Reklama

Dostała wiadomość z prośbą. Myślała, że pomaga znajomej – Straciła pieniądze!

„Zawiesiła mi się aplikacja, opłacisz moje zamówienie?”, „Jestem w sklepie, zapomniałam karty do bankomatu. Opłacisz moje zakupy?”, „Opłacisz moje zamówienie? Ja Ci odeślę, bo mi coś nie działa”. Podobną wiadomość z prośbą o pożyczkę otrzymała mieszkanka powiatu garwolińskiego, która była pewna, że pomaga swojej znajomej, podała kod do szybkiej płatności i zatwierdziła transakcję w aplikacji mobilnej swojego banku. Tym sposobem straciła 1 tys. złotych.

To tylko kilka przykładów wiadomości wysyłanych przez oszustów, którzy podszywają się pod naszych znajomych na portalach społecznościowych. – Sprawcy najpierw włamują się na konto na portalu społecznościowym, przejmują je, a następnie rozsyłają do znajomych wiadomości, z prośbą o udostępnienie kodu do szybkiej płatności. Przestępcy, podszywając się pod właściciela konta, prowadzą luźne rozmowy, aby nie wzbudzać ich niepokoju. Proszą o niewielką pożyczkę, przeważnie kwoty kilkuset złotych i jednocześnie obiecują szybki zwrot pieniędzy. Właściciel rachunku bankowego przekonany, że pomaga swojemu znajomemu, nie podejrzewa oszustwa. Podaje kod i zatwierdza transakcję w aplikacji mobilnej. Po otrzymaniu kodu, oszuści najczęściej wypłacają gotówkę z bankomatu w innym regionie kraju lub płacą za zakupy w sieci – sposób działania oszustów opisuje mł. asp. Małgorzata Pychner, asystent ds. prasowo-informacyjnych komendanta powiatowego policji w Garwolinie.

Tą metodą została oszukana mieszkanka powiatu garwolińskiego. Kobieta odebrała wiadomość z prośbą o pożyczkę. – Była pewna, że pomaga swojej znajomej, podała kod do szybkiej płatności, zatwierdziła transakcję i straciła 1 tys. zł. „Znajomą” okazał się oszust, który uzyskał dostęp do profilu na  portalu społecznościowym, podszył się pod nią i wysłał podobne prośby do wielu osób – informuje rzeczniczka garwolińskiej policji.

Policja przypomina:

  • Dobrze zabezpiecz dostęp do konta na portalu społecznościowym. Wykorzystaj w tym celu dwuskładnikowe uwierzytelnienie logowania. Pamiętajm również o wylogowaniu się z konta po zakończeniu użytkowania!
  • Nie podawaj wygenerowanego kodu do szybkich płatności  bez potwierdzenia, czy to faktycznie Twój znajomy prosi o pożyczkę. Wystarczy zadzwonić, aby upewnić się, czy rzeczywiście znalazł się w potrzebie.
  • Zawsze dokładnie sprawdzaj dane transakcji przed jej zatwierdzeniem w aplikacji bankowości mobilnej, np. gdzie nasze pieniądze będą wypłacone.

 

KPP Garwolin, oprac. ur
Zdj. poglądowe: Pixabay

Aplikacja egarwolin.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo eGarwolin.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do