Reklama

Kolejne włamanie i oszustwo! Myślała, że pomaga koleżance...

Była przekonana, że pomaga koleżance. Okazało się, że doszło do włamania na konto w portalu społecznościowym i jej pieniądze wypłacił oszust na drugim końcu Polski. Mieszkanka powiatu garwolińskiego straciła 2 tys. zł.

Kilka dni temu do garwolińskiej komendy zgłosiła się kobieta, która przekazała, że ktoś włamał się na jej konto na popularnym portalu społecznościowym.

– Oszust podszył się pod zgłaszającą i wysłał do jej znajomych prośby o wsparcie finansowe poprzez przesłanie kodów do szybkich płatności. Jedna z osób myśląc, że wiadomość pochodzi od prawdziwego nadawcy, przesłała kod tracąc w ten sposób 2 tys. zł. Gotówka została wypłacona z bankomatu przez nieznaną osobę w województwie podkarpackim – informuje podkom. Małgorzata Pychner, asystent ds. prasowo-informacyjnych komendanta powiatowego policji w Garwolinie.

Policjanci po raz kolejny apelują do wszystkich o ostrożność. – Zanim zdecydujemy się pomóc znajomej osobie, skontaktujmy się z nią i ustalmy, czy faktycznie potrzebuje wsparcia. Nie zapominajmy też o tym, aby przy zatwierdzaniu płatności sprawdzić, gdzie jest dokonywana. Jeśli spodziewamy się transakcji na terenie naszego miasta, nie akceptujmy wypłat na drugim końcu Polski – podkreśla rzeczniczka garwolińskiej policji.

Jak się chronić?

  • pilnujmy swoich haseł dostępowych i pamiętajmy, aby nie były możliwe do odszyfrowania przez osoby nieupoważnione
  • pamiętajmy o wylogowaniu się z aplikacji za każdym razem po zakończeniu korzystania z niej
  • nie otwierajmy maili od nieznanych nadawców, ani zawartych w nich załączników
  • oszuści często podszywają się pod witryny banków lub popularnych portali aukcyjnych i społecznościowych. W przypadku wątpliwości nie wpisujmy swojego loginu i hasła  
  • stosujmy dwuskładniowe uwierzytelnienie swoich kont społecznościowych – wówczas o wiele trudniej przejąć konto, ponieważ zalogowanie się wymaga potwierdzenia smsem
  • potwierdzajmy tożsamość osób, które piszą do nas przez internetowe komunikatory i proszą o podanie kodów do płatności mobilnej – najlepiej od razu zadzwonić do takiej osoby. Wykonanie połączenia zajmie chwilę, a dzięki temu zyskamy pewność, że nasz znajomy rzeczywiście jest w potrzebie i to właśnie jemu – a nie oszustowi – przekazujemy pieniądze
  • sprawdzajmy dane transakcji przed jej zatwierdzeniem w aplikacji bankowości mobilnej – przestępca nie skorzysta z kodu, dopóki nie potwierdzimy transakcji na naszym telefonie
  • chrońmy swój telefon, a szczególnie PIN do aplikacji mobilnej banku.

 

KPP Garwolin, oprac. ur
Zdj. poglądowe: arch. eG

Aplikacja egarwolin.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo eGarwolin.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do