Reklama

Podjazdówka czy uczciwa konkurencja?

Wynik finansowy PKS w Garwolinie poprawia się. Gdy strata spółki maleje, istnieje ryzyko, że jej dochody zaczną spadać. Konkurencyjny przewoźnik utworzył nową linię, którą odbiera garwolińskiej spółce pasażerów. W jaki sposób mu się to udało bez konsultacji z władzami powiatu?

Prezes PKS w Garwolinie Bogdan Kozioł przekazał wczoraj członkom powiatowej Komisji Rozwoju Gospodarczego dobrą wiadomość o poprawie sytuacji finansowej spółki. – Po dziesięciu miesiącach zostało około 19 tysięcy straty. Planowaliśmy już w tym miesiącu wynik bliski zera, ale pojawiły się nieprzewidziane wydatki – mówił prezes PKS. Bogdan Kozioł podkreślał, że podstawowym źródłem dochodów przedsiębiorstwa jest sprzedaż biletów miesięcznych. PKS może jednak stracić klientów z powodu konkurencyjnego przewoźnika, który utworzył nową linię.

 

Wolny rynek i lekceważenie lokalnych władz

– Konkurent uruchomił linię, która będzie nas bardzo podjeżdżała. Gdy na główną trasę wejdzie konkurencja, stracimy pasażerów i dochody w grudniu spadną. Przewoźnik znalazł doskonały wybieg, aby nie konsultować tej linii z powiatem. Zaczął linię w Jarczewie (woj. lubelskie – przyp. red.), nie w Żelechowie i wszelkie uzgodnienia i pozwolenia były ustalane między marszałkami województw lubelskiego i mazowieckiego, z pominięciem władz powiatu – wyjaśniał Bogdan Kozioł. Prezes PKS dodał, że przewoźnik nie wystąpił z prośbą o zgodę na korzystanie z przystanków, które są własnością samorządów gminnych oraz na wywieszanie na nich swoich rozkładów jazdy. Konkurencyjny przewoźnik, aby odebrać pasażerów garwolińskiemu przedsiębiorstwu, wyjeżdża 5 minut przed autobusami PKS. – Jest wolny rynek. Nikt mu nie zabroni – stwierdził radny Marek Jonczak. – Nie chodzi o to, żeby zabraniać, ale nie lekceważyć lokalnego samorządu, z którym nie było żadnych uzgodnień – komentował prezes Kozioł.

 

Działki się sprzedają, zatrudnienie się zmniejsza

Bogdan Kozioł poinformował członków komisji, że na lepszą sytuację finansową spółki niewątpliwy wpływ mają dochody ze sprzedaży działek oraz zmniejszenie kosztów zatrudnienia. Już teraz zatrudnienie w przedsiębiorstwie zmniejszyło się o 44 osoby. Na koniec roku, w porównaniu z jego początkiem, w spółce będzie pracowało o 48 osób mniej. Zyski ze sprzedaży działek pozwoliły między innymi na wypłacenie odpraw odchodzącym pracownikom. W przyszłym roku koszty zatrudnienia zmniejszą się o ponad milion złotych. Prezes podkreślał, że spółka posiada autobusy, które mimo średniej wieku sięgającej 22 lat są sprawne technicznie i pozwalają na realizowanie kursów. Dzięki sprzedaży działek przedsiębiorstwo jest także w stanie inwestować, między innymi w informatyzację spółki oraz uruchomienie stacji LPG i obsługi pojazdów. PKS ma jeszcze do sprzedania około 6 hektarów działek.

 

Radna Teresa Bak zasygnalizowała, że pasażerowie byli niezadowoleni z powodu braku autobusów w dniu 1 listopada. Prezes PKS zapewniał, że w przyszłym roku spółka otworzy się na potrzeby pasażerów i postara się uruchomić dodatkowe kursy w dniu Wszystkich Świętych.

 

Fot. Archiwum eGarwolin.pl

(ur) 2012-11-15 07:37:41

Aplikacja egarwolin.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    wołoszka - niezalogowany 2012-11-18 22:34:45

    [quote name="franek20"]rzadko jeżdzę pksem, więc możecie powiedzieć co to za linia? Jakaś nazwa, trasa, ceny biletów? Może warto skorzystac :)[/quote][quote name="franek20"]rzadko jeżdzę pksem, więc możecie powiedzieć co to za linia? Jakaś nazwa, trasa, ceny biletów? Może warto skorzystac :)[/quote]Wołoszka utworzył nową trasę od Jarczewa przez Żelechów Górzno do Garwolina.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    beata - niezalogowany 2012-11-17 20:15:31

    [quote name="iga"][quote name="beata"]Śmieszy mnie płacząca postawa prezesa pks oraz "śmisznych radnych". Jest proste, ze jak mam do wyboru: wydać 100 zł za bilet miesięczny a 200 zł na ten sam świstek- to oczywiste co wybiorę przy średniej krajowej 1500 zł brutto!!! i pomijam już fakt kultury kierowców, komfort jazdy oraz czas dotarcia do celu..Pozdrawiam[/quote]Wszyscy jesteście mądrzy tylko poczekajcie a zobaczycie jak prywatne linie podniosą ceny jak PKS już wykoszą całkowicie[/quote]Jak widać jesteś prorokiem, gratuluję daru ;)Nie mam sentymentu do pana Wołoszki( bo o nim jest cały czas mowa i nie należy tego rozumieć jako reklamy)nie mam i takich odczuć co do pks- ow. Po prostu kieruję się gospodarnością własnego portfela..ot tyle.A co będzie za jakiś czas... tego nikt nie wie.Być może i pks się otrząsną ale czy to oznacza, ze juz od dzisiaj mam jeździc pks-em?wolałabym nie. Pozdrawiam

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    iga - niezalogowany 2012-11-17 14:00:25

    [quote name="beata"]Śmieszy mnie płacząca postawa prezesa pks oraz "śmisznych radnych". Jest proste, ze jak mam do wyboru: wydać 100 zł za bilet miesięczny a 200 zł na ten sam świstek- to oczywiste co wybiorę przy średniej krajowej 1500 zł brutto!!! i pomijam już fakt kultury kierowców, komfort jazdy oraz czas dotarcia do celu..Pozdrawiam[/quote]Wszyscy jesteście mądrzy tylko poczekajcie a zobaczycie jak prywatne linie podniosą ceny jak PKS już wykoszą całkowicie

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    pasażerka - niezalogowany 2012-11-17 08:01:01

    komfort jazdy - beznadziejny, kierowcy - nie mili, chamscy, ceny biletów - kosmiczne! W ciągu dwóch lat cena mojego biletu miesięcznego wzrosła o 8 zł! Podam też przykład, gdzie w konkurencji kurs do Michałówki kosztuje 1.50zł. a w naszych starych Pksach jest to ponad 4zł! Cieszę się, że powstają nowe linie! I trzymam kciuki za nowe linie konkurencyjnych firm przewozowych. Może to coś zmieni w końcu. A autobusy zmienia pewnie wtedy jak w Niemczech będą się starych gratów pozbywać. A tylko nie umieśćcie tego wpisu bo nie zgodny z regulaminem itd... Bo to jest czysta prawda.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    hjgyg - niezalogowany 2012-11-16 14:25:25

    lub przez to, że autobusy często się nie zatrzymują na przystanku a bilet jednorazowy jest horrendalnie drogi (6 km cena:4,10)

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    arekyyy - niezalogowany 2012-11-16 11:23:27

    I bardzo dobrze, że PKS traci, a to przez chamstwo kierowców, przez to że w poniedziałek autobus po godz 5 jest zapchany i trzeba stać i nikt nie pomyśli żeby podstawić drugi, przez to że nowych autobusów jest kilka a większość to 30letnie śmierdzące głośne zimne i mokre,przez to że firma była źle zarządzana przez ludzi bez pomysłu i odwagi na zmiany

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    franek20 - niezalogowany 2012-11-16 08:44:39

    rzadko jeżdzę pksem, więc możecie powiedzieć co to za linia? Jakaś nazwa, trasa, ceny biletów? Może warto skorzystac :)

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    beata - niezalogowany 2012-11-15 19:23:11

    Śmieszy mnie płacząca postawa prezesa pks oraz "śmisznych radnych". Jest proste, ze jak mam do wyboru: wydać 100 zł za bilet miesięczny a 200 zł na ten sam świstek- to oczywiste co wybiorę przy średniej krajowej 1500 zł brutto!!! i pomijam już fakt kultury kierowców, komfort jazdy oraz czas dotarcia do celu..Pozdrawiam

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    ... - niezalogowany 2012-11-15 19:13:30

    PKS sie po prostu boi bankructwa i szukają dziury w całym.. jakiegoś kruczka aby tylko wygryźc konkurencje bo jeżeli zostaną monopolistą to będą mogli ustalac sobie cenę jaką będą chcieli..

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    kolo - niezalogowany 2012-11-15 17:11:03

    [quote name="Broda"]Konkurować można CENĄ,to jest najważniejszy argument,proste jak drut!!!jak PKS ma droższe kursy np.do Wa-wy o 2zeta i nic z tym nie robi to traci.[/quote]nie dosć, że droższe to i wolniejsze, nikt teraz nie lubi się tłuc ogórkiem 60km/h -max do warszawy czy gdziekolwiek indziej. pan W. w czasie dojazdu PKsu do Pilawy jest już z powrotem w garwoliinie,... i kółko się zamyka

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    HARON - niezalogowany 2012-11-15 15:31:05

    Kozioł jest geniuszem zwanym Eugeniuszem...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Broda - niezalogowany 2012-11-15 12:25:16

    Konkurować można CENĄ,to jest najważniejszy argument,proste jak drut!!!jak PKS ma droższe kursy np.do Wa-wy o 2zeta i nic z tym nie robi to traci.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Kierowiec - niezalogowany 2012-11-15 11:45:54

    A co robił tam Jonczak. Przecierz jest on radnym miejskim a nie powiatowym.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    konio - niezalogowany 2012-11-15 10:44:12

    :lol: Podejrzewam ,ze decydującą ,zyski ze sprzedaży działek pozwoliły na wypłatę odpraw ...he,he ,jeżeli za te pieniądze zakupiono by nowy tabor można by mówić o sukcesie a tak cięcia ,redukcje aż do samego końca ...działek i tej spółki.Pozdrawiam!!!!konio

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Jędrek - niezalogowany 2012-11-15 09:47:20

    Jaki wpływ na ten wynik ma sprzedaż majątku /działek/PKS ? Bo jeżeli, gdyby nie przychody z tej sprzedaży to wynik byłby gorszy o 500, 600 tys. zł to nie ma żadnej zmiany w sytuacji finansowej PKS.Zmalała jedynie jego wartość przetargowa.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo eGarwolin.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do