
Niebezpieczny wjazd na nową nitkę drogi nr 17 od strony Dudki i Korytnicy, stromy i niebezpieczny zjazd, słaba widoczność i od razu po przełożeniu ruchu wypadek – do redakcji eGarwolin napisała czytelniczka, która prosi o interwencję. Co o organizacji ruchu na odcinku od Gończyc do granicy województwa mówi przedstawiciel firmy Budimex?
Przełożenie ruchu z DK17 na prawą jezdnię nowej trasy głównej S17, na odcinku od Gończyc do granicy województwa miało miejsce w środę 14 lutego między godziną 14.00 a 15.00. Zmiana obejmuje odcinek od km 64+800 do km 69+800.
Zderzenie osobówki z ciężarowym DAFem
Tuż przed godziną 16.00, na przebudowywanej drodze krajowej nr 17, w rejonie miejscowości Korytnica, doszło do zdarzenia drogowego. – Zgłoszenie o zdarzeniu otrzymaliśmy o godzinie 15.53. Kierująca samochodem osobowym marki Audi, wyjeżdżając z drogi podporządkowanej nie ustąpiła pierwszeństwa i doprowadziła do zderzenia z pojazdem ciężarowym DAF. Kobieta została ukarana mandatem – informuje asp. szt. Marek Kapusta, oficer prasowy Komendy Powiatowej Policji w Garwolinie.
W wyniku zderzenia pojazdów kobieta kierująca audi doznała najprawdopodobniej powierzchownych obrażeń głowy i została przetransportowana do szpitala. Na szczęście obrażenia nie były poważne i po udzieleniu pomocy medycznej kobieta została zwolniona do domu.
Nie jest bezpiecznie
– Został uruchomiony objazd po nowej nitce 17 od Mrokowa do Trojanowa (do tzw. Popielnicy) i od razu nastąpił poważny wypadek, gdyż nie ma możliwości bezpiecznego wjechania z podporządkowanej drogi od Dudek i od Kolonii Korytnicy na nową nitkę 17, gdyż jest tam tragiczny, stromy i wąski podjazd pod górkę pod kątem 45 stopni. Do tego brak dostatecznej, należytej widoczności. Gdy jedziemy 17 od Lublina i chcemy skręcić do Dudek to jest stromy i wąski zjazd, a z boku głęboka skarpa – pisze zaniepokojona czytelniczka, która sugeruje podsypanie podjazdu od strony miejscowości Dudki.
– Firma Budimex postawiła pachołki na środku drogi oddzielając pasy ruchu i to jest dobre. Zrobili też zatoki na przystanek autobusowy, ale dojść trzeba po szosie, więc dzieci i ludzie dorośli będą narażeni na wypadek. Jestem przerażona, jak moje dziecko pójdzie na autobus. Jak ma bezpiecznie dojść do przystanku – dodaje kobieta. Co na to przedstawiciel firmy Budimex, realizującej przebudowę drogi?
Policja, zarządca drogi i inżynier zatwierdzili nową organizację ruchu
– Organizacja ruchu na przedmiotowym odcinku została zaprojektowana zgodnie z obowiązującymi przepisami, zatwierdzona przez zarządcę drogi, a następnie wdrożona komisyjnie zgodnie z zatwierdzonym projektem przy udziale przedstawicieli inżyniera, zarządcy drogi i policji – zapewnia Jakub Drozdowski, kierownik kontraktu z firmy Budimex. Dotyczy to także wszystkich elementów takich jak: zatoki autobusowe, wjazdy z dróg publicznych podporządkowanych, itp.
Ostrożność oraz respektowanie ograniczeń i oznakowania!
– Na całym odcinku wprowadzono ograniczenie prędkości do 50 km/h z zakazem wyprzedzania oraz fizyczną separacją kierunków ruchu za pomocą znaków pionowych. Przystanki autobusowe są umiejscowione na poszerzeniach jezdni poza głównym kierunkiem ruchu. Zalecana jest ostrożność w poruszaniu się, zarówno kierowców jak i pieszych, zwracanie uwagi na oznakowanie i innych uczestników ruchu oraz respektowanie ograniczeń – podkreśla Jakub Drozdowski.
ur
Fot. YouTube – Przełożenie ruchu z drogi krajowej DK17 od km 64+800 do km 69+800 na nową trasę główną S17.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Komentarze opinie