
Dziś (20 grudnia), GDDKiA rozpoczyna wprowadzanie zmian w organizacji ruchu na S17 Warszawa Wschód (Zakręt) - Lubelska. W pierwszej kolejności udostępniony będzie przejazd na wprost DK92 pod węzłem Warszawa Wschód. W środę (21 grudnia) kierowcy wjadą na jezdnię S17 w kierunku Lublina. W czwartek (22 grudnia) około południa udostępniona zostanie jezdnia w stronę Warszawy oraz dwa pasy ruchu na łącznicy węzła Lubelska z S2 POW na S17.
– W miniony weekend rozpoczęło się odśnieżanie i odladzanie wyłączonych z ruchu części węzła Lubelska oraz odcinka S17 pomiędzy węzłami Lubelska i Warszawa Wschód. We wtorek (20 grudnia) wykonawca planuje udostępnić do ruchu część węzła Warszawa Wschód. Kierowcy przejadą nowym przebiegiem DK92, na poziomie -1. W środę (21 grudnia) oddane zostaną do ruchu: jezdnia S17 relacji Warszawa - Lublin oraz Mińsk Mazowiecki - Lublin. Natomiast w czwartek, 22 grudnia, udostępniona będzie jezdnia S17 na kierunku Lublin - Warszawa oraz dwa pasy na łącznicy węzła Lubelska, z S2 POW (od Warszawy) w stronę Lublina. Zlikwidowana zostanie również obecna czasowa organizacja ruchu w obrębie węzła Lubelska – informuje Małgorzata Tarnowska z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Czasowo zamknięta zostanie łącznica prowadząca ruch z A2 od strony Terespola na S17 w kierunku Lublina. Dla pojazdów jadących w tym kierunku będzie obowiązywał objazd przez węzeł Warszawa Wschód. – Takie rozwiązanie umożliwi bezpieczne poprowadzenie dwóch pasów na łącznicy z S2 w kierunku Lublina. Przypomnijmy, że pod koniec października br. wprowadziliśmy dwa pasy ruchu na łącznicy węzła prowadzącej z S17 od strony Lublina na S2 POW do Warszawy – zaznacza przedstawicielka GDDKiA.
Przetarg na opracowanie docelowego projektu stałej organizacji ruchu na węźle Lubelska został unieważniony. Wpłynęła tylko jedna oferta, która ponad dwukrotnie przekroczyła budżet zamawiającego. – Nowe postępowanie planujemy ogłosić na początku 2023 roku. Zadaniem przyszłego wykonawcy będzie opracowanie analiz i prognoz ruchu, a także budowa m.in. przewiązki, która umożliwi przywrócenie ruchu na łącznicy relacji A2 Terespol - S17 Lublin. Powstanie ona pomiędzy jezdnią zbiorczo-rozprowadzającą a jezdnią główną S17 w kierunku Lublina, na wysokości łącznicy zjazdowej z S2 na S17 – wyjaśnia Tarnowska.
Udostępnienie do ruchu trasy głównej S17 nie oznacza zakończenia wszystkich robót. Będzie obowiązywało ograniczenie prędkości do 80 km/h. Wykonawca będzie jeszcze prowadził pozostałe do realizacji prace.
W ramach prowadzonych przeglądów i odbiorów zarówno GDDKiA, jak i Inżynier kontraktu stwierdzili nieprawidłowy stan nawierzchni. Wykonawca usunął usterki i ma przedstawić ekspertyzę przyczyny ich powstania, co pozwoli podjąć decyzję o dalszych działaniach. – Zabezpieczyliśmy dodatkową gwarancję, którą przedłożył wykonawca. Po zakończeniu prac, dokonaniu odbiorów i uzyskaniu decyzji pozwolenia na użytkowanie, wprowadzimy drugi i ostatni etap zmian w organizacji ruchu. Udostępnimy docelowy przekrój drogi ekspresowej i zawrotkę na końcu S17 (będzie można na końcu zrealizowanego odcinka S17 zjechać łącznicą w kierunku Warszawy). Prace są uzależnione od warunków atmosferycznych i uzyskania decyzji pozwolenia na użytkowanie – podkreśla Małgorzata Tarnowska.
Droga ekspresowa S17 na odcinku Warszawa Wschód (Zakręt) - Lubelska powstaje przy współfinansowaniu przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. Wysokość dofinansowania ze środków UE dla 2,5 km S17 wynosi ok. 274,4 mln zł, a koszt całkowity to ok. 690,9 mln zł.
Inf. pras. GDDKiA, oprac. ur
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Komentarze opinie