Jednym z najważniejszych czynników determinujących sukces sprzedaży jest odpowiedni poziom kontroli nad procesami sprzedażowymi. Jak jednak to robić w obliczu skalowania działalności i stałego rozwoju działu handlowego? Odpowiedź może być tylko jedna - wysokiej jakości oprogramowanie CRM, które nie tylko pozwoli monitorować, ale także zarządzać wszystkimi procesami sprzedaży.
Monitorowanie zespołu sprzedaży pozwoli na stały rozwój i osiąganie nawet najbardziej wyśrubowanych celów biznesowych. Ważne jednak, by robić to w sposób przemyślany, z wykorzystaniem nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Takim rozwiązaniem jest właśnie system CRM.
Krótko wyjaśniając, system CRM to oprogramowanie którego najważniejszym celem jest zarządzanie relacjami z klientami. Narzędzie nie tylko integruje wszystkie procesy związane ze sprzedażą i obsługą klienta, ale także analizuje dane, automatyzuje proste czynności sprzedażowe i dostarcza wszelkich zasobów, które potrzebujemy do zwiększenia efektywności działań biznesowych.
Spośród wielu funkcji nowoczesnych systemów CRM, to właśnie moduł analizy i raportowania jawi się jako jeden z najważniejszych elementów, który umożliwia monitorowanie wielu aspektów - od wyników sprzedaży, przez jakość obsługi klienta, aż po satysfakcje klienta.

Pipedrive CRM to rozwiązanie, które zapewnia nam pełną kontrolę nad działaniami zespołu sprzedażowego. Przede wszystkim oprogramowanie zapewnia dostęp do zaawansowanych analiz danych klientów, co pozwoli na przypisanie ich do konkretnego etapu lejka sprzedażowego. Będziemy więc stale na bieżąco ze statusem współpracy z każdym klientem.
Dzięki automatyzacji procesów sprzedażowych dostarczanych przez CRM handlowcy będą mieli więcej czasu na rozmowy z klientami, podczas gdy kadra zarządzająca będzie w stanie w łatwy sposób monitorować wskaźniki wydajności sprzedażowej każdego członka zespołu handlowego. Wspieranie zespołu handlowego to także odpowiednie planowanie działań marketingowych. System CRM pozwala także na odpowiednie planowanie i śledzenie procesów reklamowych, dzięki którym jeszcze łatwiej będzie nam rozbudować bazę klientów.
Zanim wdrożenia CRM będą miały miejsce, czas na zastanowienie się, które czynniki systemu będą na tyle istotne, że na ich podstawie dokonamy wyboru konkretnego rozwiązania? Przede wszystkim wybór konkretnego systemu i jego funkcjonalności powinien bazować na analizie potrzeb firmy. Czy zależy nam na rozwoju firmy, a co za tym idzie, istotna będzie dla nas skalowalność systemu? Zależy nam na tym, by CRM był możliwie jak najbardziej intuicyjny w obsłudze? A może nadrzędnym celem wprowadzenia systemu jest automatyzacja?
Wszystkie te aspekty są bardzo istotne i stanowią wizytówkę systemu CRM oferowanego przez sales-agency.io. Na uwagę zasługują także takie aspekty jak możliwość integracji CRM z innymi narzędziami obsługiwanymi w firmie, a także mobilność systemu i możliwość korzystania z niego z poziomu różnych urządzeń. Przede wszystkim system CRM powinien być skuteczny i wspierać zarówno handlowców, jak i kadrę zarządzającą. Tylko takie narzędzie spełni nasze oczekiwania i pozwoli na stały rozwój firmy bez względu na działania konkurencji.
materiał płatny
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Komentarze opinie