
Po ponad 7 latach kursowania znika Garwolinia. Firma Wierzbiccy zdecydowała się na jej likwidację, ponieważ linia nigdy nie była rentowna. I jak podkreśla lokalny przewoźnik, nie chodzi tu o zyski, ale pokrycie opłat, kosztów wynagrodzenia kierowcy oraz eksploatacji pojazdów. Ostatni kurs Garwolinia zrealizuje w piątkowy wieczór 31 marca.
– Szanowni Państwo, z przykrością informujemy, że w dniu 31.03.2017r (godz. 19.40) zmuszeni jesteśmy zamknąć komunikację Garwolinia. Za wszystkie lata razem serdecznie dziękujemy! – informacje o takiej treści pojawiły się na przystankach w Garwolinie. Firma Wierzbiccy żegna się w ten sposób ze swoimi klientami, korzystającymi z usług Garwolinii.
Duży problem dla mieszkańców
Temat zamknięcia trasy Szpital – Tesco poruszył podczas wczorajszej sesji rady miasta Garwolina radny Krzysztof Ostrowski, kóry prosił radę o podjęcie jakichś działań w tej sprawie. – Jest to problem dla mieszkańców. Uważam, że dość duży. Społeczeństwo nie tylko jest młode, nie wszyscy posiadają pojazdy, także warto byłoby się tym tematem zająć – mówił Krzysztof Ostrowski. Przewodniczący rady Marek Jonczak zaznaczył, że miasto nie ma zadań, związanych z komunikacją miejską. Ponadto nie ma wpływu na decyzje prywatnego przewoźnika. Radni będą dyskutowali o problemie podczas jednej z miejskich komisji.
Linia nie pokrywała kosztów. Miasto nigdy nie pomagało
O przyczyny zamknięcia trasy zapytaliśmy lokalnego przewoźnika Grzegorza Wierzbickiego. – „Garwolinia” funkcjonowała ponad 7 lat. Przewoziła mnóstwo chorych ludzi. Była zrobiona na prośbę dyrektora SPZOZ-u, bo PKS wtedy nie chciał się tym zająć. „Garwolinia” od samego początku była nierentowna. Nie zarabiała na kierowców, na ZUS, na opłaty, na podatek, nie pokrywała kosztów eksploatacji samochodu. Podatki w tym roku zostały podniesione diametralnie. Miasto generalnie przez te 7 lat ani razu nie wyciągnęło do mnie i do innych przewoźników żadnej ręki. Nigdy nie zapytało czy to się opłaca, czy może pan chce więcej przystanków na mieście, czy może pan potrzebuje dotacje na kierowcę. W ciągu pół roku zwolnili się dwaj kierowcy i zostałem sam. Chyba nikt nie chce pracować za darmo. O zamknięciu linii zdecydowały tylko i wyłącznie przyczyny ekonomiczne – mówi Grzegorz Wierzbicki. Prywatny przewoźnik przyznaje, że ma rodzinę, dzieci i nie jest w stanie prowadzić dalej zupełnie nieopłacalnej działalności. Zaznacza, że dopóki byli w radzie radni ze Stowarzyszenia dla Garwolina, dbali o to, żeby podatki nie rosły, żeby nie obciążać podatnika, a w tej chwili podatki rosną co roku.
Czy przewoźnik bierze pod uwagę przywrócenie Garwolinii, jeśli miasto Garwolin wyciągnęłoby do niego pomocną dłoń? – Ja oczekuję konkretnych efektów rozmów o transporcie lokalnym – puentuje Grzegorz Wierzbicki.
Ostatni kurs Garwolinia zrealizuje w piątkowy wieczór 31 marca.
(ur) 2017-03-30 13:34:15
Przewodniczący rady miasta Marek Jonczak informuje, że rozmawiał w tej sprawie z prezesem PKS Garwolin Stefanem Gorą, który oznajmił, że może uzupełnić lukę, powstałą po zamknięciu Garwolinii.
Aktualizacja: 2017-03-31 16:17:42
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Urzad Skarbowy prawde powie na podstawie kopii biletow z poszczegolnych tras firmy przewozowej ...woloszka s...a...
Mamy prawie bilion złotych długu publicznego i rekordowy deficyt budżetowy, najwyższy od 1989 r. A to oznacza, że cały program 500 zł na dziecko jest finansowany z kredytu.Politycy zadłużyli nas już na prawie bilion złotych. Na koniec ubiegłego roku mieliśmy w sumie 928,7 mld zł zadłużenia, czyli aż o blisko 95 mld zł więcej niż rok wcześniej. Według wstępnych danych wiadomo również, że relacja długu publicznego do PKB to już 50,1 proc., czyli poziom długu jest wyższy niż prognozowany w rządowej strategii zarządzania długiem.To oznacza, że wielkimi krokami zbliżamy się do ustawowego progu ostrożnościowego ustalonego na 55 proc. PKB. A przekroczenie go byłoby fatalne w skutkach, bo rząd musiałby ostro ciąć wydatki, aby zapewnić spadek relacji długu publicznego do PKB, albo... na kolejny rok zaplanować budżet już bez deficytu.Pod znakiem zapytania stoją też przychody do budżetu z tytułu nowych podatków. Do tej pory zarówno podatek bankowy, jak i handlowy nie spełniły pokładanych w nich nadziei. W 2016 roku dofinansowania na dzieci kosztowały podatników blisko 17 mld zł, a w 2017 r. będzie to 23 mld zł, bo program będzie działać już przez cały pełny rok.
Chetnie Pana zatrudnię i może razem nam się uda. Niestety nie potrafię doić krów.Pozdrawiam. Grzegorz Wierzbicki
Osoby zazwyczaj starsze i w potrzebie dla których ta usługa była komfortem zapewne nie są użytkownikami internetu, więc nie mogą dokonać pozytywnych wpisów dla P. Wierzbickiego.
Reforma edukacji. Dyrektor warszawskiego liceum: Nie będę zwalniał. Odchodzę :lol: Przeżyłem w pracy wiele reform. Żadna nie była przeprowadzana tak jak ta. Tu merytoryczne argumenty nie są istotne, liczą się tylko te polityczne. I ja już nie chcę w tym uczestniczyć - mówi Wiesław Włodarski, dyrektor Liceum im. Ruy-Barbosy w Warszawie, Nauczyciel Roku 2007
Lukę zastąpi PKS. Pewnie tylko od dworca PKS. Nie opłaca się dotować mniej paliwożernego busa jadącego przez całe miasto, za to opłaca się dotować starego, paliwożernego Autosana, który jedzie od połowy miasta a nie od krańca do krańca. Brawo. Ciekawe tylko czemu Wierzbicki 7 lat ładował kasę w interes?
[quote name="Jadwiga Sz."]A czy władza lokalna nie jest oderwana od rzeczywistości?[/quote]Powoływanie się na informacje z TVN to oderwanie od rzeczywistości.Nie pozdrawiam.
Pan Wierzbicki to powinien krowy doić a nie zajmować się transportem a tym bardziej osobowym,przecież On nie ma zielonego pojęcia o tym czego sie podjął. Widać to jak traktuje pracowników nikt nie mówi o nim jako pracodawcy pozytywnego słowa.W transporcie chęci nie wystarcza :P
[quote name="zenek"]Woloszka przejmnie bo dzieki korupcji sie wzbogacil i wykonczaniu kierowcow .[/quote]Pan Wołoszka zaraz zorganizuje podobną trasę. Facet ma potencjał i głowe do robienia interesów.
Rząd PiS oderwany od rzeczywistości Sytuacja w wojsku i nazywanie porażki w Brukseli sukcesem, co wskazuje na oderwanie od rzeczywistości, to powód sondażowych spadków PiS - oceniła w TVN24 socjolog prof. Jadwiga Staniszkis.a czy władza lokalna nie jest oderwana od rzeczywistości?
Od niedawna mieszkam w Garwolinie i nie miesci mi sie w glowie brak komunikacji miejskiej ale ktos zarabia na platnych parkingach. Ludzie ktorzy wynajmuja osoby biegajace z tymi bilecikami to chyba wywiazuja sie z przepisow poza daniem kamizelki odblaskowej i miejsca na taborecik.
Włodarze miasta zamiast pomóc przedsiębiorcy wykonującemu pracę na rzecz społeczeństwa, dającemu zatrudnienie kierowcom, samemu nic z tego nie mając, rzuca kłody pod nogi. Linia powinna istnieć, powinno powstać więcej przystanków, obszar działania powinien zostać powiększony, przybyłoby pasażerów, nie każdy ma auto i prawo jazdy, szczególnie ludzie starsi, a odległość z jednego krańca miasta na drugi jest znacząca.
zapewne nie była to pierwsza i ostatnia trasa - godzina którą wyłączył.
[quote name="Heniek"]Na kogo tym razem Wierzbicki się obraził?[/quote]W wyborach mieszkańcy wybrali tylko jednego radnego z SDG to o czymś świadczy prawda . SDG dostało czerwoną kartkę za rządy w Garwolinie i wojenki na sesji ta karta utrzyma się w kolejnych wyborach :D Co do przewożników dziwne że pan Wołoszka radzi sobie świetnie inwestuje w nowe autobusy itp nie narzeka .......
Woloszka przejmnie bo dzieki korupcji sie wzbogacil i wykonczaniu kierowcow .
Jacy radni takie ich wyniki :-* :-* :-* :-* to najgorsza rada miasta jaka mogła byc
[quote name="Maaata"]w urzędzie miasta to pracują jacyś idioci. więcej płatanych parkingów....[/quote]Co ma piernik do wiatraka rzekłby kunio...Takie prawa biznesuZ wypowiedzi biznesmena zasłużył na tytuł filantropa dekady... 7 lat biznes straty przynosił? po co było go tyle utrzymywać?
Witam! Drodzy Państwo, Na nikogo się nie obraziłem. Decyzja ma wymiar czysto ekonomiczny. Długo się z tym mierzyłem. Niestety takie są realia biznesu. Wszystkim klientom Garwolinii serdecznie dziękuję za wspólne lata. Grzegorz Wierzbicki
Ale o co chodzi? Jest Pks, nawet do Sulbin brał taniej, więc o co ludu chodzi?? :-?
Na nikogo się nie obraziłem - Grzegorz Wierzbicki
Na nikogo się nie obraziłem. Po prostu jak w opisie linia przynosi mi straty a każdy chciałby jakoś przetrwać. Pozdrawiam!G Wierzbicki
[quote name="Heniek"]Na kogo tym razem Wierzbicki się obraził?[/quote]Na miejskich radnych, którzy nie są zrzeszeni w SdG
popieram, zawsze na tej linii były pustki
Nie Wierzbicki się obraził tylko miasto pa zerwie i nachalnie ciągle łupi przewoźników w zamian nie dając nic podatki dla przewoźników rada miasta podniosła niemal dwukrotnie, jAK żyć panie burmistrz , jak żyć? ??
Przecież autobusy pekaesu się zatrzymują koło szpitala więc nie ma problemu.
Na kogo tym razem Wierzbicki się obraził?
w urzędzie miasta to pracują jacyś idioci. więcej płatanych parkingów....