
Choć policjanci często radzą, jak nie stać się ofiarą internetowego oszusta, wciąż zdarzają się sytuacje, w których osoby tracą pieniądze podczas zakupów. Mieszkaniec naszego powiatu stracił 2 tysiące złotych, wpłacając zaliczkę za towar zakupiony w sieci, którego do tej pory nie otrzymał. Dlatego policja ponownie przypomina i radzi, jak nie dopuścić do takich sytuacji.
Kilka dni temu do garwolińskiej komendy zgłosił się mieszkaniec powiatu, który został oszukany podczas zakupów na jednym z popularnych portali ogłoszeniowych. – Pokrzywdzony mężczyzna przez Internet znalazł ofertę sprzedaży kosiarki ogrodowej znanej marki. Warunkiem realizacji zamówienia było dokonanie wpłaty zaliczki dwóch tysięcy złotych na wskazane przez sprzedającego konto. Pokrzywdzony przelał pieniądze, jednak zamówionej maszyny nie otrzymał. Nie powiodły się również wielokrotne próby nawiązania kontaktu ze sprzedającym – informowała bezpośrednio po zdarzeniu mł. asp. Małgorzata Pychner, asystent ds. prasowo-informacyjnych komendanta powiatowego policji w Garwolinie.
Podczas zakupów, dokonywanych w sieci, zawsze należy kierować się ograniczonym zaufaniem do sprzedającego. Cyberprzestępcy najczęściej wykorzystują naszą naiwność, a nie zaawansowane oprogramowanie czy nowe technologie. Dlatego policjanci kolejny raz radzą:
KPP Garwolin, oprac. red.
Zdj. poglądowe: Pixabay
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Komentarze opinie