Reklama

Zainstalowanie aplikacji drogo ją kosztowało – Uważajcie!

Mieszkanka powiatu garwolińskiego usłyszała przez telefon, że ktoś na jej dane próbował zaciągnąć kredyt we Wrocławiu. Kobieta została zmanipulowana przez fałszywego pracownika banku i zainstalowała aplikację wierząc, że ratuje swoje oszczędności. W ten sposób straciła ponad 5 tys. zł. Garwolińska policja ostrzega przed oszustami działającymi metodą na pracownika banku.

Do Komendy Powiatowej Policji w Garwolinie zgłosiła się pokrzywdzona, która w wyniku oszustwa straciła ponad 5 tys. zł.

– Do kobiety zadzwonił rzekomy przedstawiciel banku. Głos w słuchawce powiedział, że doszło do próby zaciągnięcia na jej dane kredytu. W trakcie rozmowy pokrzywdzona zainstalowała wskazaną przez rozmówcę aplikację. Zgodnie z poleceniem pokrzywdzona wpisała kod do szybkiej płatności. Po pewnym czasie zorientowała się, że w Warszawie z jej konta dwa razy ktoś wypłacił pieniądze w łącznej kwocie ponad 5 tys. zł – informuje podkom. Małgorzata Pychner, asystent ds. prasowo-informacyjnych komendanta powiatowego policji w Garwolinie.

– Przypominamy, że nie należy instalować żadnego oprogramowania ani aplikacji na swoich urządzeniach, takich jak komputer, tablet czy telefon jeśli żąda tego dzwoniąca do nas lub pisząca osoba trzecia. Takie instytucje jak banki, firmy telekomunikacyjne czy urzędy nie wymagają od swoich klientów/petentów instalowania dodatkowego oprogramowania – podkreśla rzeczniczka garwolińskiej policji.
 

Policja rekomenduje, jakie działania należy podjąć, aby uchronić się przed tego typu incydentami:

  • Nigdy nikomu nie wolno udostępniać swojego konta bankowego i danych logowania. Tylko posiadacz konta może się do niego logować i wykonywać transakcje.
  • Jeżeli konsultant proponuje zainstalowanie oprogramowania do zdalnego zarządzania pulpitem to można być pewnym, że jest to oszustwo.
  • W przypadku, gdy osoba  podająca się za pracownika banku żąda zweryfikowania danych i danych konta, zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania lub w inny sposób wzbudza nasze podejrzenia należy się rozłączyć i zadzwonić do biura obsługi klienta banku.

 

KPP Garwolin, oprac. ur
Zdj. poglądowe: Pixabay

 

Aplikacja egarwolin.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo eGarwolin.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do