Reklama

Myślał, że pomaga szwagrowi. Stracił 700 zł

Mieszkaniec powiatu padł ofiarą oszustwa. Myślał, że to szwagier prosi go o wsparcie finansowe. Stracił prawie 700 zł. Policja ostrzega -dostałeś wiadomość na komunikatorze od znajomego lub rodziny z prośbą o opłacenie zakupów albo szybką pożyczkę przy użyciu kodu mobilnej płatności? Koniecznie sprawdź, czy to faktycznie znajomy prosi o taką pomoc.

Do garwolińskiej komendy zgłosił się pokrzywdzony, który padł ofiarą oszustwa. Za pośrednictwem komunikatora otrzymał wiadomość od członka rodziny z prośbą o wsparcie finansowe na zakupy internetowe i przesłanie kodów do szybkich płatności mobilnych. Mężczyzna myśląc, że wiadomość pochodzi od jego szwagra, przesłał 4 kody, jednocześnie autoryzując płatności w swojej bankowości. W ten sposób pokrzywdzony stracił prawie 700 zł.

Policjanci po raz kolejny apelują do wszystkich o ostrożność. – Zanim zdecydujemy się pomóc znajomej osobie, skontaktujmy się z nią i ustalmy, czy faktycznie potrzebuje wsparcia. Potwierdzajmy tożsamość osób, które piszą do nas przez internetowe komunikatory i proszą o podanie kodów do płatności mobilnej – najlepiej od razu zadzwonić do takiej osoby. Wykonanie połączenia zajmie chwilę, a dzięki temu zyskamy pewność, że nasz znajomy rzeczywiście jest w potrzebie i to właśnie jemu – a nie oszustowi – przekazujemy pieniądze – podkreśla podkom. Małgorzata Pychner, oficer prasowy KPP w Garwolinie.

Nie zapominajmy też o tym, aby przy zatwierdzaniu płatności sprawdzić, gdzie jest dokonywana. Jeśli spodziewamy się transakcji na terenie naszego miasta, nie akceptujmy wypłat na drugim końcu Polski. Sprawdzajmy dane transakcji przed jej zatwierdzeniem w aplikacji bankowości mobilnej – przestępca nie skorzysta z kodu, dopóki nie potwierdzimy transakcji na naszym telefonie. Chrońmy swój telefon, a szczególnie PIN do aplikacji mobilnej banku.

Jak się chronić przed nieuprawnionym przejęciem konta na portalu społecznościowym?

  • pilnujmy swoich haseł dostępowych i pamiętajmy, aby nie były możliwe do odszyfrowania przez osoby nieupoważnione
  • pamiętajmy o wylogowaniu się z aplikacji za każdym razem po zakończeniu korzystania z niej
  • nie otwierajmy maili od nieznanych nadawców, ani zawartych w nich załączników
  • oszuści często podszywają się pod witryny banków lub popularnych portali aukcyjnych i społecznościowych. W przypadku wątpliwości nie wpisujmy swojego loginu i hasła  
  • stosujmy dwustopniowe uwierzytelnienie swoich kont społecznościowych – wówczas o wiele trudniej przejąć konto, ponieważ zalogowanie się wymaga potwierdzenia smsem.


 KPP w Garwolinie, oprac. JS
Zdjęcie: pixabay.com

 

Aplikacja egarwolin.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo eGarwolin.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do