
Na dwóch odcinkach od obwodnicy Garwolina do granicy województw położonej jest już 100% nawierzchni betonowej. Prace na kolejnych odcinkach również zapowiadają szybkie zakończenie prac.
Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad najpóźniej całą trasę z Garwolina do Lublina drogą ekspresową dojedziemy już pod koniec wakacji bieżącego roku.
Pierwsze dwa odcinki na południe od Garwolina, do końca obwodnicy Gończyc i dalej do granicy województw posiada już 100% nawierzchni betonowej
Wykonawcy pozostało wykonanie krótkich odcinków o nawierzchni bitumicznej przy obiektach inżynierskich, uzupełnienie oznakowania poziomego i pionowego oraz ukończenie obecnie wykorzystywanych dróg serwisowych. Okres zimowy wykorzystano do montażu barier i ogrodzenia trasy. Wraz z nadejściem wiosny przełożono ruch na węzeł Trojanów i kierowcy korzystają na tym fragmencie z obu jezdni trasy. Wartość obu odcinków to ponad 602 mln zł, a kierowcy skorzystają z nich z końcem czerwca br.
Kolejny odcinek pomiędzy granicą województw a węzłem Skrudki. Tam kierowcy napotkać mogą maszyny do rozkładania nawierzchni betonowej na kolejnym odcinku.
Najdłuższym, ponad 20-kilometrowym, omijającym od wschodu Ryki i przebiegającym przez najtrudniejsze geologicznie tereny rzecznych dolin. Po ustabilizowaniu się osiadania nasypu w pobliżu przyszłego węzła Ryki Południe ruszyły prace przy układaniu warstw konstrukcji podbudowy przyszłej drogi. Trwają też prace przy przebudowie odcinka starej DK17 i roboty przy nasypach. Rozebrano konstrukcję jednego z objazdów i wymieniono grunt w okolicy węzła Ryki Południe. Wartość robót na tym odcinku to blisko 610 mln zł, a kierowcy pojadą nim przed końcem wakacji br.
Kolejnym odcinkiem i ostatnim już na trasie Garwolin – Lublin pojedziemy najszybciej w tym roku. Odcinkiem pomiędzy węzłem Skrudki i węzłem Kurów Zachód pojedziemy już na początku czerwca bieżącego roku.
Pozostało jeszcze tylko uzupełnienie ciągu głównego drogi ekspresowej o nawierzchnię bitumiczną na obiektach inżynierskich, uzupełnienie barier energochłonnych, ogrodzenie trasy i wykonanie oznakowania poziomego i pionowego. Uzupełnienia i zagospodarowania wymaga jeszcze nawierzchnia przejść górnych dla zwierząt. Wartość robót na ponad 13-kilometrowym odcinku, realizowanym przez firmę Mota-Engil Central Europe, to ponad 270 ml zł.
Pozostało nam czekać na pomyślne zakończenie prac i zachowanie szczególnej ostrożności na odcinkach przy których wykonywane są prace drogowe.
Inf. i fot. GDDKiA, opr. kk
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Komentarze opinie