
Dziewięć firm chce zaprojektować i zbudować odcinek S17 na terenie województwa mazowieckiego. Realizację trasy od Garwolina do granicy województw mazowieckiego i lubelskiego o długości ponad 25,2 km podzielono na dwa odcinki. Osiem firm złożyło oferty na realizację obu, a jedna jest zainteresowana tylko jednym z nich. Zaproszenia do składania ofert trafiły do 17 firm, z których 13 chciało budować obydwa odcinki, a pozostałe tylko jeden.
Wszystkie firmy w pierwszym etapie postępowania przetargowego przeszły pozytywnie weryfikację: wiedzy i doświadczenia, potencjału kadrowego oraz zdolności ekonomicznej i finansowej.
Będzie szybciej i taniej?
Na pierwszy odcinek, o długości ok. 12,2 km od obwodnicy Garwolina do końca obwodnicy Gończyc, złożono dziewięć ofert. Większość wykonawców zaproponowała skrócenie terminu realizacji z 37 do 34 miesięcy (w trakcie prac budowlanych nie wlicza się okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca) i wydłużenie okresu gwarancyjnego z 5 do 10 lat. Najniższa oferta wyniosła 288,5 mln zł a najwyższa ok. 446 mln zł.
Na drugi odcinek, pomiędzy obwodnicą Gończyc a granicą województw o długości ok. 13 km, złożono osiem ofert. Wszyscy Wykonawcy zaproponowali skrócenie terminu realizacji z 37 do 34 miesięcy (w trakcie prac budowlanych nie wlicza się okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca) i wydłużenie okresu gwarancyjnego z 5 do 10 lat. Najniższa oferta wyniosła ok. 313,6 mln zł a najwyższa ok. 507,3 mln zł.
Weryfikacja ofert, wybór najlepszej i budowa trasy
– Po weryfikacji złożonych ofert ogłosimy wybór najkorzystniejszej, a dokumentacja przetargowa zostanie sprawdzona przez prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Brak odwołań i pozytywny wynik kontroli umożliwią szybkie podpisanie umowy z wykonawcą.
Realizacja drogi ekspresowej S17 będzie prowadzona w trybie „projektuj i buduj”, co oznacza, iż przyszły wykonawca opracuje dokumentację projektową, uzyska decyzję o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej, a następnie wybuduje trasę. Przed oddaniem do ruchu opracuje dokumentację powykonawczą oraz uzyska decyzję dopuszczenia do użytkowania drogi. Nawierzchnia drogi ekspresowej wykonana będzie w technologii betonu cementowego – informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
(gddkia.gov.pl, oprac. red) 2015-07-10 08:51:54
Fot. archiwum eG
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
[quote name="ssn"][quote name="Garwolak"]Fajnie pięknie ale jeszcze mogliby pomyśleć o rondzie w Kołbieli jak nie obwodnica to ewentualnie(likwidacja ronda i bezkolizyjny przejazd)[/quote]Przecież plany dotyczące tego są już od kilku lat i tu nie ma co dumać czy będzie wiadukt, czy obwodnica, bo już wszystko jest ustalone[/quote]Plany to są, ale pochodzą z 1938 roku
Plany w Kołbieli planami ale kiedy się zabiorą do roboty bo na papierze do wszystko możnaaa
[quote name="Garwolak"]Fajnie pięknie ale jeszcze mogliby pomyśleć o rondzie w Kołbieli jak nie obwodnica to ewentualnie(likwidacja ronda i bezkolizyjny przejazd)[/quote]Przecież plany dotyczące tego są już od kilku lat i tu nie ma co dumać czy będzie wiadukt, czy obwodnica, bo już wszystko jest ustalone
Fajnie pięknie ale jeszcze mogliby pomyśleć o rondzie w Kołbieli jak nie obwodnica to ewentualnie(likwidacja ronda i bezkolizyjny przejazd)