
Osoby, które są zameldowane przy strefach płatnego parkowania w mieście, chcą płacić mniejsze kwoty abonamentowe. Na komisji spraw komunalnych i porządku publicznego w tej sprawie zabrał głos jeden z mieszkańców ulicy Wolnej w Garwolinie.
– Stawiam samochód pod swoim domem i kiedy przychodzi parkingowy, według prawa muszę wnosić opłatę parkingową tak samo, jak każdy inny obywatel, który stoi na parkingu płatnym – argumentował mieszkaniec, który podkreślał, że według niego nie jest to sprawiedliwe. Podczas dyskusji padła nawet propozycja, by tacy mieszkańcy mieli specjalne tabliczki z urzędu miasta, które by im umożliwiały parkowanie pod domem w ramach abonamentu.
W Sanoku płacą mniej
Na piątkowej komisji spraw komunalnych i porządku publicznego z prośbą o rozwiązanie problemu z płatnymi strefami parkowania zwrócił się w imieniu swoim i innych osób zameldowanych w tej strefie mieszkaniec ul. Wolnej, który przygotował również materiały oraz sposób rozwiązania podobnej kwestii w Sanoku. Mieszkańcy tego miasta uiszczają znacznie niższe opłaty abonamentowe, chociaż miasto jest porównywalne do Garwolina.
Opłaty abonamentowe za 60 i 120 zł miesięcznie
Do sprawy odniósł się kierownik Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska w Garwolinie Jerzy Makulec, który wyjaśniał, że strefy płatnego parkowania funkcjonują w takiej formie, jak to ustaliła uchwała rady miasta. Były nawet propozycje rozszerzenia stref o 4 kolejne płatne parkingi. Według wstępnego projektu płatne parkingi miały powstać przy ul. Polskiej, Kuśnierskiej, Olimpijskiej oraz w zatoce postojowej przy Alei Legionów (na wysokości osiedla Zarzecze). Ostatecznie radni większością głosów zdecydowali, że nowe strefy płatnego parkowania powstaną przy ul. Kuśnierskiej i Polskiej. Uchwalono również stawkę opłaty parkingowej do 15 minut w wysokości 0,50 zł. – Oprócz określonych stawek w uchwale są również określone opłaty abonamentowe: 60zł umożliwia parkowanie na wszystkich parkingach w strefach płatnego parkowania. Jest jeszcze inna opłata, w wysokości 120 zł, która umożliwia posiadanie miejsca parkingowego na wyłączność – mówił Jerzy Makulec, który podkreślał, że tę sprawę samorządy rozwiązują w różny sposób, a uchwałę można rozszerzać i modyfikować.
Płatne parkingi miały usprawnić organizacje ruchu w mieście
Krzysztof Ostrowski mówił, że wprowadzenie płatnych parkingów miało usprawnić organizację ruchu w mieście. – Powinniśmy bardzo ostrożnie podejmować decyzje, myśląc o tym, by organizacja ruchu w mieście była płynna – mówił radny, który uczulał, aby parkingi dla mieszkańców zameldowanych przy strefach płatnego parkowania nie pozbawiały miejsc również innych przyjezdnych. Maria Pasik podkreślała, że problem takich mieszkańców musi być rozwiązany. – Nie może być tak, że osoba, która tam mieszka, płaci 120 zł miesięcznie – mówiła radna, która porównywała całą sytuację do osób, które nie muszą płacić za parking pod blokiem np. przy ul. Długiej.
Podjęcie uchwały i zmniejszenie opłaty abonamentowej przy odrobinie chęci
Przewodniczący rady miasta Marek Janiec mówił, że ten problem dotyczy wielu mieszkańców, którzy są zameldowani w centrum Garwolina, dlatego trzeba tę sprawę uregulować. – Wydaje mi się, że nie jest to niemożliwe, byśmy w uchwale podjęli taką decyzję, żeby dla mieszkańców, zamieszkujących pod odpowiednim numerem, opłata abonamentu miesięcznie wynosiła np. 30 zł. Jest to możliwe przy odrobinie chęci – mówił radny. Ze strony radnej Beaty Żak padła również propozycja, by opłata abonamentowa wyniosła 60 zł na rok. Skarbnik magistratu Katarzyna Nozdryn-Płotnicka poinformowała radnych, że miasto w ciągu roku z miejsc parkingowych ma 280 tys. zł dochodu.
Temat ponownie powróci po opracowaniu danych przez Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska, który ma przygotować zestawienie, ile jest zameldowanych gospodarstw w strefach płatnego parkowania, ile jest miejsc do parkowania przy ul. Wolnej oraz ile wynosi średnia, dzienna stawka dochodu za jedno miejsce parkingowe.
(EB) 2014-03-31 15:11:39
Fot. Archiwum eGarwolin.pl, EB
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Czy wiadomo coś wiecej w tej sprawie czy zameldowani w strefie parkowania muszą płacić za parking a jeżeli tak to ile?
[quote name="egon"]W wyborach odsunąć mikulskiego i jego ,,teraz garwolin"" a wybrać młodszych ludzi bez dyktatorskich przekonań .Sprawowanie władzy nie polega na rządzeniu a na służbie wyborcom .To nie monarchia jak by chcieli niektórzy .[/quote]Nazwiska w języku polskim należy pisać dużą literą!!!
W wyborach odsunąć mikulskiego i jego ,,teraz garwolin"" a wybrać młodszych ludzi bez dyktatorskich przekonań .Sprawowanie władzy nie polega na rządzeniu a na służbie wyborcom .To nie monarchia jak by chcieli niektórzy .
Nie to trzeba wżiąć na poważnie się za to. gów.. kogo obchodzi ile miasto ma z tego .Miasto powinno mieć na uwadze dobro mieszkańców a nie własny budżet pani skarbnik . Skoro tak to ja wnoszę aby avon zapłacił wszystko z czego został zwolniony przez miasto .Co panie mikulski ? Mieszkańców można łupić a inwestorów tylko wspierać ? Jak miasto przyjazne to przyjazne .Popatrzcie nie było płatnych parkingów i miasto żyło .Są i wszystko buduje się na kredyty .Pytanie gdzie podziewają się pieniądze ?
Skasować płatne parkingi na ulicach. są one chyba nielegalne. Kierowcy płaca podwójnie raz podatek drogowy w paliwie drugi raz na parkingu.Ten problem powinien być zaskarżony do Trybunału Konstytucyjnego za łupienie kierowców zkasy
Ja rozumiem że ktoś nie ma podwórka i nie może zaparkować "na swoim" tak jak mieszkańcy bloku koło kościoła. Ale są mieszkańcy, którzy stawiają sobie na swoim podwórku budynek z lokalami usługowymi, zabudowują to podwórko w celach gospodarczych-i dlaczego jeszcze mają dostawać gratis od innych?
już to kiedyś pisałem, najpierw się nauczcie parkować a nie jak dotychczas na 10 miejscach 4 samochody. Problem parkowania sam się rozwiąże.
Żadnych przywilejów dla mieszkających przy strefach parkowania.Niech parkują na swoich działkach a nie całymi dniami ulice blokują. Korzystanie z dróg w tym parkowanie na nich powinno być dla wszystkich kierowców na takich samych zasadach.Jak im się nie podoba to niech się na wieś przeprowadzą to będą mieć dość miejsca na swoje samochody.
pani skarbnik to zróbmy parkingi płatne i na osiedlu Żwirki i Wigury,Romanówka ,Stacyjna to da jeszcze więcej pieniędzy do urzędu, jak wszyscy to wszyscy panie Ostrowski
W Garwolinie trzeba przede wszystkim walczyć z płatnymi parkingami w soboty i tymi pseudobiletami parkingowymi, ktoś kto ma firmę nie może sobie nawet tego papierka w koszty wrzucić...
i innych ulicach ludzie mają swoje podwórka, często dość duże. to jak ma być?