
Dziś na posiedzeniu Komisji Spraw Komunalnych i Porządku Publicznego wiceburmistrz Maria Perek poprosiła radnych, przedstawicieli mediów i zaproszonych gości o podpisanie apelu w sprawie budowy obwodnicy Kołbieli.
Maria Perek poinformowała o wizycie w urzędzie miasta dziennikarza lubelskiego oddziału „Gazety Wyborczej”, która prowadzi akcję mającą na celu przyspieszenie budowy obwodnicy Kołbieli. „Gazeta” postanowiła szukać wsparcia u włodarzy okolicznych gmin. Argumenty są proste i logiczne - planowana inwestycja znacznie skróci podróż do Warszawy, ułatwi życie osobom dojeżdżającym do pracy w stolicy i pomoże w rozwoju regionu.
Obwodnica Kołbieli ma być częścią planowanej drogi ekspresowej S-17 na trasie Kurów-Zakręt. Realistyczne projekty zakładają, że będzie gotowa dopiero w 2020 r. „Gazeta” zbiera podpisy pod apelem do ministra infrastruktury, parlamentarzystów oraz władz Lublina i Lubelszczyzny o przyspieszenie budowy obwodnicy. Inicjatywę poparło już prawie 5 tysięcy osób.
Obwodnica Kołbieli ma mieć 5,8 km długości. Nad krajową „pięćdziesiątką”, która w Kołbieli przecina trasę Warszawa–Lublin, powstać ma wiadukt.
Jak Garwolin wygrał na obwodnicy
W ubiegłym tygodniu w lubelskiej „Gazecie” ukazał się artykuł poświęcony obwodnicy Garwolina. „Odkorkowane śródmieście, kilkaset nowych miejsc pracy, a nawet nowoczesny basen. To korzyści wynikające z budowy obwodnicy Garwolina, którą oddano do użytku przed czterema laty” – pisze „Gazeta”.
W artykule cytowana jest wypowiedź wiceburmistrz Garwolina Marii Perek.
„To my, mieszkańcy, swoją nieustępliwością, zaangażowaniem i determinacją wywalczyliśmy budowę obwodnicy - opowiada Maria Perek, zastępca burmistrza Garwolina. - Zaczęło się od stworzenia garwolińskiego lobby, w skład którego weszli m.in. nasi parlamentarzyści. Najpierw naciskaliśmy na decydentów, od których zależał podział pieniędzy na drogi. Gdy decyzja już zapadła, monitorowaliśmy obieg dokumentów, tak by wszystko szło jak najszybciej. To, co poprzedziło budowę, nazwałabym potężną operacją logistyczną. (…)
Przestrzegano nas, że po wyprowadzeniu ruchu z centrum nasze miasteczko umrze. Nic z tych rzeczy. Dzięki obwodnicy wręcz rozkwitamy. (…) Dzięki wyprowadzeniu ruchu tranzytowego poza granicę miasta Garwolin stał się bardziej dostępny. Dlaczego? Nasze miasto zawsze pełniło rolę handlowego centrum dla całego powiatu. Kiedy było zakorkowane ludzie zaczęli jeździć na zakupy gdzie indziej. Dziś wrócili do Garwolina.”
Apel w sprawie przyspieszenia budowy obwodnicy Kołbieli
(ma) 2011-11-15 16:51:49
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Tak tylko ile stracili okoliczne sklepy to już nic nie napisali,artykuł jest stronniczy jak GW.Ale za obwodnicą Kołbieli jestem tylko ten czas realizacji przeraża.
też jestem za tym, żeby jak najszybciej "rozładować" korki w Kołbieli. Najlepsze byłoby w ogóle jak najszybsze wybudowanie s17. ale czy jedno bądź drugie jest w ogóle realne w najbliższych 10 latach??