
Uczennica I klasy Katolickiego Liceum Ogólnokształcącego im. K.C. Norwida w Garwolinie Aleksandra Witak w minionym roku szkolnym była po raz drugi stypendystką mazowieckiego programu stypendialnego dla uczniów szczególnie uzdolnionych – najlepsza inwestycja w człowieka prowadzonego przez Urząd Marszałka Województwa Mazowieckiego.
W ramach programu przyznanych zostało 476 stypendiów. Wartość stypendium wyniosła nie mniej niż 4500 zł. Stypendium ma charakter edukacyjny i może być przeznaczone na zakup m.in. sprzętu komputerowego, fachowej literatury, podstawowego wyposażenia miejsca nauki w domu, opłacenie uczestnictwa w zajęciach pozaszkolnych, kursach językowych oraz korzystania z internetu.
Jednym z założeń programu jest przygotowanie podsumowania i jego publikację na lokalnym portalu celem dotarcia do szerszego gremium. Poniżej publikujemy podsumowanie Aleksandy.
– Nazywam się Aleksandra Witak i jestem uczennicą I klasy Katolickiego Liceum Ogólnokształcącego im. K.C. Norwida w Garwolinie. Jako, że rok szkolny 2019/2020 dobiega końca, a wraz z nim moje uczestnictwo w programie stypendialnym, chcę podzielić się z Wami refleksjami na temat tegoż projektu – pisze beneficjentka projektu – Decyzja o przyznaniu stypendium w programie “Mazowiecki program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych“ bardzo mnie ucieszyła. Stypendystką tego programu jestem po raz drugi. Uczestnictwo w tym projekcie było dla mnie solidną motywacją do realizacji celów założonych w Indywidualnym Planie Rozwoju Edukacyjnego. Pragnęłam dalej poszerzać swoje umiejętności z języka angielskiego oraz poznawać kraj i kulturę brytyjską, dlatego z radością przyjęłam informację od dyrektor szkoły - pani Małgorzaty Małachowskiej, że pan Mateusz Zalech - nauczyciel języka angielskiego - został moim opiekunem – informuje Aleksandra.
– Kończący się rok szkolny 2019/2020 był dla mnie ważnym okresem życia i edukacji; nowa szkoła, nowi nauczyciele, podjęcie decyzji w zakresie wyboru fakultetu tj.: wyboru przedmiotów z rozszerzoną ramą programową ze szczególnym uwzględnieniem pogłębiania znajomości języków obcych. Powyższe wymagało ode mnie intensywnej nauki i pracy w pierwszym semestrze mijającego roku szkolnego. W trakcie trwania projektu poszerzałam swoje umiejętności związane z językiem angielskim. Uczęszczałam na zajęcia dodatkowe, zaś w czasie, kiedy wystąpiły ograniczenia wynikające z pandemii koronowirusa korzystałam z platformy internetowej w celu zdobycia wiedzy ponadprogramowej – podsumowuje stypendystka – Dodatkowo przygotowałam prezentacje, które zostały opublikowane na stronach www szkoły; głównym ich tematem były kultowe brytyjskie zespoły muzyczne. Dzięki pracy nad opracowaniem tych prezentacji poznałam wiele nowych zagadnień oraz sformułowań językowych. Powyższe działania znacznie przyczyniły się do poznania słownictwa angielskiego z wielu dziedzin życia. Dzięki temu mam większe możliwości swobodnego władania tym językiem. W czerwcu, kiedy zniesiono część ograniczeń związanych z pandemią wzięłam udział w zajęciach psychoterapeutycznych i socjoterapeutycznych z zakresu: treningu umiejętności interpersonalnych, wzmacniania własnej wartości, asertywności, skutecznej realizacji założonych celów. Podsumowując, program stypendialny dał mi duże możliwości rozwoju. Serdecznie polecam go innym uczniom – kończy Aleksandra Witak.
Informacje ogólne o projekcie:
Projekt zakładał objęcie wsparciem stypendialnym 476 uczniów/uczennic.
Stypendium przyznane było na okres 10 miesięcy (od 1 września 2019r do 30 czerwca 2020r).
Całkowita wartość projektu: 2 682 260,00 zł.
Kwota dofinansowania Unii Europejskiej: 2 145 808 zł
O stypendia naukowe mogą ubiegać się uczniowie VII i VIII klas szkół podstawowych oraz liceów ogólnokształcących zlokalizowanych na obszarze Województwa Mazowieckiego w ramach kolejnej edycji projektu "Mazowiecki program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych – najlepsza inwestycja w człowieka".
Aby otrzymać stypendium, uczniowie musieli łącznie spełniać warunki:
1) w roku szkolnym 2018/2019 otrzymali promocję do następnej klasy/otrzymali świadectwo ukończenia dotychczasowego gimnazjum;
2) w roku szkolnym 2019/2020 będą uczniami VII lub VIII klasy szkoły podstawowej lub liceum ogólnokształcącego, zlokalizowanych na obszarze województwa mazowieckiego.
Ponadto przyszli stypendyści muszą uzyskać średnią ocen nie niższą niż 5,66 z 3 dowolnie wybranych szkolnych przedmiotów ogólnych rozwijających kompetencje kluczowe. Co najmniej jeden przedmiot wskazany do średniej z 3 przedmiotów musi być ujęty w kierunku rozwoju edukacyjnego ucznia oraz średnią nie niższą niż 5,40 ze wszystkich przedmiotów na świadectwie. Na dodatkowe punkty mogą liczyć laureaci i finaliści konkursów lub olimpiad oraz uczniowie z rodzin wielodzietnych.
(Inf. prasowa, oprac. red)
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Komentarze opinie