Reklama

S17 do Lublina pojedziemy już za kilka miesięcy

Na dwóch odcinkach od obwodnicy Garwolina do granicy województw położonej jest już 100% nawierzchni betonowej. Prace na kolejnych odcinkach również zapowiadają szybkie zakończenie prac.

Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad najpóźniej całą trasę z Garwolina do Lublina drogą ekspresową dojedziemy już pod koniec wakacji bieżącego roku.

Pierwsze dwa odcinki na południe od Garwolina, do końca obwodnicy Gończyc i dalej do granicy województw posiada już 100% nawierzchni betonowej

Wykonawcy pozostało wykonanie krótkich odcinków o nawierzchni bitumicznej przy obiektach inżynierskich, uzupełnienie oznakowania poziomego i pionowego oraz ukończenie obecnie wykorzystywanych dróg serwisowych. Okres zimowy wykorzystano do montażu barier i ogrodzenia trasy. Wraz z nadejściem wiosny przełożono ruch na węzeł Trojanów i kierowcy korzystają na tym fragmencie z obu jezdni trasy. Wartość obu odcinków to ponad 602 mln zł, a kierowcy skorzystają z nich z końcem czerwca br.

Kolejny odcinek pomiędzy granicą województw a węzłem Skrudki. Tam kierowcy napotkać mogą maszyny do rozkładania nawierzchni betonowej na kolejnym odcinku.

Najdłuższym, ponad 20-kilometrowym, omijającym od wschodu Ryki i przebiegającym przez najtrudniejsze geologicznie tereny rzecznych dolin. Po ustabilizowaniu się osiadania nasypu w pobliżu przyszłego węzła Ryki Południe ruszyły prace przy układaniu warstw konstrukcji podbudowy przyszłej drogi. Trwają też prace przy przebudowie odcinka starej DK17 i roboty przy nasypach. Rozebrano konstrukcję jednego z objazdów i wymieniono grunt w okolicy węzła Ryki Południe. Wartość robót na tym odcinku to blisko 610 mln zł, a kierowcy pojadą nim przed końcem wakacji br.

Kolejnym odcinkiem i ostatnim już na trasie Garwolin – Lublin pojedziemy najszybciej w tym roku.  Odcinkiem pomiędzy węzłem Skrudki i węzłem Kurów Zachód pojedziemy już na początku czerwca bieżącego roku.

Pozostało jeszcze tylko uzupełnienie ciągu głównego drogi ekspresowej o nawierzchnię bitumiczną na obiektach inżynierskich, uzupełnienie barier energochłonnych, ogrodzenie trasy i wykonanie oznakowania poziomego i pionowego. Uzupełnienia i zagospodarowania wymaga jeszcze nawierzchnia przejść górnych dla zwierząt. Wartość robót na ponad 13-kilometrowym odcinku, realizowanym przez firmę Mota-Engil Central Europe, to ponad 270 ml zł.

 

Pozostało nam czekać na pomyślne zakończenie prac i zachowanie szczególnej ostrożności na odcinkach przy których wykonywane są prace drogowe.

Inf. i fot. GDDKiA, opr. kk 

 

Aplikacja egarwolin.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo eGarwolin.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do