Reklama

Uwierzyła fałszywemu pracownikowi banku – Straciła prawie 100 tys. zł

Garwolińscy policjanci otrzymali kolejne zgłoszenie o oszustwie. Tym razem w sidła przestępców wpadła 32-latka. Kobieta uwierzyła fałszywemu pracownikowi banku, który twierdził, że ktoś zaciągnął na jej dane pożyczkę. Mieszkanka powiatu garwolińskiego, pod pozorem anulowania kredytu, faktycznie pożyczyła pieniądze, a następnie wpłaciła je na rzekomo bezpieczne konto. Pokrzywdzona straciła prawie 100 tys. złotych. Nie popełnij tego błędu. Zachowaj rozsądek i ostrożność przy wszelkich decyzjach finansowych.

Wczoraj do garwolińskich policjantów zgłosiła się 32-latka. Kobieta powiedziała funkcjonariuszom, że otrzymała telefon od osoby, podającej się za pracownika banku. Dzwoniący przekazał kobiecie informację, że ktoś na jej dane zaciągnął kredyt i aby go anulować, musi postępować zgodnie z instrukcją. Rozmówca podkreślił, że on sam przy tej sprawie współpracuje z policjantami i prokuraturą.

– W trakcie rozmowy rzekomy przedstawiciel banku namówił kobietę na wykonanie operacji na rachunku, polegającej na zaciągnięciu pożyczki. Rozmówca polecił 32-latce udać się do banku i podjąć wszystkie środki. Następnie przekonał ją, że powinna całą sumę wpłacić wpłatomatem na wskazany rachunek. Mieszkanka powiatu garwolińskiego postępowała zgodnie z poleceniami dzwoniącego. Najpierw wypłaciła pieniądze w banku, a następnie wpłaciła je wpłatomatem przy użyciu kodów blik, które otrzymała od rzekomego pracownika banku. Przez cały czas 32-latka była połączona telefonicznie z przestępcą. Po tym, jak 32-latka opowiedziała o zdarzeniu bliskim, zaczęła podejrzewać, że padła ofiarą oszusta i poinformowała o tym policjantów. Mieszkanka powiatu garwolińskiego straciła prawie 100 tysięcy złotych – informuje mł. asp. Małgorzata Pychner, asystent ds. prasowo-informacyjnych komendanta powiatowego policji w Garwolinie. 

Oszuści nie odpuszczają i próbują różnych metod, aby wyłudzić pieniądze. – Zachowaj czujność nawet jeśli zostaniesz poinformowany o potencjalnym zagrożeniu np. ataku hakerów na Twoje konto bankowe. Nie podejmuj pochopnych decyzji, kieruj się zasadą ograniczonego zaufania. Zawsze musimy mieć świadomość, że wyświetlony numer telefonu lub nazwa banku nie są gwarancją, że rozmawiamy z prawdziwym przedstawicielem tej instytucji. Każdą telefoniczną prośbę o przesłanie pieniędzy lub podanie danych konta bankowego traktuj jako próbę oszustwa. Najlepiej w takiej sytuacji rozłącz się i samodzielnie zadzwoń na infolinię banku, aby zweryfikować przekazane informacje – 

 

KPP Garwolin, oprac. ur
Zdj. poglądowe: Pixabay

Aplikacja egarwolin.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo eGarwolin.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do