Reklama

Budowa S-17 zostanie przyspieszona?

Projekt stanowiska Sejmiku Województwa Mazowieckiego dotyczącego drogi krajowej nr 17 przygotowany przez radnego Krzysztofa Żochowskiego i zgłoszony przez klub radnych PiS zyskał jednogłośne poparcie sejmiku. Czy te działania przyspieszą budowę drogi S-17?

 

Projekt stanowiska sejmiku w sprawie podjęcia konkretnych działań mających na celu przyspieszenie realizacji drogi ekspresowej S-17 na terenie województwa mazowieckiego i całej trasie jej przebiegu w Polsce miał swoje pierwsze czytanie na sesji już w połowie grudnia ubiegłego roku. Wówczas wniosek, przygotowany przez radnego sejmiku Krzysztofa Żochowskiego i zgłoszony przez klub radnych PiS Sejmiku, zyskał pozytywną opinię Zarządu Województwa Mazowieckiego. Po wstępnym zapoznaniu został on skierowany do dalszych prac w komisjach. – 14 stycznia bieżącego roku obradowały nad nim połączone komisje Strategii, Rozwoju Regionalnego i Zagospodarowania Przestrzennego oraz Rozwoju Gospodarczego, Infrastruktury i Przeciwdziałania Bezrobociu – informuje Krzysztof Żochowski .

 

Jednogłośne poparcie

Radny Krzysztof Żochowski podjął się omówienia przygotowanego stanowiska oraz podkreślenia znaczenia, jakie dla rozwoju Mazowsza ma droga krajowa nr 17. Obie komisje jednogłośnie poparły ten wniosek. W drugim czytaniu, 21 stycznia, wniosek wszedł pod obrady sejmiku, gdzie zyskał jednogłośne poparcie. – To ważna uchwala sejmiku. Mamy nadzieję, że rząd RP z uwagą wsłucha się w głos przedstawicieli Mazowsza i przyspieszy modernizację tej drogi, która ma kluczowe znaczenie dla naszej części Mazowsza, ale również dla całej wschodniej Polski – dodaje Krzysztof Żochowski.

 

{jb_greenbox} Radni województwa mazowieckiego oczekują podjęcia konkretnych działań mających na celu przyspieszenie realizacji drogi ekspresowej S-17 zarówno na terenie województwa mazowieckiego, jak i całej trasie jej przebiegu w Polsce.

Aktualny stan infrastruktury transportowej jest czynnikiem ograniczającym dynamikę rozwoju gospodarczego oraz powiązania międzynarodowe Mazowsza. Podniesienie standardu drogi krajowej nr 17 do standardu drogi ekspresowej na odcinku Warszawa - Garwolin - Lublin - Hrebenne nie tylko usprawni powiązania międzyregionalne, ale przede wszystkim pozytywnie wpłynie na ruch o charakterze tranzytowym. Poprzez rozbudowę drogi krajowej nr 17 do parametrów drogi ekspresowej skrócony zostanie czas podróży, poprawie ulegnie płynność ruchu i jego średnia prędkość. W efekcie powstanie spójny ciąg komunikacyjny na linii centrum kraju - południowy-wschód, biegnący przez terytorium dwóch województw: Mazowieckiego i Lubelskiego, łączący zachodnią Europę poprzez Warszawę -Garwolin - Lublin - Hrebenne z najdalszymi zakątkami Ukrainy. Droga krajowa nr 17 jest częścią europejskiej trasy E372 będącej ważnym traktem wiodącym z zachodu na Ukrainę. Na Ukrainie biegnie szlakiem drogi krajowej M09 przez Żółkiew (obwodnica) do Lwowa, gdzie łączy się z m.in. z prowadzącą bezpośrednio do Kijowa i dalej na wschód trasą tranzytową E40.

Dostosowanie tak ważnego, międzynarodowego szlaku drogowego do parametrów technicznych drogi ekspresowej przyczyni się bezpośrednio do poprawy dostępności komunikacyjnej województw na przebiegu tej drogi, zarówno dla ruchu krajowego, jak i międzynarodowego i transgranicznego, szczególnie na osi centrum - południowy wschód oraz pośrednio wschód - zachód. Efektem będzie usprawnienie powiązań komunikacyjnych o znaczeniu ponadregionalnym i międzynarodowym, jak również poprawa jakości wewnątrzregionalnych połączeń komunikacyjnych o znaczeniu lokalnym z uwagi na powiązanie drogi krajowej nr 17 z siecią dróg łączących Warszawę z pozostałą częścią kraju jak również z innymi drogami o charakterze międzynarodowym. Nadmienić należy, iż na odcinkach stanowiących obwodnice Garwolina, Piasek i Hrebennego droga nr 17 posiada już obecnie status drogi ekspresowej S-17. Z tego też względu jak najbardziej wskazane i oczekiwane przez użytkowników tej drogi i mieszkańców tych terenów jest dokończenie jej rozbudowy, niestety kilkukrotnie już odsuwane w czasie .

Fragm. ze stanowiska Sejmiku Województwa Mazowieckiego.{/jb_greenbox}

 

{jb_info} Władze lokalne też podejmowały działania
Temat budowy drogi S-17 podejmowały także samorządy lokalne. Przyspieszenia budowy żądano już w roku 2011. Wówczas w Garwolinie z gromadzili się wójtowie i burmistrzowie powiatu garwolińskiego ze starostą Markiem Chciałowskim na czele. Pojawili się zaproszeni przedstawiciele władz powiatów ościennych: otwockiego, ryckiego i puławskiego. W spotkaniu uczestniczyła mocno zaangażowana w sprawę budowy naszego odcinka S-17 poseł Stanisława Prządka, a także zastępca dyrektora Wydziału Infrastruktury i Środowiska Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego Piotr Sobucki.

Spotkanie zakończyło się wspólnym zatwierdzeniem formy i treści pisma wystosowanego przez starostów, burmistrzów i wójtów zebranych w Garwolinie z żądaniem jak najszybszej realizacji budowy drogi S-17.{/jb_info}

 

Fot. Archiwum eGarwolin.pl

 

(ur) 2013-01-25 13:20:33

Aplikacja egarwolin.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Garwolak11 - niezalogowany 2013-01-25 17:58:43

    Już Zochowski zaczyna gwiazdorzyć. lepiej niech się weźmie za szpital, bo go niedługo z niego wyautują.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo eGarwolin.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do