Reklama

Fałszywy pracownik banku wyłudził kilkadziesiąt tysięcy złotych

Mieszkaniec powiatu usłyszał od rzekomego pracownika banku, że ktoś ma dostęp do jego rachunku i musi zainstalować aplikację, żeby zablokować nieuprawniony przelew. Stracił kilkadziesiąt tysięcy złotych! Garwolińska policja ostrzega przed oszustami działającymi metodą „na zdalny pulpit”.

Do Komendy Powiatowej Policji w Garwolinie zgłosił się pokrzywdzony, od którego oszuści wyłudzili kilkadziesiąt tysięcy złotych. – Do mężczyzny zadzwonił rzekomy przedstawiciel banku. Głos w słuchawce zadał pytanie, czy pokrzywdzony wykonywał przelew na kwotę kilkuset złotych w Gdańsku. Mężczyzna zaprzeczył, a rozmówca wmówił mu, że to próba oszustwa i pieniądze na jego koncie nie są bezpieczne. W trakcie rozmowy pokrzywdzony zainstalował na swoim telefonie wskazaną przez rzekomego pracownika banku aplikację, która przypominała ikonę jego banku. Następnie przelał kilkadziesiąt tysięcy złotych na utworzony przy pomocy aplikacji nowy rachunek. Kiedy zorientował się, że to może być oszustwo, zawiadomił bank i policję – relacjonuje podkom. Małgorzata Pychner, asystent ds. prasowo-informacyjnych komendanta powiatowego policji w Garwolinie.

Pamiętaj!

W ramach policyjnej kampanii „Świadomy-Czujny-Bezpieczny” policja przypomina, że nie należy instalować żadnego oprogramowania na swoich urządzeniach typu komputer, tablet czy telefon jeśli żąda tego dzwoniąca do nas lub pisząca osoba trzecia. Takie instytucje jak banki, firmy telekomunikacyjne czy urzędy nie wymagają od swoich klientów/petentów instalowania dodatkowego oprogramowania. Tym bardziej, jeśli skutkiem instalacji będzie możliwość podglądu pulpitu i możliwości zdalnego wykonywania operacji na naszym urządzeniu. Policja rekomenduje, jakie działania należy podjąć, aby uchronić się przed tego typu incydentami:

  • Nigdy nikomu nie wolno udostępniać swojego konta bankowego i danych logowania. Tylko posiadacz konta może się do niego logować i wykonywać transakcje.
  • Jeżeli konsultant proponuje zainstalowanie oprogramowania do zdalnego zarządzania pulpitem to można być pewnym, że jest to oszustwo.
  • W przypadku, gdy osoba  podająca się za pracownika banku żąda zweryfikowania danych i danych konta lub zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania, należy się rozłączyć i zadzwonić do biura obsługi klienta banku.

 

KPP Garwolin, oprac. ur
Zdj. poglądowe: Pixabay

Aplikacja egarwolin.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo eGarwolin.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do