
Już w czerwcu, zaraz po zakończeniu Dni Garwolina i Powiatu Garwolińskiego, ruszy remont mostu na rzece Wildze w Garwolinie na trasie Lublin – Warszawa. Koszt remontu, który potrwa do końca wakacji i będzie się wiązał z utrudnieniami w ruchu, wyniesie niemal 2 mln zł. Po przebudowie most w Garwolinie odzyska dawne łuki.
Temat złego stanu technicznego mostu w ciągu ulic Kościuszki i Al. Legionów w Garwolinie był poruszany wielokrotnie podczas miejskich komisji i posiedzeń rady miasta w minionych latach. W roku 2013 okazało się, że most, na którym ruch odbywa się w kierunku Lublin – Warszawa wymaga pilnego remontu. Ze względu na bardzo zły stan techniczny mostu, jego nośność została obniżona z 40 ton do 20 ton. W przypadku nie remontowania obiektu, most zostałby zamknięty. Jego modernizacja uda się dzięki środkom własnym oraz dotacji rządowej w stosunku 50/50. Koszt modernizacji 50-metrowego odcinka mostu sięgnie kwoty 1 mln 900 tys. zł. Wkład własny miasta Garwolin to kwota 950 tys. zł. Drugie tyle trafi do Garwolina z dotacji rządowej. Koszt remontu może się zmienić po rozstrzygnięciu przetargu. Jeśli będzie niższy, to kwota dofinansowania proporcjonalnie się zmniejszy.
{jb_greenbox}Przypominamy, że most główny w Garwolinie na rzece Wildze tworzą dwa oddzielne mosty: jeden na trasie Warszawa – Lublin i drugi na trasie Lublin – Warszawa.{/jb_greenbox}
Powrót do przeszłości
Z pewnością zaskoczeniem dla wielu mieszkańców Garwolina i okolic jest informacja, o tym, że po przebudowie most odzyska dawne łuki, które były kiedyś rozpoznawalnym elementem garwolińskiego krajobrazu. Radości z tego faktu nie kryją głównie starsi mieszkańcy miasta. – To jakby powrót do przeszłości. Dla nas, ludzi pamiętających łuki mostu, to niemal jak podróż w czasie. Zawsze z wielkim sentymentem opowiadałem o dawnym wyglądzie mostu wnukom – wyznaje 67-letni Garwolinianin. Informacja o powrocie łuków cieszy także twórców portalu Garwolin.org „Garwolin z przeszłości. Dawny powiat Garwolin i okolice”. – To wyjątkowa wiadomość. Na co dzień gromadzimy zdjęcia, indeksujemy księgi metrykalne. Robimy to, co daje możliwość ocalenia przeszłości, w tym zdjęć obiektów, danych i osób od zapomnienia. Tak naprawdę myśleliśmy, że łuki na garwolińskim moście zobaczymy już tylko na starych zdjęciach. Okazuje się jednak, że życie potrafi zaskakiwać. Bardzo cieszymy się z powrotu łuków – zapewniają Sebastian Jędrych i Krzysztof Kot z portalu Garwolin.org.
Remont wiąże się z utrudnieniami
Początek prac na garwolińskim moście planowany jest na 22 czerwca, zaraz po zakończeniu Dni Garwolina i Powiatu Garwolińskiego (20-21 czerwca). Prace remontowe mają potrwać do końca wakacji. Na czas prac na moście jezdnia na trasie Lublin – Warszawa będzie wyłączona z ruchu. Od wykonawcy zależy czy wybierze formę ruchu wahadłowego na drugim pasie mostu w kierunku Warszawa – Lublin i wyłączenie ul. Olimpijskiej czy objazd ulicą Targową.
Artykuł był żartem na Prima Aprilis! Most faktycznie będzie remontowany, ale po przebudowie nie wrócą do garwolińskiego krajobrazu charakterystyczne łuki. Wypowiedzi dotyczące łuków zostały wymyślone. Inne informacje o remoncie mostu, terminie prac i utrudnieniach związanych z przebudową są prawdziwe!
(ur) 2015-04-01 08:21:16
Fot. archiwum eG, Garwolin.org
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Łuki były charakterystyczne i ładne. wszędzie je budują, a w Garwolinie rozebrali, pozostały tylko zdjęcia z przeszłości, ładne zdjęcia.Pora naprawić błąd.
załosne
Ale tak całkiem poważnie pytam, to tylko jedno pasmo mostu będzie remontowane, a to drugie już nie?
A ja słyszałam, że nie łuki a pylony mają być teraz na tym odnowionym moście, bo to teraz najtańsza, a zarazem najefektowniejsza konstrukacja.
Koniu przestań pieprzyć i wymyślać debilne uzasadnienia dla własnych potrzeb .Bez względu na konstrukcję mosty mają zapas bezpiecznego obciązenia np mosty kolejowe 20 razy tyle ile wyniesie max obciązenie .Wystarczy sprawdzić i się okaże .A jak już mowa o tym to odpowiedż jak tu teraz na wawel wejśc .Wszak żadnych dokumentów z budowy pewnie nie ma a i odbioru jakoś nic nie słychać aby ktoś dokonał .Temat rzeki i inwestycji z nią związanych powinien być pod lupa prokuratury i nik.
[quote name="egon"]dzi 1 kwietnia[/quote]a co stara więcej zarobiła? Będzie za co walić dykte?
Kiepski żart wymyśliliście i nikt się nie da oszukać
[quote name="bede:"]To po co likwidowano stare łuki, były całkiem dobre, do dziś leżą nad Wisłą, a po rozbiórce i stal i beton prezentowały się dobrze. Wyciągnąć konsekwencje, szczególnie finansowe......[/quote] Piszesz jak potłuczony,istnieje coś takiego jak ODBIÓR budowy,remuntu ,rozbudowy- ,mostu drogi itp. stary Garwoliński most i jego przęsła miały tyle lat i ówcześnie kiedy był budowany taką wytrzymałość-tonaż ,że żaden inżynier po 1989 nie podpisał by się pod protokołem dopuszczenia do ruchu takiego obiektu inzynieryjnego tylko po remoncie a raczej renowacji ,nawet standardy cementu przed wojną były inne.Nie rozumiem ludzi którzy piszą głupoty ,dla samego pisania i jątrzenia nie majac najmniejszego pojęcia,poza tym uważam ,ze pierwszy kwietnia do czegoś zoobowiazuje ,dlatego te łuki.Pozdrawiam!!!!konio
dzi 1 kwietnia
To po co likwidowano stare łuki, były całkiem dobre, do dziś leżą nad Wisłą, a po rozbiórce i stal i beton prezentowały się dobrze. Wyciągnąć konsekwencje, szczególnie finansowe......
HAHAHA dobry żart z tymi łukami! :) :lol: