
Pierwsze opady śniegu się ociągają, ale oni są gotowi. Gdzie, przy użyciu jakiego sprzętu i materiałów do zimowego utrzymania dróg oraz na jakich zasadach drogowcy będą usuwać śliskość i odśnieżać drogi powiatu garwolińskiego tej zimy?
W administrowaniu Powiatowego Zarządu Dróg w Garwolinie znajduje się sieć drogowa o długości 548,958 km. Z tego zimowym utrzymaniem dróg w sezonie 2013/2014 zostało objętych 528,052 km dróg, które będą odśnieżane oraz 105,672 km dróg, na których będzie zwalczana śliskość. Drogi te są objęte trzema standardami: II, III i V.
W przypadku wystąpienia gołoledzi PZD planuje rozszerzanie sypania na głównych ciągach dróg powiatowych oraz odcinkach nie wyznaczonych, po których odbywa się dowóz dzieci do szkół, a także dróg powiatowych przebiegających przez odcinki leśne. Zimowym utrzymaniem dróg zajmują się podległe PZD: Służba Drogowo-Mostowa w Garwolinie, Służba Drogowa w Trojanowie oraz Służba Drogowa w Maciejowicach.
Sprzęt jest przygotowany
Do odśnieżania i likwidowania śliskości na drogach wykorzystywane będą m.in.: 4 zestawy, w skład których wchodzą samochody ciężarowe z pługami do odśnieżania oraz piaskarki z załadunkiem mieszanki piaskowo-solnej, 4 samochody ciężarowe o załadunku od 7 ton z pługami do odśnieżania, 15 ciągników lub innych maszyn np. budowlanych z pługiem do odśnieżania (o różnej ładowności i mocy), 1 równiarka, dwie spycharki i pług wirnikowy (rok produkcji 1985), będący własnością PZD. Większość wymienionego powyżej sprzętu należy do 11 firm, z którymi, po rozstrzygnięciu przetargu na zimowe utrzymanie dróg, zostały podpisane umowy na okres od dnia 22 października br. do 15 kwietnia roku 2014.
Będą sypać
Na cały sezon zimowy 2013/2014r. zaplanowano przygotowanie 1700 ton mieszanki piaskowo-solnej. Wszystkie dostawy materiałów, po przeprowadzonych właściwych postępowaniach przetargowych, mają być monitorowane na bieżąco, a ilość dostarczanych materiałów będzie uzależniona od warunków atmosferycznych. Wydatki poniesione na zimowe utrzymanie dróg za trzy kwartały 2013r. wyniosły 462 tys. zł. Na czwarty kwartał tego roku pozostała kwota 102 tys. zł, w tym na zakup soli i piasku przeznaczono 77 tys. zł, a na usługi sprzętowe 25 tys. zł, przy czym średni koszt jednokrotnego posypania odcinków dróg wyznaczonych do posypywania na terenie wszystkich służb wynosi 2,7 tys. zł. Środki na dwa kwartały roku 2014 sięgają kwoty 400 tys. zł.
Wszystko zgodnie ze standardami
Odśnieżanie i usuwanie śliskości odbywa się zgodnie z wyznaczonymi standardami. Przedstawia je tabela w galerii poniżej (tutaj również "Słowniczek zimowych pojęć"). Warto je poznać, aby wiedzieć, na których odcinkach dróg, zgodnie z przepisami usuwanie śliskości oraz odśnieżanie powinno się odbywać na całej szerokości, a na których tylko w rejonie skrzyżowań, przystanków luz powstających zasp.
(Materiały PZD w Garwolinie oprac. ur) 2013-11-27 13:07:36
Fot. Archiwum eG, inf. PZD
Drogowcy przygotowani do zimy
Pierwsze opady śniegu się ociągają, ale oni są gotowi. Gdzie, przy użyciu jakiego sprzętu i materiałów do zimowego utrzymania dróg oraz na jakich zasadach drogowcy będą usuwać śliskość i odśnieżać drogi powiatu garwolińskiego tej zimy?
W administrowaniu Powiatowego Zarządu Dróg w Garwolinie znajduje się sieć drogowa o długości 548,958 km. Z tego zimowym utrzymaniem dróg w sezonie 2013/2014 zostało objętych 528,052 km dróg (w standardzie II, III i V), które będą odśnieżane oraz 105,672 km dróg (w standardzie II, III i V), na których będzie zwalczana śliskość.
W przypadku wystąpienia gołoledzi PZD planuje rozszerzanie sypania na głównych ciągach dróg powiatowych oraz odcinkach nie wyznaczonych, po których odbywa się dowóz dzieci do szkół, a także dróg powiatowych przebiegających przez odcinki leśne. Zimowym utrzymaniem dróg zajmują się podległe PZD: Służba Drogowo-Mostowa w Garwolinie, Służba Drogowa w Trojanowie oraz Służba Drogowa w Maciejowicach.
Sprzęt jest przygotowany
Do odśnieżania i likwidowania śliskości na drogach wykorzystywane będą m.in.: 4 zestawy, w skład których wchodzą samochody ciężarowe z pługami do odśnieżania oraz piaskarki z załadunkiem mieszanki piaskowo-solnej, 4 samochody ciężarowe o załadunku od 7 ton z pługami do odśnieżania, 15 ciągników lub innych maszyn np. budowlanych z pługiem do odśnieżania (o różnej ładowności i mocy), 1 równiarka, dwie spycharki i pług wirnikowy (rok produkcji 1985), będący własnością PZD. Większość wymienionego powyżej sprzętu należy do 11 firm, z którymi, po rozstrzygnięciu przetargu na zimowe utrzymanie dróg, zostały podpisane umowy na okres od dnia 22 października br. do 15 kwietnia roku 2014.
Będą sypać
Na cały sezon zimowy 2013/2014r. zaplanowano przygotowanie 1700 t on mieszanki piaskowo-solnej. Wszystkie dostawy materiałów, po przeprowadzonych właściwych postępowaniach przetargowych, mają być monitorowane na bieżąco, a ilość dostarczanych materiałów będzie uzależniona od warunków atmosferycznych. Wydatki poniesione na zimowe utrzymanie dróg za trzy kwartały 2013r. wyniosły 462 tys. zł. Na czwarty kwartał tego roku pozostała kwota 102 tys. zł, w tym na zakup soli i piasku przeznaczono 77 tys. zł, a na usługi sprzętowe 25 tys. zł, przy czym średni koszt jednokrotnego posypania odcinków dróg wyznaczonych do posypywania na terenie wszystkich służb wynosi 2,7 tys. zł. Środki na dwa kwartały roku 2014 sięgają kwoty 400 tys. zł.
Wszystko zgodnie ze standardami
Odśnieżanie i usuwanie śliskości odbywa się zgodnie z wyznaczonymi standardami. Przedstawia je tabela w galerii poniżej. Warto je poznać, aby wiedzieć, na których odcinkach dróg, zgodnie z przepisami usuwanie śliskości oraz odśnieżanie powinno się odbywać na całej szerokości, a na których tylko w rejonie skrzyżowań, przystanków luz powstających zasp.
(Materiały PZD w Garwolinie oprac. ur)
Fot. Archiwum eG, inf. PZD
{gallery}2013/arts/drogi_zima{/gallery}
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
No to nie zmieniam opon na zimówki.
Uwierzę jak zobaczę!! ;)