:-( Wygląda na to że masz Adblocka. Utrzymujemy się z reklam żeby móc dostarczyć Ci wiadomości z Twojego regionu za które nie musisz płacić, czy mógłbyś rozważyć jego wyłączenie?
PILNE

Złośliwość czy bezczynność i nieporadność urzędu?

Inne Powiat, Złośliwość bezczynność nieporadność urzędu - zdjęcie, fotografia
  • Fotka nr 0 z 2
  • Fotka nr 1 z 2
25/04/2018 15:17

– Nie wiem, który to już raz jestem w ten sposób potraktowany. Nie wiem, czy to złośliwość czy po prostu nieporadność urzędu – mówił podczas poniedziałkowej sesji rady powiatu Maciej Kurowski. Co wywołało oburzenie radnego? Co na zarzuty o półrocznej bezczynności odpowiedziała dyrektor WOA Małgorzata Antolak?

Podczas poniedziałkowej sesji rady powiatu radny Maciej Kurowski poruszył temat pisma, które trafiło do Starostwa Powiatowego w Garwolinie od jednej z fundacji, działających na terenie powiatu garwolińskiego. Radny zaznaczył, że pismo było adresowane konkretnie do niego, ale nie otrzymał o jego wpłynięciu żadnych informacji do momentu, w którym sam o nie zapytał.

W piśmie, fundacja poinformowała radnego, że we wrześniu tamtego roku zwróciła się do starosty z prośbą o udostępnienie w nowej siedzibie starostwa lokalu na swoją działalność i przez pół roku nie otrzymała żadnej odpowiedzi. Radny dodał, że z jego wiedzy wynika, że wówczas do starostwa wpłynęło więcej podobnych pism od innych organizacji pozarządowych, które również nie otrzymały odpowiedzi.

 

To po prostu źle świadczy o urzędzie

Maciej Kurowski zaznaczył, że pismo skierowane do niego było datowane na 13 marca. Radny podkreślił, że o wpłynięciu pisma dowiedział się przez przypadek po około tygodniu. Gdy zadzwonił do dyrektor Wydziału Organizacyjno-Administracyjnego starostwa Małgorzaty Antolak otrzymał telefoniczne potwierdzenie, że rzeczywiście takie pismo wpłynęło i zostanie mu przesłane niebawem. Maciej Kurowski, który przyznał, że musiał ponowić prośbę o przesłanie pisma, zastanawiał się, dlaczego wszystkie inne informacje, w tym imienne zaproszenia w formie skanu są przesyłane drogą mailową niemal natychmiast, a o tym piśmie nie otrzymał żadnej informacji.

– Dopiero 26 marca otrzymałem skan tego pisma. W międzyczasie, zdaje się, to pismo trafiło do pana starosty zamiast do mnie – mówił radny Kurowski, który dodał, że 22 marca odbyło się spotkanie z organizacjami pozarządowymi, które od kilku miesięcy czekały na odpowiedź w sprawie użyczenia pomieszczeń.

– Pół roku bezczynności urzędu to chyba coś jest nie tak. Pani dyrektor co prawda tłumaczyła, że nie odpowiadano, bo we wrześniu nie wiedziała, czym będzie dysponować (…), natomiast to nie jest żadne wytłumaczenie na pół roku bezczynności urzędu. (…) Tak chyba nie powinno być. Mam nadzieję, że pan starosta dopilnuje na przyszłość, żeby takie rzeczy się nie zdarzały, bo to po prostu źle świadczy o urzędzie – argumentował radny, który przypomniał, że kwestie udzielania odpowiedzi na tego typu pisma reguluje Kodeks Postępowania Administracyjnego.

 

Złośliwość czy nieporadność?

Maciej Kurowski poruszył także temat swojego zapytania z 3 marca. O odpowiedź na nie upomniał się 26 marca. Dowiedział się wówczas, że jego zapytanie zostało potraktowane jako luźne zapytanie w trakcie sesji. Ostatecznie, radny odpowiedź otrzymał po przypominaniu się i po ponad miesiącu oczekiwania.

– Nie wiem, który to już raz jestem w ten sposób potraktowany. Nie wiem czy to złośliwość czy po prostu w nawiązaniu do poprzedniego punktu, o którym mówiłem, nieporadność urzędu. Nie wiem. Także chyba pasowałoby jednak odpowiadać w terminie, nawet jeżeli uznano, że to nie 14 dni a 30 – mówił Maciej Kurowski.

 

Powinniśmy odpowiedzieć

Dyrektor WOA Małgorzata Antolak przyznała, że to, co powiedział radny Maciej Kurowski jest prawdą i pisma w sprawie użyczenia powierzchni w nowej siedzibie starostwa na działalność organizacji pozarządowych rzeczywiście wpłynęły we wrześniu ubiegłego roku. Jak zaznaczyła dyrektor Antolak, wówczas niemożliwe było podjęcie jakichkolwiek decyzji. Przenosiny do nowego budynku starostwa zaczęły się w lutym 2018 roku. Wtedy, zajmowano się między innymi organizacją struktury urzędu i jego zagospodarowaniem. To również nie był właściwy czas na podjęcie decyzji o użyczeniu powierzchni. – W każdym bądź razie, powinniśmy odpowiedzieć. Do końca nie wiem co, bo żadnej deklaracji byśmy i tak nie podjęli – tłumaczyła Małgorzata Antolak. Dyrektor wydziału dodała, że organizacje były zainteresowane użyczeniem biur na przechowywanie dokumentacji, co nie jest możliwe. Większość z nich prowadzi działalność w soboty i niedziele, a starostwo pracuje od poniedziałku do piątku.

Dyrektor WOA zaznaczyła, że podczas spotkania z organizacjami, ze strony starosty i wydziału padła deklaracja pomocy w znalezieniu organizacjom pomieszczeń na biura. Starostwo zaproponowało także zainteresowanym organizacjom użyczenie sali konferencyjnej na dole budynku do prowadzenia szkoleń i konferencji w godzinach pracy urzędu, czyli od 8 do 16. Dyrektor poinformowała także radnych, że niektóre organizacje prowadzą już rozmowy w sprawie użyczenia pomieszczeń z poleconymi przez starostwo jednostkami.

– Moja wina. Wzięłam to na siebie, powinniśmy odpowiedzieć. Niemniej jednak, nie było mądrego, żeby w wrześniu czy lipcu ubiegłego roku, gdzie budynek jeszcze nie był oddany do użytkowania przyjmować jakieś deklaracje o użyczeniu bądź nieużyczeniu tego pomieszczenia – puentowała dyrektor Antolak.

 

 

ur

 

Reklama

Złośliwość czy bezczynność i nieporadność urzędu? komentarze opinie

  • Wyborca - niezalogowany 2018-04-25 21:23:51

    Kurowscy zaczynaja kampanie! Ale akurat tutaj dobre stanowisko Radnego.

  • gość 2018-04-25 21:26:05

    Żeby odreagować porażkę pani dyrektor pojechała na wycieczkę.

  • Gość - niezalogowany 2018-04-25 21:47:07

    Ten pan co wybory to aktywny. Podobno żona na burmistrza będzie startować.

  • motyka - niezalogowany 2018-04-25 21:56:31

    Przeciez od dawna wiadomo ze jeżeli nie popierasz pesel a w szczególności starosty Chciałowskiego to pracy w starostwie nie znajdziesz,BEZ JEGO CHŁOPSKIEJ WIEDZY nic sie nie dzieje w starostwie bo tu ON chłop jest na włosciach. Ale moze to sie skonczy po wyborach i chłop trafi gdzie jego miejsce na włosci hektarowe

  • gość 2018-04-26 08:45:34

    wystarczy wprowadzić w urzędzie elektroniczny obieg dokumentów i po temacie. W wielu instytucjach/firmach są i się sprawdzają.

  • gość 2018-04-26 13:52:18

    Jak sie powołuje dyrektorów wydziałów w myśl zasady "mierny, bierny ale wierny" to potem takie kwiatki są.

  • Gość - niezalogowany 2018-04-26 14:21:02

    Uważasz ze jak pis będzie na urzędzie to zatrudnia kogoś z poza ula? Mylisz się tak ciętej partii na stołki jak pis nie ma.

  • gość 2018-04-26 17:47:10

    Proste nie głosować . Pis ok ale tutejszy lokalny to nieporozumienie . Wybierzcie się na ich spotkanie to przejrzycie na oczy że to wszystko ściema i bicie piany a chodzi o jedno , zeżreć więcej niż inni . A co do p Kurowskiego to może niech weżmie się za jakąś robotę a nie ciągle radzi albo takie stołki zajmuje aby się nie spocić .

  • gość 2018-04-26 18:49:55

    Pani Dyrektor nie ma co się martwić takimi przyziemnymi sprawami. Pan Radny to chyba tak dla przekory. Niech Pani odpoczywa na tym "szkoleniu" i oddycha pełną piersią nie skażonym powietrzem.

  • Gość - niezalogowany 2018-04-28 05:38:27

    Sanepid- podobno duże zmiany wprowadza nowa Pani Dyrektor.

  • gość 2018-04-29 18:18:05

    A co tam słychać o dyrektora Powiatowego Ośrodka Sportu w Miętnym?

  • Gość - niezalogowany 2018-04-29 23:19:11

    Sanepid- nareszcie związki zawodowe mogą rządzić.

  • Gość - niezalogowany 2018-04-30 18:28:50

    Coś Pani Dyrektor się zagalopowała. Kiedy jak nie na etapie budowy składać takie pisma? Chyba, że chodzilo Jej o to, żeby odpowiedzieć - jest już za późno, wszystkie pomieszczenia są rozdysponowane

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.


Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

POGOTOWIE KOMPUTEROWE GARWOLIN

Darmowa pomoc i porady informatyczne z branży IT. =========================================== Zapraszamy do naszej grupy na facebook:..


Zobacz ogłoszenie

Usługi Remontowo - Budowlane

Usługi Remontowo - Budowlane - zabudowa poddaszy, - sufity podwieszane, - szpachlowanie, - malowanie, - glazura. Telefon: 729 965 522


Zobacz ogłoszenie

Sprzedam Honda Shadow Black

Mam do sprzedania swoją czarną wdowę 750. Nie spotykany często na naszych drogach przyciąga uwagę przechodniów, bardzo dobrze sprawuję się w..


Zobacz ogłoszenie

OKNA DRZWI BRAMY PLISY ROLETY

Zapraszamy do punktu sprzedaży Garwolin ul. Kościuszki 48B W ofercie : - okna PCV - drzwi wew, i zew. - bramy garażowe - drzwi stalowe - rolety (..


Zobacz ogłoszenie

Kupię pamiątki, książki , mapy

Kupię rzeczy związane z powiatem garwolińskim - książki, opracowania, wspomnienia, - pamiątki, medale, - mapy, - zdjęcia, - itp.


Zobacz ogłoszenie

Dam prace Fryzjerowi

Salon Fryzjerski w Garwolinie zatrudni fryzjera męskiego na umowę o prace (pełne świadczenia). Informacji udziele telefonicznie i na spotkaniu pod..


Zobacz ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez egarwolin.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

E-NET Kot Krzysztof z siedzibą w Garwolin 08-400, II Armii Wojska Polskiego 47

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"