki w Warszawie. Dziękujemy również firmie ZACHEM, która miała duży wkład w zdobycie tytułu i rozwoju technicznego auta. Jesteśmy bardzo wdzięczni MRT service i naszym Przyjaciołom Łukaszowi Ejneberg, Jarkowi Ejneberg a także Sławkowi Głowala za profesjonalne przygotowane i serwisowanie auta przez cały sezon. Mazda spisywała się świetnie i o żadnej usterce technicznej nie było mowy.

 

Plany na sezon 2018

Kolejny sezon cyklu HRSMP 2018r. zapowiada się bardzo ciekawie, 7 Rund w tym rajd Nadwiślański, można powiedzieć nasz, „domowy”, okolice Puław i Lublina. W tym tygodniu super informacja, że Rajd Dolnośląski otrzymał status rundy kandydackiej Historycznych Rajdowych Mistrzostw Europy!  Cały czas zgłaszają się kolejni zawodnicy z Europy, chętni zmierzyć się na odcinkach swoimi unikalnymi rajdówkami. Jesteśmy pewni, że rywalizacja będzie jeszcze bardziej zacięta, a co najważniejsze będzie można zobaczyć na trasach piękne rajdowe legendy.

Bardzo chcielibyśmy wystartować  i powalczyć w 2018r. Oczywiście jeśli tylko uda się zebrać budżet, który obecnie jest największą przeszkodą, aby wystartować i rywalizować na wysokim poziomie we wszystkich 7 rundach Mistrzostw Polski, to postaramy się powalczyć z najlepszymi załogami z Polski i Europy, broniąc tytułu Mistrza Polski. Co będzie czas pokaże…

Mateusz Głowala i Krzysztof Głowala
Mazda Rally Team Poland <<< śledź na Facebook'u

 

Oprac. KK

 

 

 

Mistrzowie HRSMP z Garwolina komentarze opinie

  • Kibic - niezalogowany 2018-02-08 17:13:20

    NIE Z GARWOLINA, A Z RĘBKOWA.

  • gość 2018-02-08 20:46:10

    Brawo chłopaki!!!! Duma i radość!!! Tak trzymać!!!

  • gość 2018-02-09 08:49:46

    a czego tych Panów nie było na Gali, Mistrzów Sportu???

  • gość2 - niezalogowany 2018-02-09 15:18:33

    Bo gala jest dla kolegów pana Króliczka, a nie dla pasjonatów

Dodajesz jako: Zaloguj się