Reklama

Długo będzie żałował, że odebrał ten telefon...

Po ponad godzinie rozmowy mężczyzna zorientował się, że coś jest nie tak... Instalacja tej aplikacji drogo go kosztowała. Stracił niemałe pieniądze.

Do Komendy Powiatowej Policji w Garwolinie zgłosił się mieszkaniec powiatu garwolińskiego, od którego oszuści wyłudzili blisko 10 tysięcy złotych. Do mężczyzny zadzwonił rzekomy przedstawiciel banku. Głos w słuchawce powiedział, że doszło do próby włamania na jego konto. Fałszywy pracownik banku zdobył zaufanie pokrzywdzonego.

– Rozmówca wmówił pokrzywdzonemu, że pieniądze na jego koncie nie są bezpieczne i należy je przelać na konto rezerwowe do czasu założenia podwójnej blokady. W trakcie rozmowy pokrzywdzony zainstalował wskazaną przez rzekomego pracownika banku aplikację, za pomocą której kontynuowali rozmowę. Zgodnie z poleceniem pokrzywdzony przelał kilkadziesiąt tysięcy złotych na nowy rachunek. Kiedy po ponad godzinie rozmowy zorientował się, że to może być oszustwo, z drugiego telefonu zawiadomił bank. Konto udało się zablokować, ale przelew 10 tys. zł. został już zrealizowany. Środki z nowego konta oszuści również zdążyli wypłacić – informuje podkom. Małgorzata Pychner, asystent ds. prasowo-informacyjnych komendanta powiatowego policji w Garwolinie.

Policjanci przypominają, że nie należy instalować żadnego oprogramowania ani aplikacji na swoich urządzeniach, takich jak komputer, tablet czy telefon jeśli żąda tego dzwoniąca do nas lub pisząca osoba trzecia. Takie instytucje jak banki, firmy telekomunikacyjne czy urzędy nie wymagają od swoich klientów/petentów instalowania dodatkowego oprogramowania.

Policja rekomenduje, jakie działania należy podjąć, aby uchronić się przed tego typu incydentami:

  • Nigdy nikomu nie wolno udostępniać swojego konta bankowego i danych logowania. Tylko posiadacz konta może się do niego logować i wykonywać transakcje.
  • Jeżeli konsultant proponuje zainstalowanie oprogramowania do zdalnego zarządzania pulpitem to można być pewnym, że jest to oszustwo.
  • W przypadku, gdy osoba  podająca się za pracownika banku żąda zweryfikowania danych i danych konta, zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania lub w inny sposób wzbudza nasze podejrzenia należy się rozłączyć i zadzwonić do biura obsługi klienta banku.

 

KPP Garwolin, oprac. ur
Zdj. poglądowe: Pixabay

Aplikacja egarwolin.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo eGarwolin.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do