Reklama

Urząd Miasta w Garwolinie: tutaj nie ma warunków do pracy

Jest bardzo ciasno. Ludzie przychodzący mają do nas pretensje, że petent nie ma gdzie usiąść, a tak rzeczywiście niestety jest. Tutaj nie ma warunków do pracy. Jest naprawdę tragedia – mówi skarbnik garwolińskiego magistratu Katarzyna Nozdryn-Płotnicka. Czy Urząd Miasta, w celu polepszenia warunków lokalowych, kupi od Starostwa Powiatowego część budynku czy też zdecyduje się na budowę nowej siedziby?

 

W Garwolinie do roku 2017 ma zostać wybudowany nowy budynek Starostwa Powiatowego. W związku z tym starostwo chce sprzedać miastu Garwolin połowę budynku przy ul. Staszica, który oba samorządy dzielą od lat. Radni miasta Garwolin podczas posiedzenia komisji budżetowej, która odbyła się w ubiegłym tygodniu, poinformowani przez skarbnik magistratu o fatalnych warunkach pracy urzędników zastanawiali się, czy kupić od starostwa część obiektu, czy nie lepiej, aby to starostwo ich spłaciło, dzięki czemu zostanie pobudowana nowa siedziba Urzędu Miasta w Garwolinie.

 

Chcą sprzedać, żeby budować

Przewodniczący komisji budżetowej Marek Łagowski informował radnych, że rzeczoznawca majątkowy wycenił działki z zabudowaniami, które są współwłasnością starostwa i miasta Garwolin. – Rzeczoznawca określił rynkową wartość prawa własności działki nr 597/3 na kwotę 173 tys. 850zł oraz działki 597/4 na kwotę 8 mln 682 tys. zł, w tym na udział starostwa, w części w działce nr 597/4 (główny budynek urzędu i starostwa – przyp. Red) padła kwota 3 mln 852 tys. 590 zł 90 gr. Propozycja sprzedaży wyżej wymienionych działek wiąże się z podejmowanymi pracami, mającymi na celu wybudowanie siedziby starostwa powiatowego przy ul. Mazowieckiej w Garwolinie. W związku z koniecznością rozpoczęcia budowy starostwa w roku 2015, samorząd powiatu poprosił miasto Garwolin o spotkanie i omówienie propozycji zbycia – mówił radny Łagowski. Burmistrz Garwolina Tadeusz Mikulski informował, że formalne spotkanie się nie odbyło, ale pojawiały się nieformalne rozmowy. Włodarz miasta przekonywał, że miasta nie stać w tej chwili na wykupienie części budynku, ponieważ wiązałoby się to z zablokowaniem wszystkich działań związanych z inwestycjami.

 

Wysoko wyceniona ruina

Skarbnik magistratu Katarzyna Nozdryn-Płotnicka podkreśliła, ze starostwo warunkuje budowę nowej siedziby tym, czy miasto kupi ich połowę budynku czy nie. Jeden z radnych zasugerował nieodpłatne przekazanie, ale skarbniczka zapewniła, że nikt nieodpłatnie nie będzie chciał nic przekazywać, a dodatkowe pomieszczenia miastu by się przydały. Katarzyna Nozdryn-Płotnicka zasugerowała radnym zastanowienie się nad zleceniem wykonania wyceny dolnej części budynku przez rzeczoznawcę ze strony miasta, zakładając, że może być ona inna. – Wcale nie jest powiedziane, że to musi być 4 mln zł. Nie wiadomo co ten rzeczoznawca brał pod uwagę, wyceniając aż tak wysoko tą ruinę, która jest na dole. Góra jest wyremontowana, są powymieniane okna. Naprawdę ta nasza część wygląda o wiele, wiele lepiej. Tam są niepowymieniane okna, tam wiatr gwiżdże dosłownie, tynki się sypią. Także nie wiem, co było brane pod uwagę, ze ta wycena jest aż taka. Być może, że taka jest wartość tego budynku. Można zlecić wycenę drugiemu rzeczoznawcy i zobaczyć jaka będzie. Może warto i później przejść do negocjacji. Myślę, że powinniśmy zostać w tym budynku i powinniśmy zrobić wszystko, żeby cały ten budynek był nasz. Wiem, że starostwo skłonne jest rozłożyć to na raty, więc to też jest istotna sprawa, że moglibyśmy to spłacać na przestrzeni kilku lat – mówiła skarbniczka, która podkreśliła, że miasta nie stać na budowę nowej siedziby, ale posiadane pomieszczenia nie są wystarczające.

 

Warunki są niedopuszczalne

– My się już naprawdę nie mieścimy. I nie będziemy zwiększać zatrudnienia. Nie musimy, żeby siedzieć sobie prawie na głowie, bo tak jest. Jest bardzo ciasno. Ludzie przychodzący mają do nas pretensje, że petent nie ma gdzie usiąść, a tak rzeczywiście niestety jest. W drugim budynku, gdzie mieści się Ośrodek Pomocy Społecznej jest po prostu makabra. Tam jest tyle osób w jednym pomieszczeniu, że to się w głowie nie mieści. I niby lokalowo się troszeczkę polepszyło, gdy księgowe odeszły, ale to się tylko tak wydaje, że się polepszyło. Generalnie mamy za mało pomieszczeń, więc jeżeli nie będziemy budować i nie wykupimy tego od starostwa, to naprawdę w najbliższym czasie będziemy musieli pomyśleć, żeby coś ewentualnie wynająć i gdzieś część osób przenieść. Tutaj nie ma warunków do pracy. Jest naprawdę tragedia. Tam, gdzie się obsługuje, gdzie ludzie przychodzą płacić podatki, dosłownie stoją nad człowiekiem, nad jego plecami, patrzą się w komputer. To są warunki niedopuszczalne tak naprawdę, a tak jest, bo nie ma innej możliwości – mówiła Nozdryn-Płotnicka.

 

Remontować stare czy budować nowe?

Burmistrz Mikulski przypomniał, że starostwo posiada 1550 udziałów, a miasto 1943. – Jeśli się to przełoży na pieniądze w ramach wyceny, jeśli my byśmy chcieli zapłacić starostwu to byłoby 4 mln 26 tys. 440 zł. Natomiast jeśli starostwo nam miałoby zapłacić, to musiałoby zapłacić 4 mln 829 tys. 410 zł – informował włodarz, który przekonywał, że miasto musi dokonać swojej wyceny obiektu i negocjować ze starostwem rozłożenie tej kwoty na raty, ponieważ po wykupie połowy budynku samorząd będzie musiał dodatkowo zainwestować w remont obiektu. Radny Marek Łagowski zaznaczył, że nawet po remoncie budynek ten nie będzie nigdy funkcjonalny. Jeśli mamy na myśli dobro urzędników, to żeby pracowali w warunkach właściwych, godnych i żeby ludzie mieli godne warunki przychodząc, nie sądzę żeby w tym budynku, przy jego gabarytach dało się to zrobić. Są tam niewielkie pomieszczenia i bardzo wysokie. To nigdy nie będzie oszczędne energetycznie. Wiadomo, że technika budowy tego była jak była, okien jest mnóstwo, bardzo różnej jakości (…) to jeżeli my mamy płacić starostwu te 4 mln i później pakować jeszcze podobną albo niewiele niższą kwotę w remonty z dostosowaniem, to ja nie wiem czy za takie pieniądze to my byśmy nie pobudowali sobie na Olimpijskiej całkiem ładnego własnego obiektu, jeżeli my byśmy naszą część sprzedali im. Nie mówię, że mamy go budować, ale rozważyć taką sytuację też można – sugerował przewodniczący komisji.

 

Budowa urzędu byłaby skrytykowana

– Wiem, ze nie wybudujemy nowej siedziby, bo to będzie decyzja bardzo niepopularna, której nikt nie będzie chciał podjąć. Jedynym wyjściem dla nas na polepszenie warunków jest wykupienie tego, tylko za rozsądne pieniądze, czyli dokonanie własnej wyceny, negocjacje i oczywiście raty. Patrząc realnie, nikt z Państwa nie będzie chciał podnieść ręki za budową nowego urzędu miasta, bo to jest taka decyzja, że naprawdę skrytykowani byliby wszyscy i nikt by już do następnej tury nie przeszedł – tłumaczyła radnym skarbnik magistratu.

Na koniec dyskusji okazało się, że starostwo nigdy nie wyszło z propozycją, że spłaci miasto Garwolin.

 

(ur) 2015-01-30 15:21:49

Fot. Google Maps, archiwum eGarwolin

Aplikacja egarwolin.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Frena - niezalogowany 2015-03-30 16:21:06

    Moze by tak ta paniusia zamiast pracować w Mieście Garwolin zaczęła prace w Głoskowie tam by zapewne znalazła kolesiów i koleżanki a miejsca jest sporo :eek:

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Łoki - niezalogowany 2015-03-28 06:06:33

    Za mało miejsca,,bo brak ,sauny,kortu tenisowego, oranżerii, kawiarni, markietu w srodku i wielu jeszcze innych pomieszczeń . DO ROBOTY NIEROBY sie wescie :eek: :P

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Kloss - niezalogowany 2015-02-02 10:57:23

    [quote name="Hans"]ciasno obibokom??!! to teraz rozumiem dlaczego o 8 rano podpisują listę w pracy i lecą na miasto,na zakupy.Zapewne jeden stołek na dwóch jest i na zmianę siedzą :)[/quote]poruszyłeś temat tabu:))) kiedyś byłem w Ośrodku Zdrowia (vis a vis urzędu).Fajnie to wygladało: panie wchodziły do urzędu (chyba tylko w celu podpisania listy) i wybiegały za chwile na miasto.Dokładnie tak jak opisałeś:))nikt ich nie rozlicza z czasu pracy???

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Mariuszzzz - niezalogowany 2015-02-02 00:04:15

    jak mówi że niema warunków do pracy to niech się zwolni!!!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    marco - niezalogowany 2015-02-01 13:23:33

    Dostawić im namiot na tyłach budynku, przenieśc parę komputerów,liczydeł, biurek i niech siedzą. Ewentualnie jakiś koksownik niech sobie wstawią 8)

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    egon - niezalogowany 2015-01-31 23:08:18

    Oby tylko takie słowa padały jak petenci .Oni potrafią pismo wysłać o treści ,,wzywam pana......"" Drodzy urzędnicy wezwac to mogliście sekretarza komitetu zakładowego pzpr i to 40 lat temu .Widać komuś pomyliły się epoki co nie dziwi przy takim kierownictwie urzędu.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Mieszkaniec - niezalogowany 2015-01-31 18:28:48

    I jeszcze po drugie żeby nie było że tylko o nowoczesności:siedziba urzędu miasta Garwolina to nasza lokalna historia i nasze lokalne dziedzictwo, jeden z niewielu budynków który jest symbolem ciągłości historycznej naszej lokalnej społeczności i nie wolno nam tego zmieniać, a należy o tą ciągłość dbać i szanować, a nie publicznie wypowiadać się jako o ruinie. Więcej nowoczesności, a i w zabytkowym magistracie znajdzie się miejsce dla wszystkich urzędników i dla obsługiwanych mieszkańców (bo petenci droga Pani Skarbnik to byli w PRLu), a obecnie pracując w urzędzie administracji publicznej służy Pani społeczności, ktora to miasto tworzy i wspomaga Burmistrza przez tą społeczność wybranego!Chce Starosta sprzedać to należy rozważyć wykup i zachować nasz "garwoliński ratusz" dla następnych pokoleń, a remonty spokojnie rozłożyć np na kilkanaście lat...nie od razu Kraków zbudowano. Przykładem niech będą inne polskie miasta, gdzie jak to mówi Pani Skarbnik - "ruiny", po rewitalizacji stanowią dumę mieszkańców, a innowacyjne rozwiązania pozwalają zmieścić się wszystkim faktycznie potrzebnym urzędnikom.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Mieszkaniec - niezalogowany 2015-01-31 18:27:41

    Po pierwsze, idąc z dzisiejszym postępem, należy wdrożyć szeroką informatyzację w zakresie załatwiania spraw i obsługi administracyjnej mieszkańców miasta. Niestety nasze miasto jest daleko w tyle za innymi miastami i gminami (równymi wielkością, czy liczbą mieszkańców)jeśli chodzi o rozwiązania w zakresie obsługi mieszkańców drogą elektroniczną. Panie Burmistrzu i Państwo Radni - ile obecnie spraw urząd miasta obsługuje za pomocą systemu E-PUAP z którego korzystają setki jednostek samorządu terytorialnego? Czy jakiekolwiek sprawy są możliwe do załatwienia drogą elektroniczną? Ministerstwo Finansów wprowadza coraz to nowocześniejsze rozwiązania w zakresie obsługi przez administrację celną i podatkową i tylko patrzeć kiedy obligatoryjnie tego typu rozwiązania zostaną narzucone gminom w zakresie poboru podatków lokalnych.Co wtedy zrobicie? Powiecie, że nas to nie dotyczy? Urząd Miasta to urząd obsługujący organ samorządu czyli burmistrza oraz służący mieszkańcom w załatwianiu ich spraw na podstawie prawa. Nie potrzebna jest żadna nowa siedziba Panie radny Łagowski tylko postęp informatyczny, a wówczas mieszkańcy w ogóle nie będą musieli wybierać się do magistratu i zaglądać Pani Skarbnik w ekran monitora, a i urzędników przeklepujących dane z deklaracji i podań do komputera nie będzie tylu potrzebnych!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    egon - niezalogowany 2015-01-31 17:09:21

    Mnie to możesz pęto obrobić, i tyle że poszczekać a twoje zdanie mi wisi kalafiorem

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    inka - niezalogowany 2015-01-31 15:31:31

    [quote name="gdzie tu logika?"]Dlaczego urząd pracuje wtedy, kiedy my pracujemy? Żeby cokolwiek załatwić - trzeba się zwalniać z roboty.A spróbujcie cokolwiek załatwić przez internet...[/quote]Internet służy urzędnikom tylko do pisania komentarzy,lub do gier :oops: Przecież wieśniaki nic więcej nie potrafia

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    tomuś - niezalogowany 2015-01-31 12:23:09

    W czym problem??? - zwolnić pół "pracowników" :-x urzędu, !!!!!!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    antyegon - niezalogowany 2015-01-31 10:44:57

    r.......a, r.......ajuż od dawna miałem o tobie właściwe zdanie, ale teraz kiedy piszesz o Oświęcimiu, to jesteś już niczym....[quote name="egon"]He popatrz pan .Jak mieszkania socjalne po 4 tyś za metr to opłacało się remontować ale jak dla siebie to już się nie opłaci .Jak urzędnikom ciasno to mają możliwość złożyć wypowiedzenie i przyjdą tacy którym nie będzie ciasno .To najtańsze rozwiązanie .Ale nie do pomyślenia dla obecnej zatęchłej kliki .Może jeszcze za publiczne pieniądze będą własne du..rozsadzać na coraz większych fotelach .W oświęcimiu było ciaśniej ....[/quote]

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gdzie tu logika? - niezalogowany 2015-01-31 09:52:01

    Dlaczego urząd pracuje wtedy, kiedy my pracujemy? Żeby cokolwiek załatwić - trzeba się zwalniać z roboty.A spróbujcie cokolwiek załatwić przez internet...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    buchalter - niezalogowany 2015-01-31 09:49:18

    Tydzień ma 168 godzin, urzędnicy pracują przez 40 godzin.Czyli przez 128 godzin - CISZA, GROBOWA CISZA.Ja płacę, Pan płaci, Pani płaci, My płacimy... społeczeństwo płaci...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    DUDA - niezalogowany 2015-01-30 22:58:08

    Trzeba więc przysłać Państwową Inspekcję Pracy...Okręgowy Inspektorat Pracy w Warszawieul. Lindleya 1600-973 Warszawa Kancelaria:tel. 22 425 11 94fax 22 435 50 92kancelaria@warszawa.pip.gov.plSekretariat: tel. 22 628 96 29

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    ptok - niezalogowany 2015-01-30 22:40:17

    Po pierwsze: dobre warunki należą się nam podatnikom, a nie pracownikom najemnym.Poza tym wystarczy, by wprowadzić pewne zmiany organizacyjne (na przykład - urząd pracuje od 8 do 20, praca w soboty etc.), a stanowisk pracy będzie aż nadto.Ale kto tak myśli???

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Hans - niezalogowany 2015-01-30 20:58:24

    ciasno obibokom??!! to teraz rozumiem dlaczego o 8 rano podpisują listę w pracy i lecą na miasto,na zakupy.Zapewne jeden stołek na dwóch jest i na zmianę siedzą :)

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    egon - niezalogowany 2015-01-30 20:17:11

    I jeszcze jedno .Władza pozbawiona społecznego oparcia musi upaść .Obecna wie że tak będzie więc spieszy się nażreć na zapas .Oby społeczeństwo nie zapomniało jak pętle wiązać i czynić z nich użytek .Niewiele w polsce brakuje do takiego scenariusza .

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    egon - niezalogowany 2015-01-30 20:13:51

    He popatrz pan .Jak mieszkania socjalne po 4 tyś za metr to opłacało się remontować ale jak dla siebie to już się nie opłaci .Jak urzędnikom ciasno to mają możliwość złożyć wypowiedzenie i przyjdą tacy którym nie będzie ciasno .To najtańsze rozwiązanie .Ale nie do pomyślenia dla obecnej zatęchłej kliki .Może jeszcze za publiczne pieniądze będą własne du..rozsadzać na coraz większych fotelach .W oświęcimiu było ciaśniej ....

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    hanuś - niezalogowany 2015-01-30 20:01:59

    opróżnić pół urzędu z nierobów, reszte wysłać w teren a nie pic herbatkę,kawkę każdy urzędowy urzędnik to pasożyt społeczeństwa. Dziesięciu pasożytów to świat na taki grajdołek.ilu przybyło tam pasożytów za kadencji "ciagłego" burmistrza a miasteczko tylko ciągle ma 17 tys mieszkańców :oops:

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Piotrek - niezalogowany 2015-01-30 15:13:26

    Jeżeli siedzą urzędnicy jeden drugiemu na głowie tzn za dużo ich tam jest

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Agustin - niezalogowany 2015-01-30 14:46:45

    Co za brednie! Nie macie na co kasy wydawać? Najpierw super nowa placówka dla Starostwa a teraz pare baniek na nowy budynek, gdzie stary jest jak najbardziej, ok!!! Jakich interesantów? O czym w ogóle mowa? Przeciez są miejsca siedzące na korytarzach, ile razy bym nie byl, zawsze jest pusto!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    jaś - niezalogowany 2015-01-30 14:27:44

    jeżeli dobrze rozumiem to spłacenie przez Starostwo budynku magistratu powodowało by że Starostwo zostaje, nie buduje nowego ,natomiast Urząd Miasta buduje nowy magistrat. Oj łatwo się wydaje publiczne pieniadze,łatwo.Któregoś dnia drodzy urzędasy (z premedytacją tak napisałem),obudzicie się w kraju samych urzędników.Tylko kasy też nie będzie ,bo nikt nie będzie płacił :PPPP

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo eGarwolin.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do