Reklama

Eksmitowana matka z dwójką dzieci szuka pomocy

Od ponad tygodnia żyją bez prądu. Samotna matka i jej dwójka dzieci muszą opuścić mieszkanie w Garwolinie, które zajmują od lat. Dlaczego rodzina jest eksmitowana? W jaki sposób miasto stara się im pomóc i z jakiego powodu kobieta tej pomocy przyjąć nie chce?

 

– Przeszłam wszystkie etapy bezdomności: od ulicy, przez Markot, potem znalezienie mieszkania i teraz je tracę – zaczyna swoją historię pani Magdalena, która zwróciła się do naszej redakcji z prośbą o pomoc. Kobieta wraz z dwójką dzieci ma wyrok eksmisji z zajmowanego od blisko 10 lat mieszkania przy Al. Legionów w Garwolinie.

 

Nie mam wyjścia, muszę opuścić mieszkanie

Samotna matka wyznaje, że w swoim życiu przeszła wiele. Do Garwolina przyjechała z Dolnego Śląska. Wcześniej poznała smak życia na ulicy i przeszła życiową zmianę w Markocie. W roku 2004 wraz z rodziną, dziećmi i wówczas jeszcze z mężem, zamieszkała w Garwolinie u starszej kobiety, której córka przebywa za granicą. Do roku 2011 posiadała czasowy meldunek przy Al. Legionów. W międzyczasie rodzinę opuścił mąż pani Magdaleny. Kobieta postanowiła się nie poddawać i mimo własnej choroby (cukrzyca wraz z towarzyszącymi jej schorzeniami i chorobą stawów), mając świadomość ciążącego wyroku eksmisji, stale walczyła o godne warunki do życia dla siebie i dzieci. Córka pani Magdaleny ma 12 lat, a syn lat 11. U chłopca rozpoznano mózgowe porażenie dziecięce, padaczkę oraz upośledzenie umysłowe w stopniu umiarkowanym. Matka kilkakrotnie zwracała się o pomoc do Urzędu Miasta w Garwolinie i Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, skąd uzyskuje wsparcie finansowe, w szczególności z przeznaczeniem na dojazdy do placówek specjalistycznych, wizyty lekarskie kontrolne, leki i turnusy rehabilitacyjne. Rodzinę wspiera także Stowarzyszenie Pomocna Dłoń w Garwolinie, które przekazuje żywność. Kobieta otrzymuje również świadczenia z funduszu alimentacyjnego i świadczenia rodzinne. – Od lat walczę o mieszkanie. Ciągle jednak słyszę, że miasto lokali socjalnych nie ma. Teraz nie mam wyjścia, ponieważ po śmierci kobiety, u której mieszkałam, jej córka chce sprzedać mieszkanie. Muszę je opuścić, ale muszę też zapewnić właściwe warunki swoim dzieciom, w tym synowi, który ma umysł 4-latka – mówi pani Magdalena.

 

Z dziećmi na ulicę?

Mieszkanie obecnie zajmowane przez rodzinę nie posiada wygód. Są to dwa pokoje z kuchnią i łazienką. Mieszkanie jest ogrzewane piecem węglowym. W ubiegłym roku pani Magdalena zakupiła do niego nowe grzejniki. Eksmisja rodziny została wstrzymana do czasu zaoferowania przez miasto oferty zawarcia umowy najmu lokalu socjalnego. – Sytuacja jednak zmieniła się z odwiedzinami właścicielki mieszkania, która przyjeżdżając do kraju odłączyła nam licznik. Co ja mam powiedzieć synowi, gdy pyta kto mu zabrał światełko? Wiem, że muszę opuścić to mieszkanie, ale gdzie mam pójść? Z dziećmi na ulicę? – zastanawia się kobieta.

 

Pani Magdalena, zdeterminowana walczyć o godne warunki życia, wybrała się z dziećmi na spotkanie z burmistrzem Garwolina Tadeuszem Mikulskim. W spotkaniu uczestniczyła również wiceburmistrz Maria Perek, kierownik Wydziału Gospodarki Komunalnej Jerzy Makulec oraz pracownik wydziału Maria Tobiasz. Samotna matka opowiedziała historię swojej wieloletniej walki o mieszkanie socjalne i poinformowała zebranych, że nie może dłużej zostać w mieszkaniu przy Al. Legionów, ponieważ jego właścicielka bezwzględnie domaga się, aby rodzina wyniosła się do 11 listopada. – Jestem przerażony, słysząc to – skomentował sytuację burmistrz miasta i poprosił swoich pracowników o przedstawienie możliwości rozwiązania problemu pani Magdaleny.

 

Miasto pomaga: jest lokal przy Żeromskiego

Maria Tobiasz potwierdziła, że samotna kobieta znajduje się na liście osób oczekujących na lokal socjalny, a na chwilę obecną jedyną propozycją dla niej jest lokal w budynku przy ul. Żeromskiego. Pani Magdalena stanowczo stwierdziła, że to miejsce nie wchodzi w grę ze względu na fatalne warunki i środowisko, w którym jest chory syn oraz nastoletnia córka nie będą w stanie funkcjonować. Kierownik wydziału Jerzy Makulec zapewnił, że warunki lokalowe przy Żeromskiego poprawiły się, częściowo wykonano ocieplenie budynku oraz wymieniono okna, a na korytarzu znajduje się toaleta oraz umywalka. Urzędnicy podkreślili, że obecnie posiadają tylko dwa wolne lokale przy Żeromskiego (jednopokojowe o powierzchni około 20m ² każde), które mogą pokazać kobiecie i dać jej czas do namysłu. – Pani Magdalena obejrzała oba mieszkania. Jedno z nich można by było zasiedlać od razu, drugie wymagałoby uprzątnięcia i odmalowania. Bylibyśmy w stanie to zrobić w ciągu tygodnia. W tym drugim lokalu byłaby również możliwość doprowadzenia wody. Zdementowałem oczywiście informację o tym, że po wprowadzeniu się na Żeromskiego pani Magdalena nie dostanie później innego lokalu. To bzdura. Ale nic na siłę, nie namawiamy. Nasza rola to pokazanie lokalu. Staramy się pomagać – zapewnia Jerzy Makulec.


To niemożliwe tam zamieszkać i nie zwariować

– Na „rotaku” nie ma warunków, żeby wychowywać niepełnosprawne dziecko! Chodzi o bezpieczeństwo mojego upośledzonego syna i nastoletniej córki. Dlaczego lokale po internacie przy Stacyjnej nie są przygotowywane na mieszkania socjalne? Na mieście też kilka swoich wolnych lokali miasto by znalazło – mówi pani Magdalena. Kobieta, świadoma tego, że musi opuścić mieszkanie przy Al. Legionów, jest skłonna wynająć samodzielne mieszkanie w Garwolinie. Przeraża ją jednak koszt wynajmu, na który przy stałej rehabilitacji i leczeniu syna jej nie stać. Pani Magdalena zwraca się do ludzi dobrej woli, którzy byliby w stanie jej pomóc, oferując do wynajęcia tanie mieszkanie. – Ja nie chcę luksusu, tylko normalnego mieszkania. Jak moje dziecko miałoby na Żeromskiego wyjść w nocy do toalety na nieoświetlonym korytarzu, (boję się ciemności – dopowiada chłopiec)? Wiem, że tam są rodziny z małymi dziećmi, ale z dziećmi zdrowymi. To niemożliwe tam zamieszkać i nie zwariować – dodaje zdesperowana kobieta.

 

Rodzina z psem wynajmie tanie mieszkanie

Pani Magdalena zapewnia, że nie kończy swojej walki o swój godny byt i swoich dzieci: – Robię to dla nich! Zrobiłam już wiele i jakoś sobie radzimy. Teraz jest trudniej, bo ponad tydzień żyjemy bez światła, prądu. Syn nie rozumie co się dzieje, ale wie, że coś dzieje się nie tak. Miasto pokazało, że oferuje lokal i ma czyste ręce. Ale ja będę walczyć dalej! Jeśli ktoś byłby w stanie wynająć nam niedrogie mieszkanie, na rok lub dwa lata, może wtedy udałoby się doczekać wyremontowanych mieszkań socjalnych przy Stacyjnej. Do tego czasu jednak ja, moje dzieci i nasz pies musimy gdzieś mieszkać...

 

(ur) 2013-10-19 10:03:23

Galeria przedstawia budynek z lokalami socjalnymi przy ul. Żeromskiego w Garwolinie.

Aplikacja egarwolin.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Magdalena - niezalogowany 2014-01-15 10:47:58

    Witam,niestety nie.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Marta - niezalogowany 2014-01-15 08:55:44

    Udało się Pani pomóc?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Krs - niezalogowany 2013-10-28 19:36:08

    OLDATo nie tak!czytaj ze zrozumieniem...mi chodzilo o to,ze po co dawac Magdzie mieszkanie p.Krystyny czy Jej rodziny jak tam ktos mieszka...by ich wyrzucic a Magde tam wprowadzic?I dlatego napisalm,ze zazdrosni ludzie,ze ktos ma kawalerke...hahaha,ze powinien ja Magdzie oddac...ale Jej sie nalezy wieksze mieszkanie dla niepelnosprawnego dziecka,pannicy ,psa do rehabilitacji I doroslej kobiety!cala ta sprawa to zenada przede wszystkim dla panstwa polskiego...wstyd

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Olda... - niezalogowany 2013-10-25 14:57:20

    Właścicielka ma prawo sprzedać mieszkanie jeśli chce, więc to co pisze Krs jest bez sensu. Cyt.("Pozatym co za sens jednych wyrzucic z mieszkania(mieszkajacych tam obecnie)by drugich ulokowac?.myslcie wiecej zazdrosni ludzie!")A no taki w tym sens właśnie,ze właścicielka mieszkania nie chce robić więcej prezentów pani Magdzie w postaci darmowego wynajmu. Darmowego nie z darowania opłaty p. Magdzie tylko darmowego gdyż p. Magda przestała zwyczajnie płacić bo co jej może zrobić ktoś kto mieszka za granicą. A tu właśnie problem bo właściciel zza granicy wrócił!!Ja tez nie mam mieszkania, i sama musze ciułać na swoje bo mi nikt nic za darmo nie da tylko dlatego ze pojde popłakać do redakcji!!!!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    tołdi - niezalogowany 2013-10-22 17:22:39

    A może by tak sprawdzić naszą tzw. elite bo co niektórzy albo niektóre po czwartym domu budują. Może by tak odstąpili te pustostany za symboliczną opłatę i po kłopocie.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    pan cogito - niezalogowany 2013-10-22 00:28:47

    widzę, że duch skur****stwa w powiecie nie umiera. czy rzeczywiście to takie dziwne, że samotna matka z dwójką dzieci potrzebuje pomocy? w najbiedniejszym regionie w najbiedniejszym kraju ue? takie ku**a dziwne?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    momekt - niezalogowany 2013-10-21 09:17:01

    "Kierownik wydziału Jerzy Makulec zapewnił, że warunki lokalowe przy Żeromskiego poprawiły się, częściowo wykonano ocieplenie budynku oraz wymieniono okna, a na korytarzu znajduje się toaleta oraz umywalka." - Panie kierowniku, jak za socjalizmu, docieplenie i nowa elewacja tylko od strony ulicy Al. Legionów - wstyd się chwalić takim osiągnięciem. :oops:

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    NIEDZIELA - niezalogowany 2013-10-20 19:18:44

    Nie, najlepiej niech jej pałac w centrum miasta wystawią i dadzą super rentę 50 tysi miesięcznie, a co??? na bogatości niech miasto płaci. Może ci wszyscy obrońcy uciśnionych zapłacą za mieszkanie dla tej kobiety. Dlaczego z naszych podatków mają być pokrywane czyjeś wydatki. Od tego socjalu już się w głowach poprzewracało. Tylko daj, daj, daj. Jakoś mi nikt nic nie daje, na wszystko muszę sam zarobić i jeszcze zus i podatki odprowadzić.[/quote]JASIEKWiecej szczescia jest z dawania nie z otrzymywania...a niestety w kazdym panstwie jest pomoc spoleczna I DZIS TY PLACISZ NA NIA...A jutro od niej bierzesz...czego ci nie zycze,ale wiesz...z takim negatywnym nastawieniem do pomagania I ludzi I dobroczynnosci to jeszcze I ty sie na ulicy znajdziesz...niestety czasami trzeba nisko spasc,aby DOPIERO INNYCH ZROZUMIECWIECEJ WSPOLCZUCIA LUDZIE I WYROZUMIALOSCI!!!!!!!!DZIS JA POMAGAM,JUTRO MI...A DZIS CI LEPIEJJUTRO BEDZIE MI LEPIEJ...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Jasiek - niezalogowany 2013-10-20 13:07:38

    [quote name="xyz"][quote name="VIOLKA"]PO CO TYLE SZUMU. TYLE JEST OSÓB BEZDOMNYCH, BEZ RODZINY, UBOGICH, ALE BEZ PSÓW I NIE WYKORZYSTUJĄ LOKALNEGO PORTALU,ABY WZBUDZIĆ LITOŚĆ WŁADZ I MIESZKAŃCÓW GARWOLINA.Podaję adres, pod jakim pani Magda może otrzymać pomoc.Dom dla Samotnych Matek z Dziećmi, ul. Łaskarzewska 5, 08-460 Sobolew; tel. (25) 683 27 91.[/quote]ViolkaStuknij sie w glowe...albo idz tam samaZ psem do rehabilitacji do schroniska????[/quote]Nie, najlepiej niech jej pałac w centrum miasta wystawią i dadzą super rentę 50 tysi miesięcznie, a co??? na bogatości niech miasto płaci. Może ci wszyscy obrońcy uciśnionych zapłacą za mieszkanie dla tej kobiety. Dlaczego z naszych podatków mają być pokrywane czyjeś wydatki. Od tego socjalu już się w głowach poprzewracało. Tylko daj, daj, daj. Jakoś mi nikt nic nie daje, na wszystko muszę sam zarobić i jeszcze zus i podatki odprowadzić.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    xyz - niezalogowany 2013-10-20 12:40:41

    [quote name="VIOLKA"]PO CO TYLE SZUMU. TYLE JEST OSÓB BEZDOMNYCH, BEZ RODZINY, UBOGICH, ALE BEZ PSÓW I NIE WYKORZYSTUJĄ LOKALNEGO PORTALU,ABY WZBUDZIĆ LITOŚĆ WŁADZ I MIESZKAŃCÓW GARWOLINA.Podaję adres, pod jakim pani Magda może otrzymać pomoc.Dom dla Samotnych Matek z Dziećmi, ul. Łaskarzewska 5, 08-460 Sobolew; tel. (25) 683 27 91.[/quote]ViolkaStuknij sie w glowe...albo idz tam samaZ psem do rehabilitacji do schroniska????

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    ziutek - niezalogowany 2013-10-20 09:39:23

    Chcieliśta kapitalizmu? To mata! Ci, którzy gardłują na władze, niech się postawią w sytuacji kogoś, kto jest wynajmującym i któremu najemca nie płaci należnego czynszu, nie chce opuścić zajmowanego lokum, nie płaci za media i na dodatek w widoczny sposób dewastuje powierzone mu mienie. Fiskus ma to w dupie! Dla niego liczą się terminy wpłaty należnego podatku i nic więcej! Ta bandycka, k....ska instytucja państwowa, a raczej aparat państwowy, ma za nic dobro obywateli. Zresztą tak samo jak całe to żałosne państwo! I vice versa...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    ziutek - niezalogowany 2013-10-20 08:38:18

    Wszystkiemu winne świnie przy korycie! Żeby Państwo udzieliło tej Pani i jej dzieciom pomocy o wartości 100zł, musi zabrać obywatelom 1000zł. Jak to zmienić? Głosować na Korwina-Mikke!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    VIOLKA - niezalogowany 2013-10-19 22:34:32

    PO CO TYLE SZUMU. TYLE JEST OSÓB BEZDOMNYCH, BEZ RODZINY, UBOGICH, ALE BEZ PSÓW I NIE WYKORZYSTUJĄ LOKALNEGO PORTALU,ABY WZBUDZIĆ LITOŚĆ WŁADZ I MIESZKAŃCÓW GARWOLINA.Podaję adres, pod jakim pani Magda może otrzymać pomoc.Dom dla Samotnych Matek z Dziećmi, ul. Łaskarzewska 5, 08-460 Sobolew; tel. (25) 683 27 91.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    xyz - niezalogowany 2013-10-19 22:21:57

    Tu i teraz NIE MASZ RACJI...a ci co maja i powinni pomoc sie juz lata ociagaja....Wstyd z takim rzadem i rzadzeniemNie dziwota ze madrzy uciekaja za granice...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    szok - niezalogowany 2013-10-19 20:50:32

    Nasze miasto kochane. Pomuc samotnej matce z niepelnosprawnym dzieckiem to juz wielki klopot. Bardzo mnie wzruszyl ten artykol.Jak mozna zaproponowac mieszkanie jesli mozna to tak nazwac 20 m niemoge sobie tego wyobrazic dla rodziny z dzieckiem niepelnosprawnym. Ciekawa jestem czy burmistrz sam by chcial tam mieszkac.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Tomek - niezalogowany 2013-10-19 20:41:20

    Zgadzam się zastanówmy się jak i kto może pomóc.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    KRYSTYNA - niezalogowany 2013-10-19 20:18:25

    "Życie"Idę przez życie sama.Życie jak życieKażdy ma swojeale to nie chodzi o toChoć wśród mnie tyle ludziJestem samotnaAle dlaczego?Rozmawiam z Nimiśmieję sie...Ale po co?Czy warto?Możliwe że za roknie będę ich znaćmożliwe, że za roknie będą chcieli mnie znać.Ludzie są fałszywi!Naszczeście nie wszyscy..MAGDA JESTEŚMY Z WAMI.TRZYMAJCIE SIE.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    tu i teraz - niezalogowany 2013-10-19 20:13:49

    Po pierwsze miło by było gdyby udało się wyłączyć Caps Lock"a, żeby pisać dobitnie nie trzeba tego robić wielkimi literami :-) Po drugie, czy tu miał się pojawić wstęp na 10 stron do książki o pani Magdzie czy nakreślenie jej obecnej sytuacji z kilkoma faktami z trudniej jakby nie było przeszłości? Trudno, żeby kobieta prosząc o pomoc chwaliła się ilu osobom pomogła.. to dopieroby było larum, że pomaga interesowanie, teraz też żąda pomocy bo pomogła wielu innym osobom nie prawda? W moim odczuciu lepiej to wygląda w komentarzach ludzi, którzy ją znają piszą jaką jest osobą... bo wątpię, że redakcja zebrałaby pozytywne oceny o niej w jej obecnym miejscu zamieszkania..wiadomo jak to z sąsiadami.. :PRozumiem wielu autorów negatywnych komentarzy, bo wiele osób zmaga się z trudnościami, z długami, problemami mieszkaniowymi, chorobami... często nie dostając znikąd pomocy i to stąd tyle żalu w nas...Kończąc, tu i teraz potrzebna jest pomoc, więc może warto pomyśleć jak i kto może pomóc, a nie roztrząsać czy kobieta i jej dzieci na tę pomoc zasłużyły czy nie... [quote name="Bes"]SZKODA,ŻE W ARTYKULE BRAKŁO INFORMACJI O TYM ILU LUDZIOM MAGDA POMOGŁA I POMAGA,JESTEM JEDNĄ Z TYCH OSÓB.TO NIE JEST OSOBA,KTÓRA MYŚLI TYLKO O SOBIE A CZASEM WRĘCZ ZA DUŻO O INNYCH I MOŻE DLATEGO TYLE MUSIAŁA W ŻYCIU PRZEJŚĆ.NIE ZASŁUŻYŁA NA TAKI LOS...[/quote]

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    KRYSTYNA - niezalogowany 2013-10-19 20:11:13

    Mój krzykDlaczego mój krzykobija się o mury echa.Nawet ono nie słucha,i nikt już nie czekaA może ja nie istnieję,a strach jest tylko złudzeniem.I nie ważne czy wołam, czy cicho w kącie siedzę.Może nigdy mnie nie byłoi nigdy nie będzie...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Bes - niezalogowany 2013-10-19 19:56:17

    SZKODA,ŻE W ARTYKULE BRAKŁO INFORMACJI O TYM ILU LUDZIOM MAGDA POMOGŁA I POMAGA,JESTEM JEDNĄ Z TYCH OSÓB.TO NIE JEST OSOBA,KTÓRA MYŚLI TYLKO O SOBIE A CZASEM WRĘCZ ZA DUŻO O INNYCH I MOŻE DLATEGO TYLE MUSIAŁA W ŻYCIU PRZEJŚĆ.NIE ZASŁUŻYŁA NA TAKI LOS...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Krs - niezalogowany 2013-10-19 19:16:23

    Alicja...Magda chce wiekszego mieszkania i TAKIE JEJ SIE NALEZY z dorastajaca mlodzieza i niepelnospr synem!gdzie jej sie tez spokoj i wypoczynek od czasu do czasu nalezy a nie wiecznie wszyscy na glowie!wl.ze nie jest pierwszego zdrowia!Pozatym co za sens jednych wyrzucic z mieszkania(mieszkajacych tam obecnie)by drugich ulokowac?.myslcie wiecej zazdrosni ludzie!to zdanie do postu do p.KrystynyPozatym 1 zdaniem popieram twoj post

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Alicja - niezalogowany 2013-10-19 18:45:36

    Magda, nie chce większego mieszkania. Chce mieć tylko bieżącą wodę i toaletę w mieszkaniu, albo chociaż możliwość "podciągnięcia" mediów do mieszkania na własny koszt.Czemu w Was ludzie tyle nienawiści z złej woli? Że co, że się nie poddaje, że walczy, że chodzi z podniesioną głową?? A może zazdrość, że była na delfinoterapii na Ukrainie i wyjeżdża na turnusy rehabilitacyjne?? Nikt z Was nie wie ile pracy, codziennej walki trzeba włożyć w życie z niepełnosprawnością dziecka!![quote name="Krs"]NteraMieszkanie ktore mamy w Garwolinie to kawalerka!chyba to zart dla 4 osobowej rodziny!czy po latach walki z burmistrzem i miastem(urzedem)nie nalezy Jej sie w koncu! Wieksze normalne mieszkanie? Nie biorac juz pod uwage chorob dzieci i tego ze im sie cos w koncu nalezy od zycia...nie kradna,sa uczciwi itp...BRAK SLOW!!![/quote]

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    dfh - niezalogowany 2013-10-19 18:14:07

    MOPS wcale tyle nie daje, nie oceniajcie tylko po tym artykule.Pomyślcie czemu się przeprowadziła z Dolnego Śląska aż na takie zadupie ? Widać że walczy o normalne życie swoich dzieci, którego sama nie miała .

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    iii - niezalogowany 2013-10-19 17:57:44

    [quote name="ntera"]Sprowadza sie ruskich uzbeków daje im siemieszkania ,prace a polaka na ulice Panie Burmistrzu pan obiecuje wiele przed wyborami a pózniej głowa w piasek Wstyd[/quote]Jakich ruskich.Poczytaj sobie o repatriantach i dopiero głoś mądrości. To są Poalacy!!! Fajnie że mogli wrócić do kraju. A pani Magda niech bierze mieszkanie które jej dają bo są tacy którzy i tego nie mają.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Krs - niezalogowany 2013-10-19 17:48:43

    NteraMieszkanie ktore mamy w Garwolinie to kawalerka!chyba to zart dla 4 osobowej rodziny!czy po latach walki z burmistrzem i miastem(urzedem)nie nalezy Jej sie w koncu! Wieksze normalne mieszkanie? Nie biorac juz pod uwage chorob dzieci i tego ze im sie cos w koncu nalezy od zycia...nie kradna,sa uczciwi itp...BRAK SLOW!!!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Stanisław - niezalogowany 2013-10-19 17:46:54

    Gdyby sprawa dotyczyła mniejszości seksualnych lub narodowych nikt nie odważyłby się napisać negatywnego komentarza żeby nie zostać oskarżony o homofobię, lub przez przypadek nie trafić do sądu za obrazę itd... Zaangażowali by się politycy (najwyższego szczebla), telewizja TVN, Polsat, TVP. Ale.... no właśnie, ale jak zwykle w przypadku słabej społeczności niepełnosprawnych nikogo nie ma. Pytam??? Czy aby ktoś w końcu zaczął dbać o prawa niepełnosprawnych trzeba aby Ci ludzie pojechali pod Sejm palić opony??? Wrocław

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    ntera - niezalogowany 2013-10-19 17:15:45

    Sprowadza sie ruskich uzbeków daje im siemieszkania ,prace a polaka na ulice Panie Burmistrzu pan obiecuje wiele przed wyborami a pózniej głowa w piasek Wstyd

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Pni Krystyno - niezalogowany 2013-10-19 17:08:36

    Macie w Garwolinie mieszkanie, wynajmujecie obcym, może warto pomyśleć o Pani Magdzie i dzieciach oraz psie. Ja życzę tej rodzinie jak najlepiej. Pozdrawiam

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    KRYSTYNA - niezalogowany 2013-10-19 16:51:58

    Przerażony jestem komentarzami pod artykułem. Kolejny raz Polacy pokazują swoją obłudę i chamstwo. Przez wiele lat mieszkałem za granicą, tam to nie rodziny niepełnosprawny ch walczą o godny byt, ale w ich imieniu robią to zdrowi ludzie. Chciałbym prosić jakąś instytucję z Garwolina o otwarcie jakiegoś funduszu z możliwością dobrowolnych wpłat na rzecz pomocy tej Pani i jej dwójki dzieci. A pan Burmistrz niech sam spróbuje pomieszkać w lokalu, który proponuje. Pozdrawiam serdecznie. Wrocław. MAMY XXI WIEK I W TYM WIEKU PROPONUJE SIE MIESZKANIE Z NIEPEŁNOSPRAWNYMI DZIECMI W BUDYNKU GDZIE NIE MA WODY W MIESZKANIU I WC WSPÓLNE NA KLATCE?A JEST 1 POKÓJ 20m DLA TROJE CHORYCH LUDZI +PIES DLA CHOREGO DZIECKA DO REHABILITACJI?szok nad szoki.DOBRZE NAPISAŁ PAN Z WROCŁAWIA,NAJPIERW NIECH POMIESZKA W TAKICH WARUNKACH PAN BURMISTRZ Z TEGO MIASTA.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Miłosz - niezalogowany 2013-10-19 16:46:30

    Nie dość, że miasto chce jej pomóc, to jeszcze ma jakieś wymagania. Najlepiej żądać. Sa przecież jakieś ośrodki wsparcia czy coś w tym rodzaju, nawet w Głoskowie Ci, co tak bronią tej Magdy, to niech ją do siebie przyjmą i będą mieli czyste sumienie.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Stanisław - niezalogowany 2013-10-19 15:54:12

    Przerażony jestem komentarzami pod artykułem. Kolejny raz Polacy pokazują swoją obłudę i chamstwo. Przez wiele lat mieszkałem za granicą, tam to nie rodziny niepełnosprawnych walczą o godny byt, ale w ich imieniu robią to zdrowi ludzie. Chciałbym prosić jakąś instytucję z Garwolina o otwarcie jakiegoś funduszu z możliwością dobrowolnych wpłat na rzecz pomocy tej Pani i jej dwójki dzieci. A pan Burmistrz niech sam spróbuje pomieszkać w lokalu, który proponuje. Pozdrawiam serdecznie. Wrocław.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Alicja Brakoniecka - niezalogowany 2013-10-19 15:40:45

    Magda, jestem całym sercem z Tobą, Jonkiem, Gabrysią i Cliffordem. Dacie radę, bo jesteś waleczna kobieta!! Do mieszkańców Garwolina: błagam Was, na pewno jest ktoś kto może Madzi i jej dzieciakom pomóc, wystarczy odrobina dobrej woli. Magda ma w Garwolinie swój i Jonki "mały świat" - tam ma rehabilitację, tam Jonek realizuje obowiązek szkolny. Zatrzymajcie ją w Garwolinie, bo mało już jest takich ludzi jak Ona.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    3+1 - niezalogowany 2013-10-19 13:39:53

    Łatwo mówić, oceniać. Jakbyście gospodarowali funduszami mając w domu poważnie chore, niepełnosprawne, niesamodzielne dziecko? Dziecko które wymaga ciągłej opieki? CIĄGŁEJ. Drodzy krytykanci ja mam w domu niepełnosprawnego syna, proszę mi wierzyć że na jego rehabilitację idzie naprawdę spora część naszych zarobków, kilkaset złotych tygodniowo. DO momentu kiedy się urodził mogliśmy sobie pozwolić na zupełnie inne życie - teraz wybieramy terapia czy jedzenie/ubranie/rachunki. Jak nie macie zamiaru pomóc kobiecie to chociaż zamknijcie te szczekające gęby. Pani Magdaleno wierzę że uda się rozwiązać sytuację.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    xxxl - niezalogowany 2013-10-19 13:17:01

    a ja podziwiam ta pania bo nie siedzi i nie czeka z zalozonymi rekoma kiedy nadejdzie ta zacna chwila i dostanie mieszkanie po odstaniu kilku lat w kolejce tylko bierze sprawy w swoje rece i szuka dobrej alternatywy dla dobrego rozwoju swoich dzieci BRAWO

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    pomoc - niezalogowany 2013-10-19 12:53:14

    by mieć mieszkanie zadłużony jestem na 30 lat, nie wiem czy doczekam. Robiłem i robię wszystko by zapewnić byt mojej rodzinie. Szanuję to co mam i to co dostanę. Potrafie liczyć sam na siebie a nie na innych. a jak ktos coś daje to się bierze z pocałowaniem ręki.....

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    współczuje ale - niezalogowany 2013-10-19 11:39:41

    nie Pani jedna jest w takiej sytuacji. Ja jestem na liście dłużej od Pani, mam 4 dzieci. I mi MOPS nie pomaga, bo podobno mam za dużo na osobe. Ale nikt nie patrzy że płacę za wynajem mieszkania. Pani jest zdesperowana wynająć mieszkanie na mieście... tak żyje dużo ludzi, płacą i płaczą... ja też moge sie nie wyprowadzać, niech się właściciel mieszkania martwi... ale mam honor, jak mi wypowiedział, szukam nowego. i nikt nie pyta jak sobie radzę. ja dla pani będzie mieszkanie, to i dla mnie powinno być, bo pewnie jestem wyżej na liście...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    MarianKowalski - niezalogowany 2013-10-19 11:34:06

    No tak, walczy wciąż o nowe mieszkanie, walczy o pomoc socjalną, a ja się pytam co ta Pani robiła ze swoim życiem że skończyła jako bezdomna a następnie świadoma swojej niemożności utrzymania rodziny urodziła dwójkę dzieci? Ale najlepiej potem wszystko zrzucić na państwo, że ona czegoś nie dostała, co jej się w sumie w ogóle nie należy. To jest gra i uzyskiwanie profitów z racji swojego nieszczęścia, zamiast próbować coś zmienić samemu.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    bbbbbb - niezalogowany 2013-10-19 09:35:35

    a prawda zupełnie inna.......

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    mieszkaniec - niezalogowany 2013-10-19 09:34:59

    Do Garwolina jak mi wiadomo zjeżdżaja sie z różnych miejscowości i okolic Garwolina i wynajmują mieszkania po to by za chwile otrzymac przydział ponieważ gminy nie dysponuja mieszkaniami.Współczuje Burmistrzowi, wójtowie nie maja takich problemów ich mieszkańcy szukaja mieszkań poza gminą tj. w mieście Garwolin.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Olga098 - niezalogowany 2013-10-19 08:37:21

    Ej, Ludzie nie bądźcie obojętni! Tu ktoś potrzebuje pomocy! Nie jestem pełnoletnia, nic nie mogę zrobić, ale wysyłam apel do tych co mogą! Pomóżcie im. Bądźcie ludźmi!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo eGarwolin.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do