Zaawansowanie robót na poziomie blisko 90 proc., niemal ukończona nawierzchnia z betonu cementowego, do położenia ostatnie metry nawierzchni bitumicznej na trasie głównej i na obecnie użytkowanych drogach dojazdowych. W najbliższym czasie niewielkie zmiany w organizacji ruchu, które umożliwią kontynuację robót, w tym budowę ostatniego przepustu pod starym przebiegiem DK17. Tak w dużym skrócie można opisać postęp robót na S17 od końca obwodnicy Garwolina do granicy z woj. lubelskim.
To nieco ponad 25 km trasy, którą w połowie przyszłego roku pokonamy samochodem osobowym w niecałe 13 minut. Warto pamiętać, że to olbrzymie przedsięwzięcie. Oprócz trasy głównej zbudowano blisko 55 km dróg niższej kategorii (zbiorczych, lokalnych i dojazdowych) służących lokalnej społeczności. Wzdłuż trasy głównej do ustawienia jest blisko 100 km barier energochłonnych, a zamontowano już ok. 40 proc. Wymalowano także część oznakowania poziomego. Trwają jeszcze prace przy rozkładaniu nawierzchni betonowej na przejazdach awaryjnych i łączniach węzłów.
W trakcie budowy dwóch odcinków realizacyjnych, od końca obwodnicy Garwolina do Gończyc (12,3 km) i od Gończyc do granicy z woj. lubelskim (13 km) wykonano blisko 1,7 mln m sześciennych wykopów, blisko 2 mln m sześciennych nasypów i wymieniono ponad 155 tys. m sześciennych gruntów słabonośnych. Zbudowano 34 obiekty inżynierskie (w tym sześć podwójnych w ciągu trasy głównej, na dwóch trwają jeszcze prace związane z betonowaniem płyty ustroju nośnego) oraz 78 przepustów. Powstały także dwa miejsca obsługi podróżnych i kończone są prace przy budowie obwodu utrzymania drogi.
Do wykonania jest jeszcze ostatni przepust, który będzie zlokalizowany pod obecną DK17 za Trojanowem w kierunku Warszawy. Wykonawca rozpocznie przy nim prace po przełożeniu ruchu na fragment nowej trasy (na przełomie roku po uzyskaniu pozwoleń na użytkowanie). Jadąc od strony Lublina na budowanym rondzie zjedziemy na węzeł Trojanów i dalej pojedziemy nitką trasy głównej. Kolejna zmiana w organizacji ruchu będzie miała miejsce na zjeździe z obwodnicy Garwolina w kierunku Lublina. Tu kierowcy będą korzystać z ok. 2,5 km odcinka jezdni prowadzącej do Warszawy a przełożenie ruchu umożliwi dokończenie łącznic węzła Górzno.
Koszt budowy tych dwóch odcinków S17 to ponad 602 mln zł. Inwestycja jest w części współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Inf. i fot. GDDKiA, oprac. ur
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Po drodze do Lublina miejscami ruch puszczony jest już nową betonową trasą. Powierzchnia drogi jest beznadziejna. Cały czas trzęsie na styku płyt, które są poklawiszowane. To nie powinno być w ogóle dopuszczone do ruchu. Jazda taką drogą jest bardzo nużąca.
Trasa pięknie tylko zapomniano przy niej o szczegółach. Przystanki autobusowe ulokowane na tzw. drogach technicznych do tej pory nie dorobiły się choćby symbolicznych wiat . Mówię o przystankach gdzie owe zadaszenia przed początkiem inwestycji były . Kolejny "niewypał" to dojście do nich poboczem a raczej jego brakiem . Wąziutki pas , z jednej strony jezdnia ze sznurem samochodów , z drugiej potężny rów . Pęd dużych ciężarówek potrafi zepchnąć drobniejszą osobę na skraj tego dołu . To tak miało być ?
To nie styki płyt a jedna tafla betonu poprzecinana dla drenazu i lepszej elastycznosci... . A ze tafla jest krzywa to standard.. powiedz mi gdzie sa rowne w polsce drogi i dlaczego takie odbieraja ?
Wlk -- a może jeszcze nie równa, krzywa a i beton za jasny. Jeździłeś już jakąś "betonówką" (poza to z czasów gierka) np S8 ?
Jeżdżę średnio raz na tydzień do Lublina i na tej trasie niektóre odcinki są puszczone nową drogą i potwierdzam jest beznadziejnie. Co kilkanaście metrów lekki wstrząs. jak się wjedzie na ekspresówkę za Kurowem jest zupełnie co innego.
Zupełnie nie rozumiem tego waszego marudzenia. Będzie zdecydowanie lepiej niż było a przede wszystkim bezpieczniej. Nie wiem czy na tej drodze można by wskazać chociaż jeden kilometr gdzie wypadku nie było.
Brawo PIS bez was tej drogi by nie było. Czekamy na otwarcie Jarosława Kaczyńskiego.
Lepiej owszem ale to nie oznacza ze ma byc krzywo z wybojami... . Ale widze twoj tok rozumowania : ' róbta aby było bo i tak bedzie cos nowego a jakosc sie nie liczy...'
WAM JAK ZWYKLE NIC NIE PASUJE BEZNADZIEJNI JESTESCIE
Tu nie chodzi o marudzenie.Owszem będzie dużo lepiej, znacznie szybciej dojedziemy do Lublina. Niie znaczy, że nie mamy prawa krytyki. Te drogi finansowane są z naszych podatków. Nawet jeżeli część środków pochodzi z programów unijnych to my wpłacamy tam swój udział i nadal jesteśmy fundatorem. Dlaczego nie można zrobić czegoś dobrze? Jadąc autostradą w Niemczech nie odczuwam jakichkolwiek wstrząsów. Dlaczego są stosowane różne standardy u nas i w tzw Europie zachodniej, skoro płacimy podobnie lub nawet więcej za każdy wybudowany kilometr drogi. Wydaje mi się, że w Niemczech nikt nie odważyłby się odebrać drogi z wadliwą nawierzchnią.
Nie zachwycaj się tak niemiecką jakością bo chyba nie słyszałeś o tym: https://www.dw.com/pl/autostrada-a20-zamkni%C4%99ta-w-obydwie-strony-wzgl%C4%99dy-bezpiecze%C5%84stwa/a-41123609
Dobra dobra tutaj akurat poszlo o slabe obsuwajace sie podloze.. a nie jakosc i rownosc drogi o ktorej mowa wyzej... . Niech te wszystkie nasze ekspresowe wytrzymaja tyle bez remontu co u sasiadow to mozemy zaczac dyskutowac. A teraz spojrz na boczna droge od obwodnicy w kierunku lipowek.. ile wytrzymala ?..- miesiac.. i juz polatana jak ser szwajcarski .. Gdzie tu mowa o jakosci na lata?
Ludzie wy niewiedxiece co hedziece dobrze zrobiły drogi... Tela byłem w kokone koło manacchinum robiły nowe drogi też były gurki nie była prosta droga