:-( Wygląda na to że masz Adblocka. Utrzymujemy się z reklam żeby móc dostarczyć Ci wiadomości z Twojego regionu za które nie musisz płacić, czy mógłbyś rozważyć jego wyłączenie?
PILNE

PKS Garwolin zawiesza kolejne kursy - Jest problem z powrotem z Warszawy

09/03/2018 17:58
Inne Powiat, Garwolin zawiesza kolejne kursy problem powrotem Warszawy - zdjęcie, fotografia

Liczba pasażerów, korzystających z usług PKS w Garwolinie stale spada. W związku z tym spółka zawiesiła kolejne kursy, w tym 13 na trasie Garwolin-Warszawa-Garwolin. Osoby pracujące w stolicy skarżą się, że nie mają, jak wrócić z pracy, a prezes spółki przyznaje, że rozumie ich i im współczuje, ale nierentowne kursy muszą być zawieszane.

1 marca PKS Garwolin wprowadził zmiany w rozkładzie jazdy autobusów. Jak informuje prezes spółki Stefan Gora, łącznie zawieszono 25 kursów. 

Wśród zawieszonych kursów znalazło się 11 kursów w dni nauki szkolnej (w tym 5 kursów dotyczy kierunku Warszawa), 8 kursów w soboty (w tym 6 na kierunku Warszawa) i 6 kursów w niedzielę (w tym jeden do Warszawy i jeden z powrotem do Garwolina). Prezes Gora zaznacza, że zawieszane są kursy we wczesnych godzinach porannych i późnych wieczornych, na których jest najmniej pasażerów. Jednocześnie podkreśla, ze przy ponad 350 kursach, jakie wykonuje spółka w dni szkolne, liczba zawieszonych kursów nie jest duża, ale na pewno odczuwalna dla osób, które z nich korzystały. 

 

Strat nie akceptuje Rada Nadzorcza i właściciel spółki

– Główną przyczyną zawieszania kursów jest rachunek ekonomiczny. Zmniejszająca się liczba przewożonych pasażerów skutkuje obniżeniem utargów na jeden wozokilometr przy tych samych kosztach przewozów. Strona ekonomiczna działalności przewozowej w zakresie publicznego transportu zbiorowego niestety zmusza nas do zawieszania tych kursów, co czynię oczywiście z przykrością. Mimo, że od dłuższego już czasu przychody z przewozów nie bilansowały się z kosztami to nierentowne kursy były realizowane. Niestety zarząd Spółki PKS rozliczany jest także z osiąganego wyniku finansowego. Ponoszonych przez Spółkę strat nie akceptuje ani Rada Nadzorcza, ani właściciel spółki – tłumaczy Stefan Gora. 

– Przypuszczam, że liczba pasażerów raczej się nie zwiększy. Jest normalnym zjawiskiem, że społeczeństwo się coraz bardziej motoryzuje. To kwestia wygody i możliwości podjechania bezpośrednio pod sklep, urząd czy kościół. Za sprawą niżu demograficznego spada i będzie spadać także ilość uczniów, których dowozimy do szkół. Wygaszanie gimnazjów również ma wpływ na spadek liczby pasażerów – dodaje prezes PKS Garwolin, który zapowiada zawieszanie kolejnych kursów.

Stefan Gora przyznaje, że decyzje o zawieszaniu kursów powodują zmianę liczby etatów na stanowisku kierowcy. Jak zaznacza jednak, zmniejszenie zatrudnienia jest skutkiem przechodzenia kierowców na emerytury wynikające z osiąganego przez nich wieku emerytalnego. W ciągu ostatnich 2 miesięcy odszedł jeden kierowca. W marcu z pewnością będą kolejne odejścia.

 

Nie mają, jak wrócić z pracy. Prezes współczuje

Najnowsze zmiany w rozkładzie jazdy najbardziej dotykają osoby, które pracują w Warszawie. Zawieszenie kursów, szczególnie wieczornych, sprawiło, że stracili możliwość powrotu z pracy. – Rozumiem i współczuję tym pasażerom, którzy nie będą mogli korzystać z zawieszonych kursów. Organizacja transportu publicznego na linii Warszawa – Garwolin jest zadaniem samorządu wojewódzkiego. Można oczywiście zastanawiać się nad udziałem samorządu powiatowego w wykonywaniu tego zadania – mówi Stefan Gora, który podkreśla, że za organizacje publicznego transportu zbiorowego odpowiadają, zgodnie z ustawami o samorządach i ustawą o publicznym transporcie zbiorowym, wszystkie samorządy.

 

To problem ogólnopolski

– Prawda jest taka, że na komunikacji publicznej się nie zarabia. W całej Polsce jej rentowność jest ujemna. Koszty transportu publicznego w krajach UE wspierane są ogromnymi środkami z budżetów publicznych. Także w Polsce środkami publicznymi pokrywa się koszty regionalnych przewozów kolejowych oraz komunikacji miejskiej. Przewozy komunikacji autobusowej na szczeblu województwa, powiatu i gminy pozostawione zostały regulacjom wolnego rynku. Korzystają z tego samorządy lokalne, które nie włączają się w organizację i finansowanie tego zadania. Likwidacja wielu kursów i powstawanie tzw. wykluczenia komunikacyjnego są coraz bardziej powszechne – przyznaje prezes PKS Garwolin.


– Organizacja, w tym finansowanie publicznego transportu zbiorowego, są trudnymi i kosztownymi zadaniami dla samorządów. Świadczą o tym chociażby prowadzone od kilku lat prace nad nowelizacją ustawy o publicznym transporcie drogowym. Mam nadzieję, że wkrótce będzie ona uchwalona i przyniesie poprawę zaspokojenia potrzeb mieszkańców w zakresie przewozów pasażerskich – dodaje Stefan Gora.

 

ur, fot. KK

Reklama

PKS Garwolin zawiesza kolejne kursy - Jest problem z powrotem z Warszawy komentarze opinie

  • gość 2018-03-09 18:31:17

    To niech pks nie daje kierowcą autobusów do domu. Pks zaoszczędził by na paliwie

  • gość 2018-03-09 19:33:40

    Z Wilgi i do Wilgi to już prawie żadnego PKS-u do stolicy nie ma. PKS-owi się nie opłaca, a prywatne jeżdżą pełne. Może niech PKS dostosuje ceny, godziny i szybkość dojazdu do potrzeb pasażerów, to wtedy zacznie zarabiać.

  • Gość - niezalogowany 2018-03-09 19:55:45

    I bardzo dobrze niech zbankrutują Dawniej jak miał więcej pasażerów kierowca Wielki Pun stanął zostawił ręką wejście bezczelnie zamknął drzwi i zabrał tylko tyle ile miał miejsce siedzących. Często w dni targowe nie zatrzymywał się na przystankach i młodzież nie mogła dojechać do szkoły na 8 Wielka łaskę robili a teraz płaczą że Gimnazjum wygaszają ze niż demograficzny ze społeczeństwo się motoryzuje .

  • Gość - niezalogowany 2018-03-09 22:27:02

    Niech jeszcze bardziej będą zimne autobusy tylko kierowca sobie nagrzewa a dalej mróz w autobusie u konkurencji nie do pomyślenia zwłaszcza na trasie do Warszawy

  • Gośćh - niezalogowany 2018-03-09 23:23:22

    A gdzie tu sens skoro ogór wlecze sie do wawy 70km/h po awaryjnym aby spalic 2 litry ropy mniej i wyprzedzany jest przez całą konkurencje. Każdy z pasazerow woli dojechać szybciej, dogodniej i w warunkach XXI wieku a nie prl-u. - tyczy sie rowniez starych kierowcow januszy( ktorzy pozostali mentalnie w tamtych latach). Gdybyśmy co roku nie dopłacali to dawno by to upadło a licze oby jak najszybciej sie to stało.

  • Qba - niezalogowany 2018-03-10 10:13:06

    Nie znam polityki finansowej, ale chyba czas najwyższy spojrzeć czym konkurencja jeździ, busami! Zamienić nie rentowe autobusy, stare dezelowane Autosany na busy, mniejsze koszty utrzymania itp.

  • Gośćko - niezalogowany 2018-03-10 11:07:02

    Kto wam kazał pracować w Warszawie

  • gościk - niezalogowany 2018-03-10 11:37:25

    Uwaga, Akcja sprzedaż działki w centrum Garwolina rozpoczęta!

  • Wiera - niezalogowany 2018-03-10 13:01:43

    Samorządowe nieroby nie nadają się na stanowiska w firmach, gdzie trzeba kasę zarabiać. Jedyne co oni mogą z firmą zrobić to szybko zamknąć i doprowadzić do finansowej rozpaczy. Oni całe życie żyli z wydawania i defraudacji publicznej kasy. Zarabiać nie będą. Tak i z pks. Trzeba być wybitnym specjalistą, żeby nie zarobić na połączeniach z Warszawą, gdy wszyscy na nich zarabiają. A może tu trzeba szukać jakiejś korupcji czy zmniejszenia konkurencji innym liniom?

  • RACja - niezalogowany 2018-03-10 15:08:00

    Dokładnie kolega ma rację. Jeden taki mieszka kołomnie, ma dwa samochody na ropę i od kiedy pracuje w PKS Garwolin nikt go nie widział na stacji paliw a do tego czasem za wykonywanie u niego prac polowych płacił rolnikom paliwem.... Chyba nic tu nie trzeba więcej komentować sytuacja mówi sama za siebie. Kolejny wątek to zarobki rady nadzorczej i całego zarządu spółki może warto ujawnić dochody tych darmozjadów. Kierowcy PKS pracują za psie pieniądze a pewnie każdy członek zarządu spółki za nicnierobienie bierze kilka razy więcej złotówek ....

  • Kabareciarz - niezalogowany 2018-03-10 15:19:27

    Brawo! Miasto pośrodku kraju, znajdujące się na bardzo ruchliwej trasie, w dobrej lokalizacji pomiędzy stolicą, a dużym miastem wojewódzkim, kastruje dojazdy, utrudniając ludziom i tak niełatwy dojazd. Co za umysłowa obstrukcja. Do Siedlec ledwo da się dojechać, do Lublina też, a teraz do Warszawy trzeba będzie kombinować jak koń pod górę. Brawo prezes, jak na metropolię przystało, Garwolin będzie oferował niebawem tylko i wyłącznie dojazdy po okolicznych pipidówach, gdzie psy chvjami wodę piją. Garwolin chyba chce przejąć pałeczkę od Wąchocka, żeby teraz o nim żarty układali :D

  • Gość - niezalogowany 2018-03-10 16:42:35

    Pierwsze co to powinien pks-em zarządzać meneagr z prawdziwego zdarzenia a nie układy kolesioskie i ci sami tylko stanowisko zmieniają!!! Tak wszyscy chwała dobra zmianę więc i tu przydało by się CBA z kontrolą!!! I popieram przedmówcą - autobusy na bazie a nie w domu i GPS na zbiornikach paliwa - nagle by zaczęły oszczędnie palić a jeśli nie to napewno ma full by ogrzewanie w nich chodziło.

  • Gość - niezalogowany 2018-03-10 17:48:19

    Jakoś prywatnym przewozniką się opłaca. Wymienić zarząd oraz Pana Gore. Kradliscie i kradniecie wszyscy jeden paliwo drugi w łapę dostaje. Gdybyście dbali o tabor i o klienta to wyglądało by inaczej. Pewnego razu stałam na przystanku autobus nie przyjechał zadzwoniłam do PKS przyjechał po mnie nowy Mercedes odziwo osobowy. A teraz pytam jakie Wy macie stawki, skoro was stać na takie auta. Obnizcie sobie na 3000 zl i moment PKS się odrodzi

  • gość 2018-03-10 18:16:51

    brawo dla starosty i jego rady nadzorczej, ta grupa chce zlikwidowac wszystko wiedzac ze po wyborac wróce na wiejskie hektary, gdzie ich miejsce

  • Niko - niezalogowany 2018-03-10 20:55:41

    Brawo kolesiostwo tylko patrzą jak coś zajechać zarząd i kierowcy więcej autobusów stoji po podwórkach u kierowców niż jeździ

  • gość 2018-03-11 20:58:37

    zmanąć pks

  • Gość - niezalogowany 2018-03-11 22:46:33

    Ciekawe, kto z naszych kolesiowych biznesmenów wygra przetarg na działkę w centrum? Jak tylko ogłoszą wyniki przetargu, podam sprawę do TV lub dalej. Niech się CBA i inni zajmą współpracą kolesi i rada miasta. Bo jakoś dziwnym trafem, tylko jedna klika kupuje działki od miasta.

  • gość 2018-03-12 08:59:58

    niż demograficzny akurat z tą sytuacją ma niewiele wspólnego . problem jest w kadrze pks od dyrektora po kierowców

  • gość 2018-03-13 13:37:54

    cóż, gora jest tam prezesem- to czego można się spodziewać haha, ludzie w tym garwolińskim samorządzie są najlepszym przykładem na to, że samorządy powinny zostać zlikwidowane. Rozbój w biały dzień na każdym kroku, gdzie się nie obrócisz tam syf, kiła, mogiła.

  • gość 2018-03-14 10:49:31

    A kto zgadnie gdzie dorabiają emeryci z PKS-u? Albo inaczej; kto pracuje u prywatnych przewoźników? Nie odejmę ani nie dodam kultury tym panom. Bo jej po prostu nie mają (...). Czasy "Panów" kierowców muszą odejść bezpowrotnie. Dlatego zapraszam tych Panów śladem dinozaurów.

  • wykluczona - niezalogowany 2018-06-18 18:16:58

    nie placzcie u nas na mazurach nie mamy ani autobusu ani sklepu i też żyjemy a najlepszym wyjściem będzie iść do wyborów i pokazać rządzącym gdzie jest ich miejsce w szeregu bo jak widać dbają tylko o swoje dupy a wyborcow serdecznie pier....

  • gość 2018-10-03 15:17:37

    A innym przewoźnikom się opłaca. Może trzeba przyjrzeć się wydatkom i zarobkom u samej góry.

  • gość 2018-10-04 12:07:10

    a po co garwolińskie wsioki mają jeździć do warszawy? żeby słomę w gumofilcach prezentować.

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Kupię pamiątki, książki , mapy

Kupię rzeczy związane z powiatem garwolińskim - książki, opracowania, wspomnienia, - pamiątki, medale, - mapy, - zdjęcia, - itp.


Zobacz ogłoszenie

Zapiekarnia zatrudni do pracy

Lokal Zapiekarnia zatrudni osobę do pracy za barem. Praca zmianowa Dobre warunki pracy Miła atmosfera Wynagrodzenie płatne co tydzień lub co..


Zobacz ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez egarwolin.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

E-NET Kot Krzysztof z siedzibą w Garwolin 08-400, II Armii Wojska Polskiego 47

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"