
PKS Garwolin tłumaczy, że likwidowana linia do Warszawy jest komercyjna, nie posiada żadnych dopłat i nie zarabiała nawet na zużyte paliwo.
PKS w Garwolinie S.A. informuje, że z dniem 1 lutego 2023 roku linia Maciejowice – Wilga – Warszawa zostaje zlikwidowana. Decyzja przewoźnika ogłoszona w mediach społecznościowych wywołała poruszenie wśród internautów i podróżujących. Niektórzy zwrócili uwagę na fakt doniesień medialnych o dużych dotacjach, które samorząd powiatu garwolińskiego otrzymał na wsparcie linii.
Likwidacja z przyczyn ekonomicznych
– Przecież starostwo na dojazdy 8 mln dostało… kto tą firmą zarządza? Kabaret – skomentował informację na facebookowym fan page'u PKS-u Internauta. – Dopłaty z Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych, o których Pan wspomina dotyczą wyłącznie przewozów Powiatowych Użyteczności Publicznej. Anulowana linia jest linią komercyjną (żadnych dopłat). Linię tę likwidujemy z przyczyn ekonomicznych (nie zarabiała nawet na zużyte paliwo) – odpowiedział mu przedstawiciel PKS Garwolin.
Pod ogłoszeniem garwolińskiego PKS-u, opublikowanym w mediach społecznościowych, wywiązała się gorąca dyskusja. Komentujący zastanawiali się m.in. nad tym, jak to możliwe, że kilkunastu operatorów dowozi do Warszawy osoby tam pracujące i potrafi ich odbierać PKS-owi. Tutaj odpowiedź ze strony przewoźnika nie pojawiła się.
ur
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Powolna likwidacja w celu przejęcia?