Reklama

Projekt sztucznego lodowiska od lat czeka na realizację

Projekt budowy zadaszonego, sztucznego lodowiska w Garwolinie powstał w 2008 roku. Przez 13 lat nie było jednak środków na realizację tej inwestycji, której szacowana wartość na tym etapie wynosi około 6,5 mln zł. Pozwolenie na budowę jest wciąż aktualne.

Projekt budowlany krytego lodowiska został przygotowany w 2008 roku. W tym samym roku powstał projekt miejskiej pływalni, która została otwarta w 2013 roku. Sztuczne lodowisko pozostaje niestety nadal tylko na projekcie.  

Obiekt byłby wykorzystywany zimą i latem

Ze względów finansowych budowa lodowiska w dalszym ciągu czeka na realizację. Zadaszone sztuczne lodowisko o wymiarach płyty 20x40m wraz z budynkiem zaplecza miałoby powstać na terenie miejskiego stadionu – między kortami a parkingiem, w bliskim sąsiedztwie Garwolanki. To dodatkowy atut, ponieważ na etapie sporządzania dokumentacji założono spójność instalacji, ciepło produkowanie przez maszyny do mrożenia lodu można wykorzystać do podgrzewania wody w basenie. W założeniach lodowisko będzie funkcjonować w przewidywanym okresie październik-marzec, przy temperaturach zewnętrznych do +15°C. W okresie letnim płytę lodowiska będzie można wykorzystać jako boisko treningowe do gier sportowych takich jak piłka nożna, siatkówka, koszykówka, tenis itp.

Potrzebne są środki zewnętrzne

Do realizacji inwestycji potrzebne są fundusze zewnętrzne, o które zabiegają władze miasta. Burmistrz Marzena Świeczak rozmawiała o tym podczas ostatniej wizyty z marszałkiem województwa mazowieckiego Adamem Struzikiem i członkiem Zarządu Województwa Mazowieckiego Janiną Ewą Orzełowską. Szacowana wartość inwestycji na tym etapie wynosi ok 6,5 mln zł, jaka będzie ostateczna kwota trudno powiedzieć. Będzie znana dopiero po aktualizacji kosztorysów, dostosowaniu technologii do obowiązujących standardów i ewentualnym rozstrzygnięciu przetargu. 

– To dużo pieniędzy i mam świadomość, że bez wsparcie finansowego z zewnątrz samorządu miasta nie będzie stać na rozpoczęcie tej inwestycji. W ubiegłym roku złożyliśmy do Urzędu Marszałkowskiego wniosek w ramach Instrumentu Wsparcia Zadań Ważnych dla Równomiernego Rozwoju Województwa Mazowieckiego i czekamy na jego rozstrzygnięcie – podkreśliła burmistrz miasta Marzena Świeczak. – Spełniamy wszystkie wymagania związane z lokalizacją tego typu obiektu, mamy też wciąż aktualne pozwolenie na budowę. Na tej inwestycji zyskają wszyscy mieszkańcy Garwolina, jak i całego regionu. Wszyscy, niezależnie od wieku, płci, sprawności fizycznej będą mogli korzystać z lodowiska. W tej chwili miłośnicy sportów zimowych wyjeżdżają na najbliższe lodowiska zlokalizowane w odległości minimum 40 km. Czas, który poświęcają na dojazd mogliby zamienić na dodatkową godzinną jazdę na łyżwach w Garwolinie – dodaje włodarz miasta. 

 

Wszyscy wiemy, że aktywność ruchowa stanowi istotny warunek prawidłowego rozwoju fizycznego, psychicznego i społecznego. Ponadto poprawia ogólną sprawność organizmu i wytrzymałość na zmęczenie oraz stres, wzmaga też działanie układu immunologicznego. Systematyczny wysiłek fizyczny, dostosowany do indywidualnych potrzeb, wpływa stymulująco na rozwój i dojrzewanie w okresie dzieciństwa i młodości, a także na zachowanie zdrowia i kondycji fizycznej w wieku dorosłym. Stąd pomysł na powstanie lodowiska w Garwolinie, gdzie całe rodziny mogłyby aktywnie spędzać wolny czas. Czy nasze marzenie o nowoczesnym lodowisku się spełni? Mamy nadzieję, że tak.

 

garwolin.pl, oprac. ur

Aplikacja egarwolin.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo eGarwolin.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do