Reklama

Mamy bardzo prężnie działającą straż miejską

- Realizujemy dyskutowaną i wypracowaną formułę poprawy stanu bezpieczeństwa w mieście – o fotoradarowych kontrolach straży miejskiej rozmawiamy z burmistrzem Garwolina Tadeuszem Mikulskim oraz wiceburmistrz Marią Perek.

 

Dyskutowano już w 2009

- Na Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego w 2009 roku dyskutowano o poprawie stanu bezpieczeństwa w mieście – przypomina Tadeusz Mikulski. Padły wówczas propozycje niestawiania fotoradarów stacjonarnych, co wiązałoby się z poniesieniem dodatkowych kosztów zakupu urządzeń, ale podjęcia współpracy z firmą wynajmującą urządzenia i prowadzenia kontroli kilkanaście razy w roku. - Taka formuła została wypracowana i teraz ją realizujemy – mówi Mikulski.

 

340 tysięcy z mandatów

Straż miejska przeprowadzała kontrole fotoradarowe już w ubiegłym roku. - Często się mówi o tym, że kierowcy jeżdżą za szybko. Już w 2010 roku podjęliśmy współpracę z firmą, która dysponuje certyfikowanym urządzeniem do kontroli prędkości. Również w tym roku założyliśmy przeprowadzanie takich kontroli, po to, żeby zmniejszyć prędkość pojazdów przejeżdżających przez miasto – wyjaśnia Maria Perek. Działania te zostały zaplanowane również w budżecie Garwolina. - W projekcie budżetu były przewidziane wpływy z mandatów, co nie znaczy wcale, że te założenia muszą być osiągnięte. Z tego, co wiemy z danych straży miejskiej, liczba przekroczeń prędkości w wyniku tych kontroli zmniejszyła się. Nasuwa się wobec tego wniosek, że kierowcy jednak trochę się uczą – stwierdza wiceburmistrz. - W przegłosowanym przez radę miasta budżecie zaplanowana kwota dochodu z grzywien, mandatów i innych kar pieniężnych od osób fizycznych wynosi 340 tysięcy złotych – dodaje burmistrz.

 

1500 za sesję zdjęciową

- Po stronie wydatków również została zaplanowana odpowiednia kwota na wynajem fotoradaru i opłacenie osób obsługujących urządzenie. Opłata liczona jest od jednego przyjazdu urządzenia, „dnia zdjęciowego”, łącznie z opracowaniem dokumentacji, która umożliwia nam wystąpienie o nałożenie mandatu – informuje Perek. W ciągu roku w Garwolinie zaplanowano przeprowadzenie 32 „sesji zdjęciowych”. Każdy dzień fotoradarowej kontroli kosztuje miasto 1500 złotych.

 

Konkretne przeznaczenie

Zaplanowane w budżecie wpływy z mandatów mogą być wydatkowane tylko na cele związane ze zwiększeniem bezpieczeństwa na drogach. - Finansujemy z nich odnowę oznakowania poziomego, zakup nowych znaków w zamian tych uszkodzonych lub ukradzionych, bo i takie przypadki się zdarzają, edukację dzieci i młodzieży szkolnej w zakresie bezpieczeństwa, nagrody za udział w konkursach związanych z ruchem drogowym – mówi wiceburmistrz. Zaznacza jednocześnie, że gdyby tych wpływów nie było, miasto i tak musiałoby na te cele dysponować odpowiednie środki. - To jest nasz obowiązek, a dzięki temu, że niektórzy nie przestrzegają przepisów, nie finansujemy tego z pieniędzy podatników, ale z kar, które płacą niesforni kierowcy – wyjaśnia Maria Perek, dodając, że na poprawę bezpieczeństwa przeznaczone są dużo większe pieniądze niż te uzyskane z mandatów.

 

Skutecznie i pełnoprawnie

- Zawsze korzystaliśmy z odpowiednio oznakowanych urządzeń przenośnych; i przed 28 czerwca tego roku (dzień wejścia w życie rozporządzeń Ministra Infrastruktury Dziennik Ustaw Nr 133, poz. 770 oraz 772, stanowiących przepisy wykonawcze – przyp. red.), i teraz działania strażników miejskich są zgodne z prawem – podkreślają włodarze miasta.

 

- Niewątpliwie obserwuje się wyhamowanie prędkości pojazdów – stwierdza Tadeusz Mikulski. - Nawet jeśli nie uzyskamy zaplanowanej kwoty z mandatów, to będzie zadowolenie, że te działania przyniosły zamierzony skutek. Prędkość przekraczają zazwyczaj kierowcy przejezdni; być może nasi już się nauczyli, że mamy bardzo prężnie działającą straż miejską – dodaje Maria Perek.

 

(ur) 2011-07-26 13:47:23

Aplikacja egarwolin.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    - niezalogowany 2011-08-01 20:31:42

    Na żądanie straszaka o ujawnienie danych kierujacego zawsze można odpowiedziec nastepnie przed sądem przed rozpoczeniem 1 zdania odmówic skladania wyjasnień mamy takie prawo jako oskarżony wówczas żadne uprzednio złożone przez nas zeznanie nie może być odczytane przed sądem jako dowód ,a bez dowodu mogą nas pocałować wiadomo gdzie.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    - niezalogowany 2011-07-31 20:00:30

    Mam zdecydowanie negatywną opinię o pracy jednego ze Strażników-młodszy w okularach.Mimo, że ani ja ,ani moi znajomi nie kwestionowali zasadności mandatów traktowani byliśmy "z góry" i bardzo nieprzyjemnie.O ile mi wiadomo to z naszych podatków opłacamy pensję Strażnika, a jego głównym zadaniem jest egzekwowanie prawa i jednocześnie tego prawa -chociażby było zwyczajowe,obyczajowe przestrzegać.Kulturą osobistą nie grzeszy nie wspominając o kodeksie urzędniczym. Poza tym Pan Burmistrz powinien udać się do pokoju strażników w którym panuje smród, zaduch i brak ochrony danych osobowych, co jest niestety łamaniem prawa.A może mandatu nie płacimy Panie Burmistrzu? A może nie wiemy w jakich warunkach pracują "koguty znoszące złote jaja"?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    - niezalogowany 2011-07-29 09:11:45

    Tępić piratow drogowych wszelkimi sposobami! Jak ich rodzice nie nauczyli odpowiedzialności to może mandat od straży miejskiej ich czegoś nauczy, chociaż wątpię. Oni mają tak zakute łby że nic do nich nie dociera dopuki sami nie wylądują w szpitalu.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    - niezalogowany 2011-07-28 23:59:32

    Wybacz, ale nie masz racji. Nie miałeś okazji chyba stanąć na chwilę na Stacyjnej, Andersa, Targowej,Polnej, że o wylocie na Lublin- Lubelskiej nie wspomnę aby przez chwilę podziwiać fantazję naszej zmotoryzowanej braci wszelkiej maści. Moim skromnym zdaniem lepiej, aby miasto miało wpływy z biletów kontrolnych wystawianych uczestnikom tych popisów niż aby te środki wspomagały inne budżety. Jeśli myślisz inaczej twoja wola, lecz ja uważam, że te środki powinny służyć poprawie bezpieczeństwa na tych ulicach, a nie na Marszałkowskiej...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    - niezalogowany 2011-07-28 15:19:19

    Od tego jest taka instytucja jak policja moze w ogole pozwolic otwierac firmy ktore beda karac za predkosc im wiecej tym bezpieczniej burmistrz by np pozwolenia wydawal ,a nie musze chyba mówic jakie to możliwosci daje . Przegina na pewno straż i burmistrz organ nadrzedny nad straża przekraczając uprawnienia . Swoją drogą to gdzie w garwolinie można pradkosc przekroczyć znacznie ? całe dnie ulice pozastawiane albo korki .A to co napisałem to nie przeginanie to po prostu czysta prawda choć trudno aż w to uwierzyć ale jednak prawda.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    - niezalogowany 2011-07-28 13:13:22

    Robert przeginasz i to nie tylko ze słownictwem. Nawet jeśli dzięki temu radarowi miasto ma korzyści to nie możesz nie widzieć faktu, że dzięki jego obecności przynajmniej część piratów drogowych jeździ wolniej, a to dla bezpieczeństwa na drogach w mieście nieoceniony sukces

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    - niezalogowany 2011-07-27 20:16:34

    I juz jest jasne miasto podpisalo umowe na wypozyczenie radaru na iles tam dni w roku a ze przepisow nie bylo to coz dzialali bez przepisow a teraz komendant oczy mydli jakas gow... warta opinia . Jakby to moglo byc za radar zaplaca bo umowe podpisali a zdjec robic nie mozna i co straty by mieli. Przestanie pan pie.... o bezpieczenstwie bo bezpieczenstwo to nie tylko drogi niech pan powie ile wplywu jest z radaru a ile z innych mandatów nie zwiazanych z ruchem samochodow.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    - niezalogowany 2011-07-27 19:01:31

    Panie burmistrzu skoro uważa pan że fotoradar był odpowiednio oznakowany przed wejsciem nowych przepisów to ja pytam jak był oznakowany jesli nie było okresłonego jak znak ma wygładać jasnowidzem pan jest ? jakos 90proc straży w polsce zaprzestało w tym okresie kontroli ze wzgledu na brak przepisow wykonawczych. Informuję ze w Polsce jedynym prawomocnym aktem prawnym jest ustawa ,a nie jak komendant tłumaczy opinia . Opinie może pan powiesić w magistracie na odpowiednim miejscu aby zaoszczedzić na srodkach sanitarno -higenicznych. Wreszcie najważniejsze niewiem kto panu doradza ale skutek jest jeden co jakies nowe działanie ,pogrążacie sie jeszcze bardziej.Może trzeba sprawe od początku wyjasnić, rozliczyć winnych . Na marginesie fakt ze zapoznał sie pan z materiałem wskazujacym na niezgodne z prawem działanie w 2010r nieoficjalnie nie oznacza że spada z pana odpowiedzialnośc kontroli podległej mu placówki. Pana słowa ze garwolin jest niedużym miastem i wszyscy sie znamy nie oznacza że trzeba tolerowac panoszenie sie kierownictwa strazy niczym ,,knura w chlewie""

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    - niezalogowany 2011-07-27 18:47:00

    kto zna przepisy temu strasz biznesowo miejska moze skoczyc i nie chodzi mi o przepisy kodeksu drogowego . Ja dalej bede jezdził jak chcę i niech próbują a ten ,,szczęśc boże"" to strasznie prowokacyjny jest któregoś dnia wiecej niż pewne że ktoś mu ,,wyda reszty""

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    - niezalogowany 2011-07-27 09:15:53

    Straż miejska nie jest od stania z fotoradarem. Niech się lepiej zajmą pijakami którzy dzień w dzień siedzą w centrum miasta i piją oraz szczą gdzie popadnie albo częstszymi patrolami. Z fotoradarem niech stoi drogówka. Zresztą ilu tych strażników miejskich jest? Dwóch? To czego się tu spodziewać.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    - niezalogowany 2011-07-27 07:06:52

    Do oportunista.Szanowny Panie jak Garwolin jest brudny to chyba nie widział Pan Warszawy w tych mniej reprezentacyjnych dzielnicach.Nie mówię ,że wszystko jest OK! ale patrząc na tę kilkuosobową ekipkę z traktorem to i tak wychodzi nie najgorzej.Również tereny zielone są bardziej zadbane niż kilkanaście lat temu to mówią wszyscy przyjezdni.Proszę nie pisać takich rzeczy o własnym mieście bo ktoś gotów pomyśleć nie wiadomo co ,sami nie śmiećmy wokół siebie(dzikie wysypiska) a będzie dużo lepiej.Pozdrawiam!!!!konio

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    - niezalogowany 2011-07-27 06:13:26

    Malutki ten dochód z radaru. Mniejsze miasta jak Garwolin po parę milionów wyciągają z tego biznesu. Proponuję wydłużyć czas pracy tych radarowców.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    - niezalogowany 2011-07-26 21:25:48

    A miasto jak było brudne tak jest brudne, nie słyszałem aby coś dla mieszkańców zrobiono za darmo. Mieszkańcy mają tylko donosić podatki i płacić za wszystko a nawet oprawa Dni Garwolina jest pod psem.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    - niezalogowany 2011-07-26 20:32:54

    RZECZOWO PRAWDZIWIE I Z KLASĄ. BRAWO. A PAN PRZEWODNICZĄCY NIECH SIĘ UCZY- MA CZEGO I OD KOGO.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    - niezalogowany 2011-07-26 20:05:25

    To jednak Radni a nie burmistrz chcieli mandatów i fotoradarów, tak bynajmniej wynika z faktu przegłosowania budżetu po stronie dochodów.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    - niezalogowany 2011-07-26 19:27:18

    Zawsze uważałem ,że odpowiednia osoba na stanowisku Burmistrza.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    - niezalogowany 2011-07-26 17:12:02

    Xiąc będzie zbierał "doborowolne" datki na kościół a kto nie da w promocji będzie z ambony wyczytany, urząd takich numerów nie może zrobić to wystawi radar i też pozbiera swoje "dobrowolne" datki od kierowców.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    - niezalogowany 2011-07-26 17:10:03

    najbezpieczniej jest na Senatorskiej w ciągu dnia ulica jest nieprzejezdna dla służb ratunkowych i straż miejska tego nie widzi

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    - niezalogowany 2011-07-26 16:56:12

    [quote name="Bedok"]Brawo! Świetna riposta magistratu na jałowe i populistyczne zarzuty opzycji.[/quote]litości...straż miejska...śmiech.. potrafią czepiac się tylko kirowców..policja czepia się rowerzystów...a w centrum miasta lezy po sklepem non stop nachlany bezdomny..pijaki chlają na Żwirki i Wigury ,Romanówce i Stacyjnej i bluźnią i tam straży miejskiej ani policji nie ma..ścieżka rowerowa-żenada..proponuję Mikulskiemu przejechać sie do niedalekiego Dęblina i zobaczyć jak powinna ściezka rowerowa wygladać...populiści ...żenada...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    - niezalogowany 2011-07-26 15:24:05

    ;-) Można mieć obiekcje ,jednak jedno nie ulega wątpliwości garwolińskie ulice to nie tor wyścigowy i jeżeli nie można lokalnych rajdowców wychować inaczej to trudno ,proponował bym jednak aby przechwytywać przypadki szczególnej bezmyślności a nie karać za przekroczenie prędkości o 10 km/h.Pozdrawiam!!!!konio

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    - niezalogowany 2011-07-26 14:57:16

    Brawo! Świetna riposta magistratu na jałowe i populistyczne zarzuty opzycji.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    - niezalogowany 2011-07-26 14:40:50

    [quote name="Glin"]Jak to gdzie policja...? Policja pełni ważną funkcję w naszym mieście a mianowicie ściga ludzi jeżdżących rowerami po chodnikach! Wymalowali pięknie pasy oddzielające ruch samochodów ze ścieżką rowerową, a teraz zbijają kasę za mandaty. Tylko ciekawe gdzie rowerzysta ma się podziać jak na pewnym etapie brakuje ścieżki rowerowej, chyba dalej to ma skrzydła załączyć i frunąć nad ścieżką... tylko nie nad chodnikiem...![/quote]Zgadzam się w zupełności! Policja chyba się po prostu boi prawdziwych przestępców i dlatego łapią (bardzo często) niewinnych rowerzystów bele tylko się do czegoś przyczepić, a jednocześnie poprawić statystyki swojej rzekomej aktywności...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    - niezalogowany 2011-07-26 13:13:13

    ja jeszcze w mieście nie widziałem żadnego strażnika miejskiego!!!, samochodem nie da się przejechać przez Jana Pawła II, stoją na ciągłej linii, nie wspomnę jeszcze, że samochody te stoją na chodnikach i nie ma przejścia z wózkiem!!. Ruszcie Panowie swoje szanowne D..pska i działać w tym kierunku, albo postawić zakaz zatrzymywania z jednej strony lub płatny parking, wszyscy aby ominąć płacenia stawiają samochody na cały dzień. Temat był juz poruszany niejednokrotnie!!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    - niezalogowany 2011-07-26 12:50:34

    [quote name="Adek1234"]A co w tym momencie robi Policja? jak Straż Miejska mandaty rozdaje za prędkość i za złe parkowanie! Policji wcale na mieście i na peryferiach nie widać a łobuzy grasują i rozwalają przystanki znaki drogowe itd., gdzie w nocy jest Policja jak łobuzy też grasują?!!![/quote]Najwyższy czas zapoczątkować akcję usuwania z ruchu motocykli, których głośna praca silników przekracza określone ustawą normy. Przecież nie idzie wytrzymać w mieszkaniach.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    - niezalogowany 2011-07-26 12:42:16

    Jak to gdzie policja...? Policja pełni ważną funkcję w naszym mieście a mianowicie ściga ludzi jeżdżących rowerami po chodnikach! Wymalowali pięknie pasy oddzielające ruch samochodów ze ścieżką rowerową, a teraz zbijają kasę za mandaty. Tylko ciekawe gdzie rowerzysta ma się podziać jak na pewnym etapie brakuje ścieżki rowerowej, chyba dalej to ma skrzydła załączyć i frunąć nad ścieżką... tylko nie nad chodnikiem...!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    - niezalogowany 2011-07-26 12:22:25

    A co w tym momencie robi Policja? jak Straż Miejska mandaty rozdaje za prędkość i za złe parkowanie! Policji wcale na mieście i na peryferiach nie widać a łobuzy grasują i rozwalają przystanki znaki drogowe itd., gdzie w nocy jest Policja jak łobuzy też grasują?!!!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo eGarwolin.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do