:-( Wygląda na to że masz Adblocka. Utrzymujemy się z reklam żeby móc dostarczyć Ci wiadomości z Twojego regionu za które nie musisz płacić, czy mógłbyś rozważyć jego wyłączenie?
PILNE
Archiwum Aktualności, Promocja grodu Wilgą - zdjęcie, fotografia
  • Fotka nr 0 z 4
  • Fotka nr 1 z 4
  • Fotka nr 2 z 4
  • Fotka nr 3 z 4
Portal eGarwolin.pl 19/11/2013 06:09

Od połowy lipca w Urzędzie Miasta Garwolina funkcjonuje samodzielne stanowisko do spraw promocji, które pełni podinspektor Magdalena Trzeciak. Jak powinna wyglądać promocja Garwolina? Co należy poprawić w wizerunku miasta, a co jest godne pochwały w dotychczasowych działaniach, mających na celu zachęcenie ofertą miasta potencjalnych inwestorów i mieszkańców?

 

Podczas ostatniej komisji spraw społecznych Magdalena Trzeciak zapoznała radnych z dotychczasowymi działaniami na rzecz promocji miasta. Działalność promocyjna ma informować zarówno mieszkańców, jak i potencjalnych inwestorów o walorach Garwolina. – Do celów promocyjnych należy informowanie o mieście, przekonywanie o zaletach oferty miejskiej, a także pozycjonowanie, kształtowanie i utrwalanie wizerunku miasta – mówiła podinspektor, która od lipca zajmuje się promocją Garwolina.

 

Nowa strategia i nowe pomysły na promocję

Magdalena Trzeciak podkreśliła, że współczesne miasta są coraz bardziej świadome tego, że promocja jest koniecznością powiązaną z działaniami marketingowymi, a w komunikacji muszą używać badań rynkowych i działań komunikacyjnych, technik PR oraz innych instrumentów tzw. marketingu mix. – Funkcja marketingu terytorialnego, do którego należy promocja miasta, ma spełniać określone funkcje. Strategia rozwoju Garwolina została opracowana w 2002 roku jest już nieaktualna, a opracowanie nowej jest wyzwaniem, które sprawi, że miasto zostanie wypromowane i przyciągnie uwagę inwestorów oraz mieszkańców – przekonywała Magdalena Trzeciak.

 

Budowanie tożsamości, zbiór lokalnych atrybutów i cechy charakterystyczne miasta

Podinspektor podkreślała, że w nowej strategii promocyjnej dla Garwolina należy skupić się na zbudowaniu tożsamości, zbioru atrybutów miasta oraz otoczenia zewnętrznego i wewnętrznego, które podkreślą walory atrakcyjności, wyróżniające gród nad Wilgą pośród innych miast powiatu garwolińskiego. Dopiero po tak gruntownej analizie można w pełni wypracować cele strategiczne na najbliższe lata. Magdalena Trzeciak przedstawiła radnym szczegółowy plan tego, co do tej pory było robione w kierunku promocji Garwolina, co jest godne pochwały w tej kwestii, a co należy dopracować, by zainteresować potencjalnych inwestorów i samych mieszkańców do skorzystania z możliwości, jakie daje Garwolin.

 

Publikacje i gadżety

Urząd miasta troszczy się o promocję miasta, wydając m. in. album „Garwolin w dawnej i współczesnej fotografii”, foldery o budowie Miejskiej Pływalni „Garwolanka” i jednostronne kalendarze. – Brakuje folderu promocyjnego o mieście w wersji angielskiej, rosyjskiej i niemieckiej. Brakuje także publikacji promocyjnych zewnętrznych – mówiła Magdalena Trzeciak. Jeżeli chodzi o gadżety promocyjne – miasto promuje się na znaczkach z herbem, na pocztówkach przedstawiających krajobraz miejski, teczkach i torebkach z logo miasta.

 

Promocja Garwolina to także wszelkiego rodzaju imprezy i wydarzenia, na których miasto jest współorganizatorem (coroczne Dni Garwolina i Powiatu Garwolińskiego). W tym roku, w związku z jubileuszem 590-lecia otrzymania praw miejskich, został wydany pamiątkowy numizmat, a na skwerku w centrum miasta stanął pomnik księcia Janusza oraz kalendarium z najważniejszymi, garwolińskimi wydarzeniami historycznymi.

 

Magdalena Trzeciak podkreśliła, że warto skupić się na zewnętrznej kampanii promocyjnej miasta, biorąc udział np. w przeróżnych eventach. – Ostatnio nasze miasto brało udział w turnieju miast. Spośród ponad 300 miast Garwolin zajął 22. miejsce, co dało nam 7% głosów. To służy aktywizacji społeczeństwa i mieszkańców wokół tego, żeby chociaż na chwilę ciepło pomyśleć o mieście – mówiła. Garwolin posiada także multimedialne źródła promocji, do których należy film promocyjny o mieście oraz o Garwolińskiej Strefie Aktywności Gospodarczej czy też fan page urzędu na portalu społecznościowym.

 

Co zrobić, by lepiej promować miasto?

Do promocji miasta należy również organizowanie spotkań informacyjnych dla mieszkańców. Wskazane są wszelkiego rodzaju ankiety badające opinię np. na temat pracy urzędu. Magdalena Trzeciak zaznaczyła, że należy wymienić roll-up promocyjny, przydałby się namiot urzędu miasta z danymi teleadresowymi i stroną internetową. Oprócz istniejących tablic informacyjno-ogłoszeniowych i planu miasta należałoby pomyśleć o projekcie kilku tabliczek informacyjnych, umieszczonych w ciekawych miejscach Garwolina i trasie ścieżek historycznych. Modernizacji wymaga strona internetowa urzędu, która powinna być bardziej przejrzysta i przystosowana dla osób słabo widzących. W związku z powstającymi nowymi ulicami, należy uaktualnić papierowy plan miasta. Jest także pomysł, by powstał system informacji miejskiej przez SMS, który bezpłatnie informowałby mieszkańców np. o zagrożeniu przeciwpowodziowym.

 

Niestety, każde działanie promocyjne niesie za sobą koszty. W tym roku na promocję w budżecie miasta zostało przeznaczone 50 tys. zł, a część środków została dodatkowo pozyskana ze źródeł zewnętrznych, o które starał się burmistrz Tadeusz Mikulski. Wniosek na promocję w przyszłym roku obejmuje 88 tys. zł i czeka na uwzględnienie przez radnych w budżecie miasta.

 

(EB) 2013-11-19 08:09:57

Fot. Archiwum eGarwolin.pl

Reklama

Promocja grodu nad Wilgą komentarze opinie

  • siemomysł - niezalogowany 2013-11-19 22:05:09

    [quote name="Roksa"]Pan burmistrz tylko upomina sie o kasę o rady miasta. Może ktoś w końcu rozliczy tego burmistrza z kasy, za nie udane inwestycje? Panowie i panie z SDG teraz albo nigdy[/quote]Taka już ułomna jest nasza samorządowa demokracja. Zarządzający w wyniku demokratycznych wyborów naszym miastem Burmistrz (władza wykonawcza) spętany jest widzimisię politycznie mu nieprzychylnej, także demokratycznie wybranej Rady Miasta (władza ustawodawcza) w większości z SDG (czytaj...Wszyscy Ludzie Proboszcza vel nieformalna przybudówka PIS). Co z tego wynika? Mamy w Garwolinie Burmistrza, który stara się zarządzać racjonalnie naszym miastem pomimo permanentnej obstrukcji ze strony opozycji. Iście Syzyfowa praca niestety.

  • Roksa - niezalogowany 2013-11-19 17:18:38

    Pan burmistrz tylko upomina sie o kasę o rady miasta. Może ktoś w końcu rozliczy tego burmistrza z kasy, za nie udane inwestycje? Panowie i panie z SDG teraz albo nigdy

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.




Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Kupię pamiątki, książki , mapy

Kupię rzeczy związane z powiatem garwolińskim - książki, opracowania, wspomnienia, - pamiątki, medale, - mapy, - zdjęcia, - itp.


praca kierowca - magazynier

Zatrudnimy na stanowisko kierowca - magazynier wymagane prawo jazdy Kat. B lub C więcej informacji na miejscu lub pod numerem telefonu 25/6820417..


Sprzedam dom

Sprzedam dom piętrowy (1/2 bliżniaka) w Garwolinie ul II Armii Pojska Polskiego 75. Działka 350m2, powierzchnia użytkowa 110 m2 (kuchnia, 2..


MAGAZYNIER

Piekarnia Oskroba S.A. - jeden z liderów branży piekarniczej w Polsce poszukuje pracowników na stanowisko: Magazynier Miejsce pracy: Człekówka,..


Praca magisterska licencjat

Pracami tego typu zajmuję się od lat. Właściwie zawodowo. Zawsze staram się aby były jak najlepsze. Podchodzę do tego w sposób profesjonalny..


OKNA DRZWI BRAMY PLISY ROLETY

Zapraszamy do punktu sprzedaży Garwolin ul. Kościuszki 48B W ofercie : - okna PCV - drzwi wew, i zew. - bramy garażowe - drzwi stalowe - rolety (..


Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez egarwolin.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

E-NET Kot Krzysztof z siedzibą w Garwolin 08-400, II Armii Wojska Polskiego 47

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"