
Ponad 400 radarowych mierników prędkości Iskra jest na wyposażeniu Polskiej Policji. Są one wykorzystywane przez funkcjonariuszy na co dzień do wyeliminowania z ruchu drogowego piratów. Przeprowadzone testy pokazały, że dokonując pomiaru zgodnie z instrukcją, urządzenia rzetelnie pokazują prędkość. Z podobnie działających urządzeń korzystają policje innych krajów.
Radary są nowoczesne i mają wiele atutów
Przypomnijmy, ze od jakiegoś czasu wśród kierowców pojawiały się wątpliwości dotyczące pomiarów prędkości wykonywanych przy użyciu mierników Iskra. Kierowcy, którzy po pomiarze prędkości odmówili przyjęcia mandatu, podpierali się wyrokami sądowymi, które ich uniewinniały od zarzutu popełnienia wykroczenia drogowego. Policja zapewnia jednak, że zakupione mierniki są nowoczesnym sprzętem, posiadającym bardzo dobre parametry pracy, z których głównymi są: niewielkie wymiary oraz masa, czas pomiaru (0,17 s), zakres pomiaru od 10 do 240 km/h, gotowość do pomiaru w niecałe 3 sekundy, możliwość dokonywania pomiaru z jadącego pojazdu, co oznacza że można korzystać z niego także w czasie pościgu. Pomiaru można dokonać przez szybę samochodu, wybrać do kontroli pojazd najszybciej jadący w grupie, a co ważne - niepotrzebne jest urządzeniom dodatkowe źródło zasilania, co daje możliwość namierzania pojazdu np. z wiaduktu czy innego miejsca, dostępnego jedynie dla patroli pieszych. Atutem radaru jest także to, że dzięki zastosowaniu nowatorskich rozwiązań, jest trudny do wykrycia przez antyradary.
Iskra spełnia wszelkie wymagania zawarte w polskim prawie
Radary te, jako urządzenia pomiarowe, posiadają decyzje zatwierdzenia typu, wydane przez Prezesa Głównego Urzędu Miar. Główny Urząd Miar jako jedyna instytucja w Polsce bada wszystkie pomiarowe, w tym także radary, które mają być użytkowane na terytorium Polski oraz wystawia dokumenty dopuszczające do tego. Ponadto wszystkie, otrzymane przez Policję pisma, potwierdzają możliwość korzystania z tego typu urządzeń w naszym kraju. Potwierdzają także, że spełniają one wszelkie wymagania zawarte w polskim prawie.
Pomiar jest rzetelny
W związku z nieuzasadnionymi zastrzeżeniami, dotyczącymi rzetelności pomiaru radarem Iskra, Komendant Główny Policji zlecił przeprowadzenie testów sprawdzających te urządzenia. W wielu różnych sytuacjach, policjanci sprawdzali odczyty radarów. Zmierzona prędkość zawsze odzwierciedlała tę realną prędkość, osiąganą w danym momencie przez pojazd. Ważne jest by, korzystając z radaru, stosować się do zaleceń jego producenta, określonych w instrukcji użytkowania. Nie popełniono by wówczas błędów, które pojawiły się chociażby w materiale wyemitowanym w TVN24.
Wyniki przeprowadzonego testu obrazują filmy, które można znaleźć klikając TUTAJ.
(www.policja.pl, oprac. ur) 2013-09-19 10:18:34
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
[quote name="Łuki"][quote name="policyjant"]O co tu kruszyć kopię?Jedzie jeden z drugim ze zbyt dużą prędkością i pretensja do kogo? że co?A niech taki płaci![/quote]Słuchaj człowieczku, albo mieszkamy w cywilizowanym kraju i przestrzegamy wszyscy tego co sami ustaliliśmy, albo wracamy do PRL-u. Prawo jest prawem i jest po to żeby go przestrzegać, Policja również powinna to robić, a nie kupować nielegalny złom.[/quote]A żyłeś chociaż trochę w PRL-u?
a ja ze swej strony polecam stronę ,,3obieg" to takodnośnie naszej strazy budżetowo miejskiej zwlaszcza politruka i księdza
[quote name="policyjant"]O co tu kruszyć kopię?Jedzie jeden z drugim ze zbyt dużą prędkością i pretensja do kogo? że co?A niech taki płaci![/quote]Słuchaj człowieczku, albo mieszkamy w cywilizowanym kraju i przestrzegamy wszyscy tego co sami ustaliliśmy, albo wracamy do PRL-u. Prawo jest prawem i jest po to żeby go przestrzegać, Policja również powinna to robić, a nie kupować nielegalny złom.
O co tu kruszyć kopię?Jedzie jeden z drugim ze zbyt dużą prędkością i pretensja do kogo? że co?A niech taki płaci!
http://www.wykop.pl/ramka/1442661/glowny-inspektor-transportu-drogowego-zlapany-na-radar/
Jakis czas temu czytałem w pismie"AŚ" gdy reporterzy własnie takim mernikiem predkasci Iskra 1 zmierzyli predkosc Głownego Inspektora Transportu gdy jechał swoją służbowa Insygnia i w terenie zabudowany jechał 80km/h i zamiast udeżyc sie w piers to jego rzecznik wysmarował pismo ze wynik mogł byc zawyrzony poniewaz padał snieg, jego pomiar mogł byc tesz zfalszowany poniewaz na tle znajdowały sie inne pojazdy. Zachecam do odnalezienia tego artykułu i poruwnaniu go ztym artykułem. Radar Iskra jest tylko dopuszczony w polsce w żadnym innym kraju UE niezostał dopuszczony do użytku.
Sporo można się dowiedzieć z netu nppolska i swiat z 17 i 18 września pt iskra nadzieji.
Tak na koniec owszem te radary są używane przez policjeinnych krajów .Fakt w tadżykistanie turkmenistanie itp . NIGDZIE nie zostalydopuszczone w uni europejskiej . Wcześniej czy póżniej teradaryzostaną zdelegalizowane a wówczas każdy kto został by skazany w sądzie odzyska pieniądze . SĄD SWÓJ ROZUM MA był artykuł ,,namierzony przez alfe uniewinniony przez sąd ""sąd niedawięcejniż proponowal policjant a odzyskanie pieniędzy pewne.
Bedok ma rację ;-) dobra szkoła . MAM DOKUMENTY Z GUMU jasno wskazujące ba nie pozostawiające suchej nitki na policji zwlaszcza jeśli to dotyczy alfy . Policja próbuje zaklinać rzeczywistość jak mantrepowtarzając ,,mamy legalizacje"" tylko czy jak ja posiadam umowe kupna kradzionej rzeczy to tarzecz przestaje być kradziona ? A zresztą zajrzyjcie na damsko męsko pl lub facebook nielegalne radary do kosza
Radar nie identyfikuje co zmierzył a według rozporządzenia musito robić więc homologacja wydananapodstawie poświadczenia nieprawdy a to oznacza nieważność legalizacji . Policja to sobie może zmierzyć co innego a nie czy radary działają prawidlowo . Oj grunt się pali komus pod stopami . Niebawem mam sprawe ujawnie wówczas hit nad hity dotyczący garwolińskiej drogówki.
Ile można wałkować tą samą sprawę.Charakterystyka i instrukcja Iskier mówi jasno i wyraźnie, że nie nadają się one do współpracy z GPS określającym prędkość i położenie auta. To tak jakby do traktora założyć koło od malucha, a potem dziwić się, że nikt nie chce łyknąć ten złom.Z tego co wiem to aparaty te są legalne tylko za wschodnią granicą i to też nie wszędzie, ale nie są używane w autach.Albo działamy zgodnie z prawem w każdym aspekcie albo zróbmy samowolkę.Dobrze że obywatele robią się coraz mądrzejsi i nie dają się tłuc po rogach. Kiedyś skończy się ta ciuciubabka.
[quote name="bedok"]Po tamtej stronie Odry z takim pokazem tzn. w jaki sposób konstrukcja miernika umożliwiła identyfikację {namierzonego} pojazdu, jako tego, którego prędkość została wyświetlona? ? nie ma żadnego problemu. Namierzony pojazd jest jednocześnie sfotografowany przez wmontowany w miernik aparat fotograficzny.Dodam iż jest to niesamowicie skomplikowana technologia kosmiczna, która nie mieści się w wyobraźni naszej władzy od policyjnych zakupów. W ich głowach mieści się jedynie geszeft ?zdjełany na pakupkach w Rosiji i Ukrainie.?[/quote]no właśnie oglądałem drugi film i faktycznie z takim tłumaczeniem mozna zakwestjonować każdy mandat
W ocenie Głównego Urzędu Miar brak jest przesłanek, aby poddawać w wątpliwość legalność wprowadzenia do obrotu i użytkowania przyrządów radarowych stosowanych do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu drogowym. Przyrządy te mogą być użytkowane po uzyskaniu decyzji zatwierdzenia typu wydanej przez Prezesa GUM oraz posiadać ważną legalizację. Należy podkreślić, że działalność GUM koncentruje się na prawnej kontroli metrologicznej, tzn. weryfikacji, czy przyrząd pomiarowy (także przyrząd radarowy) spełnia wymagania określone we właściwych przepisach. Urząd natomiast nie odpowiada za sposób wykonywania pomiarów przez użytkownika przyrządu ? mówią nam przedstawiciele GUM.W tej sytuacji kierowcom pozostaje tylko odmowa przyjęcia mandatu i dochodzenie swoich praw w sądzie.
Nie przyjmuj mandatu z ręcznych dopplerowych mierników prędkości jak np. Iskra 1c czy Rapid 2-Ka!- Nigdy nie należy przyjmować mandatu na drodze uproszczonej, bo to oznacza przyznanie się do winy - dodaje Tomasz Motyliński - Gdy już UE nakaże zdelegalizowanie tych ręcznych mierników każdy taki mandat, na podstawie wyroku (choćby nakazowego) sądu będzie można wzruszyć i uzyskać zwrot pieniędzy oraz odszkodowanie.
Po tamtej stronie Odry z takim pokazem tzn. w jaki sposób konstrukcja miernika umożliwiła identyfikację {namierzonego} pojazdu, jako tego, którego prędkość została wyświetlona? ? nie ma żadnego problemu. Namierzony pojazd jest jednocześnie sfotografowany przez wmontowany w miernik aparat fotograficzny.Dodam iż jest to niesamowicie skomplikowana technologia kosmiczna, która nie mieści się w wyobraźni naszej władzy od policyjnych zakupów. W ich głowach mieści się jedynie geszeft ?zdjełany na pakupkach w Rosiji i Ukrainie.?
Policja łapie kierowców na nielegalne radary iskra-1. WYROK SĄDUNie można ukarać kierowcy, bo radar iskra-1, którym go złapano, był używany nielegalnie ? stwierdził sąd rejonowy w Sierpcu. Ponad 100 takich mierników zamontowanych w radiowozach policji, to ? zdaniem sądu ? urządzenia, które nie zostały prawidłowo zalegalizowane.Reasumując ręcznie mierniki radarowe do pomiaru prędkości w ruchu lądowym (np. Rapid 2ka, czy Iskra-1) są używane nielegalnie i nie można na ich podstawie karać kierowców za przekroczenie prędkości?Każdy kierowca zatrzymany po pomiarze takim ręcznym miernikiem radarowym powinien odmówić przyjęcia mandatu w trybie uproszczonym. Gdy otrzyma wyrok nakazowy, powinien wnieść w ciągu 7 dni od daty otrzymania sprzeciw od tego środka perswazji oraz na sprawie już złożyć pismo procesowe z wnioskiem o oddalenie zarzutów w uzasadnieniu wskazując na wydanie Zatwierdzenia Typu z naruszeniem obowiązujących przepisów i tym samym wedle ogólnych zasad prawa nieważność zarówno tegoż Zatwierdzenia Typu, jak i wydanych później na jego podstawie Legalizacji. Poszkodowany powinien także w ramach rozrywki w sądzie poprosić policjanta o opisanie tudzież demonstrację w jaki sposób konstrukcja miernika umożliwiła identyfikację jego pojazdu, jako tego,którego prędkość została wyświetlonaW interesie nas kierowców, jest to, aby przeczytało ten artykuł jak najwięcej osób
nie widziałem tych testów, natomiast widziałem te w TVN, które ISKA oblała. to kto tu kłamie, media, czy policja? Z dwojga złego nie tyle bardziej wierzę mediom, co w ogóle nie wierzę policji...