
Ostatnie badania wykazały, że 51% zatrudnionych Polaków przeszło na pracę zdalną z powodu pandemii COVID-19.
Nagłe przejście na pracę zdalną sprawiło, że wiele firm zaczęło się borykać z problemem ustalenia zasad i protokołów bezpieczeństwa. Firmy zmierzają w kierunku długoterminowych ustaleń dotyczących pracy zdalnej, co wymaga zaawansowanych zabezpieczeń przed cyberatakami i naruszeniami danych.
Jakie środki musi przyjąć twoja firma, aby zabezpieczyć zdalny dostęp swoich pracowników w najbliższej przyszłości? Dzisiaj przeanalizujemy wskazówki dotyczące bezpieczeństwa pracy zdalnej, które powinieneś zastosować, aby zapewnić bezpieczeństwo swojej firmie.
Silna polityka bezpieczeństwa zdalnego ma kluczowe znaczenie dla codziennych operacji i odporności sieci. Oto kilka taktyk, które pracodawcy mogą podjąć, aby chronić swoje dane bez względu na lokalizację.
Aplikacje w chmurze, takie jak Office 365 i QuickBooks Online, oferują dostęp 24/7. Zawierają one zaktualizowane zabezpieczenia, które są zgodne z przepisami branżowymi.
Wirtualne sieci publiczne, czyli VPN, są podobne do zapór ogniowych. Chociaż są pracownicy i pracodawcy, którzy nie znają dokładnej odpowiedzi na pytanie, co to jest VPN, są one jednym z najpopularniejszych narzędzi bezpieczeństwa dla pracowników zdalnych, ponieważ chronią dane laptopa online, zachowując takie same zabezpieczenia, funkcjonalność i wygląd, jak gdyby znajdowały się w sieci firmowej.
Wiele firm opiera się przed wprowadzeniem wieloskładnikowego uwierzytelniania, ponieważ, szczerze mówiąc, jest to kłopotliwe. Czekanie na kod uwierzytelniający to krok, który wiele osób wolałoby pominąć. Jednak ta jedna praktyka jest niezwykle skuteczna w zapobieganiu naruszeniom bezpieczeństwa.
Egzekwowanie polityki BYOD (ang. bring your own device - przynieś własne urządzenie) i MDM (ang. mobile device management - zarządzanie urządzeniami mobilnymi) chroni użytkowników przed szeregiem ataków.
Wymagaj od pracowników stosowania oprogramowania do szyfrowania haseł, aby zapewnić bezpieczeństwo haseł.
Stwórz jasne wytyczne dotyczące bezpieczeństwa dla swoich pracowników, aby rozumieli, jak chronić siebie i swoje dane.
Użytkownicy mogą być nieco niedbali, jeśli chodzi o praktyki związane z bezpieczeństwem cybernetycznym. Często zakładają, że dział IT twojej firmy bierze odpowiedzialność za ich ochronę nawet poza biurem.
Pracownicy są twoją pierwszą linią obrony przed atakami cybernetycznymi. Oto kilka najlepszych praktyk bezpieczeństwa, których powinni przestrzegać twoi pracownicy w trybie zdalnym.
Niezależnie od tego, czy pracownicy korzystają ze sprzętu firmowego, czy z własnych urządzeń, upewnij się, że wiedzą, jak uruchamiać aktualizacje oprogramowania. Aktualizacje oprogramowania lub tzw. łatki mogą zawierać nowe lub ulepszone funkcje, poprawiać stabilność oprogramowania, dodawać zabezpieczenia i usuwać przestarzałe funkcje. Aktywuj automatyczne aktualizacje na wszystkich urządzeniach zdalnych, aby regularnie instalować łatki.
Używasz Zoom do spotkań wideo? Pamiętaj o poniższych wskazówkach, aby zabezpieczyć swoje spotkania Zoom:
Nie otwieraj ani nie klikaj podejrzanych wiadomości e-mail. Cyberprzestępcy wykorzystują phishing do nakłaniania użytkowników do udostępniania danych i loginów, zazwyczaj za pośrednictwem wiadomości e-mail, komunikatora lub wiadomości tekstowej. Chociaż środki bezpieczeństwa IT mogą pomóc, obrona przed phishingiem zaczyna się od świadomości pracowników.
Unikalne hasła są niezbędnym środkiem ostrożności, którego wielu pracowników nie traktuje poważnie. Nie polegaj na łatwych do złamania hasłach (takich jak „hasło123”).
Pozostawienie laptopa bez opieki może narazić na szwank dane i spowodować poważne problemy związane z bezpieczeństwem. Zawsze blokuj swoje urządzenia, gdy nie są używane.
Niezabezpieczone sieci ułatwiają cyberprzestępcom dostęp do wiadomości e-mail i haseł. Nie pracuj w kawiarni lub innej przestrzeni publicznej, jeśli nie jest to absolutnie konieczne.
Trzydzieści do czterdziestu procent aktywności internetowej pracowników jest niezwiązane z pracą, co wpływa nie tylko na produktywność, ale także stanowi zagrożenie dla bezpieczeństwa. Firmowy laptop jest przeznaczony wyłącznie do użytku służbowego pracownika. Zadania osobiste należy oddzielać i nie korzystać ze służbowego laptopa lub innego urządzenia mobilnego przy ich wykonywaniu.
materiał partnera
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Komentarze opinie