
Jej lekcje angielskiego nie są nudne! Efektywnie, efektownie, empatycznie, entuzjastycznie i energicznie – właśnie tak uczy Alicja Soszka, nauczycielka z Publicznej Szkoły Podstawowej w Kępie Celejowskiej, która została bezapelacyjnym zwycięzcą w IV edycji konkursu "Edukreator na Mazowszu" w kategorii "Kreatywny nauczyciel szkoły podstawowej na terenie gminy lub miasta do 20 tys. mieszkańców". Zwyciężczyni przyznaje, że jest edupasjonatem od zawsze.
Rozstrzygnięto IV edycję konkursu „Edukreator na Mazowszu” na kreatywnego nauczyciela i szkołę. Zadaniem nauczycieli było przedstawienie swoich dokonań za ubiegły rok szkolny, ukazujących kreatywność i pomysłowość w prowadzeniu lekcji i zajęć szkolnych oraz umiejętność inspirowania uczniów, ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień kulturowych. Zadaniem szkół było ukazanie osiągnięć dotyczących kreatywnego rozwoju ucznia poprzez upowszechnianie kultury, a także wsparcie naukowo-pedagogiczne nauczycieli, stworzony system zajęć pozalekcyjnych, zbudowaną infrastrukturę oraz zastosowanie pomocy dydaktycznych.
"Jestem edupasjonatem od zawsze"
Bezapelacyjnym zwycięzcą w IV edycji konkursu "Edukreator na Mazowszu" w kategorii "Kreatywny nauczyciel szkoły podstawowej na terenie gminy lub miasta do 20 tys. mieszkańców" została Alicja Soszka – nauczycielka z Publicznej Szkoły Podstawowej w Kępie Celejowskiej (gm. Wilga).
– Jestem edupasjonatem od zawsze. Uczę obecnie języka angielskiego z wykorzystaniem narzędzi TIK w edukacji oraz promowaniem nowoczesnych technik uczenia się i nauczania. Uczę korzystając z zasady 5e, czyli efektywnie, efektownie, empatycznie, entuzjastycznie i energicznie. Jestem nauczycielem, który ciągle rozwija kompetencje zawodowe i personalne. Interesuję się książkami związanymi z tematyką edukacyjną i działaniem mózgu. W pracy nauczyciela stosuję pozytywną dyscyplinę oraz elementy oceniania kształtującego. Jestem pasjonatem narzędzi TIK w edukacji. Można mnie znaleźć na Quizlet, Quizizz, LearningApps, Linoit, Wordwall, Padlecie, liveworksheets, Canvie, Nearpodzie itp. Fascynuję się stosowaniem aktywnych metod i technik uczenia się i nauczania. W trakcie zajęć wspólnie z uczniami tworzę notatki graficzne i wzmacniam myślenie wizualne. Uczniowie zawsze wiedzą o czym jest dana lekcja: znają jej cel, kryteria sukcesu oraz zawsze ją podsumowują. Jestem aktywnym eTwinnerem – mówi o sobie zwyciężczyni.
Zasłużone zwycięstwo
Do złożenia wniosku w konkursie na Edukreatora na Mazowszu 2020 zorganizowanym przez Samorząd Województwa Mazowieckiego namówiła ją dyrektor Publicznej Szkoły Podstawowej w Kępie Celejowskiej Małgorzata Dąbrowska. – Efektem tego działania jest aktualny sukces wspólnoty szkolnej i moje = nasze zwycięstwo. Wykazałam, iż w poprzednim roku szkolnym wykonałam działania w takich aspektach jak wykorzystanie elementów kulturotwórczych podczas lekcji prowadzonych w ramach podstawy programowej, upowszechniałam dziedzictwo narodowe i ochronę kultury, starałam się, aby moje zajęcia były kreatywne i pomysłowe. Na lekcjach języka angielskiego dbam przede wszystkim o uwypuklanie wartości patriotycznych oraz wzmacnianie kręgosłupa moralnego. Dzieci zdobywają kompetencje językowe dbając o bogactwo narodowe: opisują zabytki, śpiewają piosenki, poznają różnice kulturowe, fotografują okolicę biorąc udział w projektach eTwinning skierowanych na ochronę dziedzictwa i przyrody. Wykorzystują narzędzia TIK i tworzą wspólne projekty klasowe tradycyjne oraz online. Interesujemy się życiem kulturowym naszego kraju. Podczas lekcji języka angielskiego poruszany jest wątek wielokulturowości oraz prowadzone są rozmowy na temat wartości i zwyczajów typowych dla Polaków, które należy pielęgnować i przekazywać z pokolenia na pokolenie, jednocześnie szanując poglądy i zwyczaje innych ludzi z całego świata. Rozwijamy kompetencje językowe w zakresie mówienia, słuchania, pisania oraz czytania – opowiada Alicja Soszka.
– W ubiegłym roku szkolnym 2019/202 razem z Uczniami klasy 1 otrzymaliśmy Krajowe Odznaki Jakości - Quality Label - przyznane przez Agencję Narodową, której dyrektorem jest Ph.D. Paweł Poszytek za udział w projekcie „Learn, play and teach. Make your mind rich”. Udział w międzynarodowej współpracy szkół w projekcie eTwinning poszerzył nasze horyzonty, uczył współpracy, poznaliśmy nowe kultury i zwyczaje z innych krajów, zabawy dzieci z różnych stron świata, podnieśliśmy kompetencje językowe, nawiązaliśmy nowe pozytywne i budujące relacje, rozwinęliśmy kompetencje kluczowe, czyli połączenie wiedzy, umiejętności i postawy – dodaje edupasjonatka.
"Wszystko po to, aby pomóc uczniowi uczyć się"
Z ogromnego sukcesu nauczycielki cieszy się dyrektor szkoły w Kępie Celejowskiej, która bardzo szybko dostrzegła i doceniła jej ogromne zaangażowanie i kreatywność w nauczaniu. – Ala Soszka pracuje u nas od niedawna, ale od początku wiedziałam, że to nauczyciel z pasją: zaangażowana, kreatywna, pomysłowa, nastawiona na potrzeby ucznia. Dlatego bardzo się ucieszyłam, gdy zdecydowała się na pracę w naszej szkole. Prowadząc lekcje języka angielskiego Ala zawsze korzysta z nowoczesnych technik edukacyjnych, aktywizuje uczniów i sprawia, że lekcja nie jest nudna. Wszystko po to, aby pomóc uczniowi uczyć się. Do tego zawsze uśmiechnięta, pomocna i przyjaźnie nastawiona do ludzi. Czytając informację o konkursie organizowanym przez Samorząd Województwa Mazowieckiego od razu pomyślałam o Ali. Takie dobre praktyki trzeba upowszechniać, a konkurs "Edukator na Mazowszu" daje nam taką możliwość. Bardzo się cieszę, a raczej wszyscy w szkole cieszymy się z sukcesu Ali. Życzymy jej kolejnych sukcesów, spełniania marzeń i realizowania pasji – dyrektor Małgorzata Dąbrowska
Źródło: Wilga i okolice, oprac. ur
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Komentarze opinie