
Mieszkańcy Garwolina, którzy są zameldowani przy strefach płatnego parkowania w mieście i nie posiadają swoich podwórek ani garaży, chcą płacić mniej za pozostawianie samochodów pod swoimi domami. Od marca, kiedy po raz pierwszy pojawili się na komisji spraw komunalnych, nie doczekali się satysfakcjonującego ich rozwiązania problemu.
Wczoraj na posiedzeniu komisji spraw komunalnych i porządku publicznego pojawili się mieszkańcy zameldowani przy ul. Wolnej w Garwolinie, którzy złożyli wniosek dotyczący zmiany zapisów uchwały w sprawie ustalenia stref płatnego parkowania i ustalenia wysokości stawek opłat za parkowanie pojazdów samochodowych w ustalonej strefie płatnego parkowania w mieście Garwolin. Po raz pierwszy problem mieszkańcy sygnalizowali w marcu tego roku. Do tej pory nie udało się go rozwiązać.
Najważniejszą przesłanką jest rotacja pojazdów
W międzyczasie podczas posiedzeń komisji spraw komunalnych dyskutowano m.in. o możliwości ustalenia niższego abonamentu dla osób, które są zameldowane przy strefach płatnego parkowania w mieście i nie posiadają swoich podwórek ani garaży. Wczoraj kierownik Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska w Garwolinie Jerzy Makulec przypominał, że najistotniejszą przesłanką do tworzenia płatnych stref parkingowych jest wymuszenie w nich rotacji pojazdów. Jerzy Makulec podkreślił, że kiedyś miejsca parkingowe bywały zajmowane przez jeden samochód przez 10-12 godzin, co uniemożliwiało korzystanie z nich innym właścicielom pojazdów. Stworzenie strefy płatnego parkowania wymusza krótki postój, a ustanowienie abonamentu zaprzecza tej idei. Kierownik wydziału podał kilka przykładów miast, w których taki abonament funkcjonuje i opłat za korzystanie z niego (m.in.: Sanok – 150 zł/rok, Lublin – 100 zł/rok, Łuków – 10 zł/m-c) oraz miast, w których abonamentu nie ma (m.in.: Mińsk Mazowiecki, Siedlce, Sokołów). Dodał jednocześnie, że jeśli rada miasta ustali, że taki abonament w Garwolinie zostanie wprowadzony, to na sesję zostanie przygotowana stosowna uchwała.
Płatne parkingi przy dworcu PKS i ul. Senatorskiej?
Jeden z mieszkańców, nie kryjąc swojej irytacji, stwierdził, że rozmowy w tym temacie już jakiś czas trwają, ale nie przynoszą żadnego skutku. Jego zdaniem niesprawiedliwe jest to, że stawiając samochód pod swoim domem musi płacić opłatę parkingową tak jak każda osoba, która parkuje na płatnym parkingu. – Dlaczego mamy płacić stojąc pod swoją chałupą? – dopytywał się mieszkaniec, który stwierdził, że jeśli miastu tak bardzo zależy na rotacji pojazdów na parkingach w centrum miasta, to strefy płatnego parkowania powinny być utworzone nie tylko przy ul. Wolnej, ale także np. przy dworcu PKS oraz na ul. Senatorskiej. Mieszkańcy, uczestniczący we wczorajszej komisji jasno zaznaczali, że są gotowi płacić za parkowanie, ale chcą płacić mniej. Pozwoliłaby na to właśnie niewygórowana opłata abonamentowa. Po przedstawieniu przez Jerzego Makulca informacji o liczbie miejsc parkingowych w strefach płatnego parkowania i ilości gospodarstw przy danych ulicach, jeden z mieszkańców stwierdził, że liczby nie dają rzeczywistego obrazu sytuacji, ponieważ niektóre bloki posiadają podwórka z boku, gdzie możliwe jest parkowanie. Mieszkańcy ul. Wolnej nie mają takiej możliwości ze względu na zabudowę pierzejową.
Potrzebne środki na utrzymanie parkingów
Radny Marek Łagowski zwrócił uwagę zebranych na to, ze jeśli bardzo dużo osób będzie chciało korzystać z opłaty abonamentowej, spadnie liczba osób płacących normalne stawki za korzystanie z parkingu, a rotacja pojazdów będzie zmniejszona. Spadek wpływów finansowych może sprawić, że nie starczy środków na utrzymanie parkingów i konieczne będzie ich zamykanie oraz zwalnianie parkingowych. Mieszkańcy domagali się odpowiedzi, czy w tworzeniu płatnych parkingów chodzi o zapewnienie rotacji czy jednak o pieniądze i korzyści dla miasta. Dyskusję podczas komisji uznali za jałową i poprosili o konkretne rozwiązanie problemu.
Projekt uchwały skonsultują z prawnikiem
Radni ustalili, że zmiana zapisów uchwały, jako akt prawa miejscowego, musi obejmować wszystkich mieszkańców i traktować wszystkich równo. W uchwale może natomiast znaleźć się określenie, że opłata abonamentowa lub stawka zerowa będzie dotyczyć tylko zabudowy pierzejowej, gdzie nie ma podwórek. Postanowiono, że komisja powróci do tematu, gdy właściwy projekt uchwały zostanie skonsultowany z prawnikiem. Radni wówczas też ustalą cenę rocznego abonamentu za parkowanie dla osób zameldowanych przy strefach płatnego parkowania. Mieszkańcy z ul. Wolnej na wstępne rozstrzygnięcie sprawy poczekają jeszcze dwa tygodnie.
(ur) 2014-06-26 18:21:08
Fot. Archiwum eGarwolin.pl
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
moim zdaniem chodzi tylko i wyłącznie o kase
[quote name="k"]a co z osobami pracujacymi w garwolinie? gdzie my mamy stawiac samochody skoro tak to utrudniacie?zrobcie wiecej parkingow!!! a nie zmniejszacie... jak ktos pracuje po 10 godz i ma zaplacic to nie oplaca sie pracowac... wszystko przeciwko pracujacym w garwolinie... zal....[/quote]a proszę bardzo parkujcie tylko z myśleniem. przy dworcu pks, gdzie dobrze byłoby stanąć i przez pół godziny coś załatwić, stoją niemal same samochody "pracujących" zaparkowane jak się da a co, lubimy przestrzeń. można byłoby na sportową? dla was to niewielka różnica, a dla tych co chcą szybko coś załatwić - ogromna. aavon - mooch zrobił parking jak jeb twoju mać. i co? i dupa. i osiedle zawalone rzęchami z avonu, bo się im nie chce stać na bramce ochrony. poza tym chwila - to ja mam popierniczać z drugiego końca miasta na piechty, płącą za parkig, bo wy musicie mieć pod nosem?
dd psie kupy to straż miejska coś się tym zajmowała a przynajmniej powinna .Egon to ktoś komu można wszystko odebrać wszelkich sposobów próbować a on leje na to i robi swoje.
Tak to dlaczego urząd nie odśnieża tylko każe mieszkańcom bloku to robić przecież teren chodnika należy do urzędu miasta? W jedną stronę to ok ale odwrotnie to już be.
Mieszkańcy mieszkający w budynkach wielorodzinnych takich jak bloki powinni również płacić za parkowanie pod tymi blokami. Teren wokół tych budynków jest własnością miasta a nie osób tam zamieszkujących, wiec dlaczego nie sa traktowani równo wszyscy mieszkańcy? W tym garwolinie to panuje nadal system z dawnej epoki , za to ze masz swoją posesje i płacisz nalezyte podatki to Włodarze miasta jeszcze cie karaja. Karząc ci płacić za postój pod własną posesja. Niestety PRL wraca wielkimi krokami do Garwolina.
[quote name="k"]a co z osobami pracujacymi w garwolinie? gdzie my mamy stawiac samochody skoro tak to utrudniacie?zrobcie wiecej parkingow!!! a nie zmniejszacie... jak ktos pracuje po 10 godz i ma zaplacic to nie oplaca sie pracowac... wszystko przeciwko pracujacym w garwolinie... zal....[/quote]a kto pracuje w garwolinie ? chyba tylko egon zbieracz psich gów...
ilu mamy radnych?? ilu urzędników na takiej sesji siedzi?? naliczyłem ostatnio 10 urzędników i tyluż radnych....20 osób przez trzy miesiące nie potrafi podjac prostej decyzji???? strefa płatnego parkowania powinna być jasno określona,przeciez z Wolnej do centrum miasta jest dalej niż z dworca pks.. ale przeciez radny Wielgosz dojeżdżajac do pracy zostawia na tamtym parkingu samochód..... i wszystko jasne..a Senatorska?? nauczyciele i urząd....i tez wszystko jasne...ehhh...radni kochani...ogarnijcie sie..
Bzdury jakich mało że najważniejszą przesłanką jest rotacja .Gdyby tak było to dopuścić parkowanie przez 1 godz za darmo a póżniej karać np obecne opłaty podwajając .Skończy się bajanie o rotacji panie łagowski bo do durni pan nie mówisz .Takim poziomem argumentacji to może u siebie w chałupie możesz pan przekonywać .Cóż z tego że parkingi będą nierentowne i się je zlikwiduje ? Odpadnie problem podjęcia decyzji i mieszkańcy będą zadowoleni .Jedyną osobą nierentowną jest pan bo skandalem jest płacenie diety takiemu ...jak pan.
Ja jestem za powiększeniem liczby płatnych parkingów .Tym razem najlepszą lokalizacją będzie podwórko z tyłu urzędu miasta . To jedno, w obecnej sytuacji nie chodzi o żadną rotację i słodkie pierdu pierdu makulca i burmistrza tylko o kasę a przewlekanie podjęcia decyzji jest oczywiście na korzyść urzędu .To jasno pokazuje że burmistrz i jego pożal się boże opcja w d... ma mieszkańców liczy się tylko kasa .W polsce kasa od dawna jest dobrem najwyzszym .Życie np nie ma znaczenia .Żywi choć nie narodzeni mogą być w świetle prawa aborowani .Za czasów straży miejskiej nawet ochrona rodziny zapisana w konstytucji była dla magistratu w ,,głebokim poważaniu"" mieliśmy kablować na najbliższych .Wreszcie docieramy do garwolińskiego sądu dla którego najwyrażniej P... M... jest nowym patronem .Tak drodzy państwo bo sąd skazywał za niewskazanie i dalej rżnie głąba nie wznawiając procesów.Wyszło po co magistrat z burmistrzem walczyli o utrzymanie sądu w garwolinie. Teraz sciągnięto nowego komendanta policji aby rozprawił się z niepokornymi .Ale chocby strzelał to niczego nie zmieni.
a co z osobami pracujacymi w garwolinie? gdzie my mamy stawiac samochody skoro tak to utrudniacie?zrobcie wiecej parkingow!!! a nie zmniejszacie... jak ktos pracuje po 10 godz i ma zaplacic to nie oplaca sie pracowac... wszystko przeciwko pracujacym w garwolinie... zal....
dlaczego burmistrzunio nie zrobi płatnego parkowania na swojej ulicy
Egoooooonnnn co ty qwa na to?
płacić? na wolnej niemal każdy ma podwórko, tylko wiele osób napierniczyło w nich lokali na wynajem. To nie fair, że tak ma być, bo wtedy tam nikt nie zaparkuje. wychodzi na to, że całe dnie będą stać pod domem. ja też tak chce. a za wprowadzenie opłat za pks jestem jak najbardizej bo tam wszyscy zostawiają samochody na cały dzień, bo oni na autobus. niech jadą gdzieś dalej (na sportową na przykład)