Reklama

Nadwyżkowy budżet w gminie Pilawa

Wczoraj, radni gminy Pilawa, większością głosów uchwalili budżet na rok 2016, który opiewa na kwotę prawie 31 mln zł. W przyszłym roku gmina skupi się między innymi na dostosowaniu szkół do potrzeb osób niepełnosprawnych, a także wykończeniu budynku socjalnego.

 

Projekt budżetu miasta i gminy Pilawa na 2016 rok, po stronie dochodów, został ustalony na kwotę 30 mln 937 tys. 130 zł, z czego dochody bieżące stanowią kwotę 30 mln 851 tys. 655 zł, natomiast dochody majątkowe 85 tys. 475 zł. Burmistrz Albina Łubian zaznaczyła, iż na dochody budżetu składa się wiele czynników, przede wszystkim są to dotacje celowe, które stanowią kwotę 3 mln 957 tys. 235 zł, czyli 12,79% dochodów budżetu. Drugą pozycję w budżecie stanowią subwencje ogólne, które wynoszą 11 mln 855 tys. 249 zł, co stanowi 38,32% planowanych dochodów. Trzecią pozycję stanowią dochody własne w kwocie 15 mln 124 tys. 646 zł, które stanowią 48,89% dochodów. Planowane na 2016 rok wydatki są niższe o 391 tys. 93 zł od dochodów i opiewają na kwotę 30 mln 546 tys. 37 zł, z czego wydatki bieżące stanowią kwotę 27 mln 322 tys. 377 zł, zaś wydatki majątkowe 3 mln 223 tys. 660 zł. Zadłużenie na koniec 2016 roku wynosi 33,78%. Projekt budżetu został pozytywnie zaopiniowany przez Komisję Budżetu i Rozwoju Gospodarczego Rady Miejskiej oraz Regionalną Izbę Obrachunkową w Warszawie. Projekt budżetu miasta i gminy Pilawa uchwalony został większością głosów. Przeciw uchwaleniu budżetu głosowali: Halina Kuszpit, Maciej Jarząbek oraz Leszek Mikulski.

 

Radni wnioskowali o zmiany w budżecie

Przed głosowaniem w celu uchwalenia projektu budżetu, radny Maciej Jarząbek, złożył wniosek, by z projektu zdjąć zadanie zakupu samochodu służbowego i budowy świetlicy wiejskiej w Łucznicy wraz z zagospodarowaniem terenu i otwarcie zadanie pod nazwą „Budowa boiska wielofunkcyjnego w miejscowości Trąbki” oraz przeznaczenia na ten cel kwoty w wysokości 106 tys. zł. – Budowa boiska wielofunkcyjnego w Trąbkach to zadanie, na które mieszkańcy czekają już bardzo długo, kilka lat. Chodzi tu przede wszystkim o dzieci i młodzież uczące się w Publicznym Gimnazjum oraz w Publicznej Szkole Podstawowej w Trąbkach. Pragnę podkreślić, że nie chodzi tu wyłącznie o dzieci z Trąbek, ale dzieci uczące się w gimnazjum, a są tu dzieci z Wygody, Lipówek, Puznówki, Gocławia, Niesadnej i wielu innych mniejszych miejscowości z gminy – argumentował radny, który zaznaczył, iż budowa świetlicy wiejskiej w Łucznicy jest zadaniem ważnym, jednak nie wydaje się zadaniem priorytetowym do zrealizowania w roku 2016. – Zdjęcie tego zadania z projektu pozwoli na realizację dużo ważniejszej inwestycji i dużo większej miejscowości, z której korzystać będzie znaczna część gminy – dodał Maciej Jarząbek. Radny zaproponował, że jeżeli kupno samochodu służbowego, jest tak ważnym zadaniem w przyszłym roku, można zakupić go w leasing, a rozwiązanie to jest bardzo wygodne dla gminy. Burmistrz Albina Łubian zaznaczyła, iż pozyskanie budynku przeznaczonego na świetlicę wiejską trwało bardzo długo i będzie to miejsce przeznaczone dla wszystkich, w którym będą mogli się spotkać dzieci, ale także dorośli podczas spotkań, ponieważ teraz, mieszkańcy Łucznicy, nie mają takiego miejsca, w którym można by organizować spotkanie i zebrania, a w Trąbkach są takie miejsca. – Po takim okresie starań udało się wreszcie nabyć tę działkę i od początku była mowa, że będzie budowa świetlicy, trudno dzisiaj powiedzieć, że nie będziemy tego robić – mówiła włodarz. Decyzją burmistrz wniosek ten został odrzucony. Również radny Leszek Mikulski złożył wniosek o wprowadzenie zmian w budżecie. Radny zaproponował, by do budżetu wprowadzić inwestycję pod nazwą „Budowa ulic osiedla Wrzosowa w Pilawie”, a środki w wysokości 100 tys. zł przesunąć z zadania remontu ulicy Słonecznej w Pilawie, wówczas na remont tej ulicy zostałaby kwota w wysokości 420 tys. zł. Wniosek radnego Leszka Mikulskiego został odrzucony większością głosów.

 

Nowe sieci wodociągowe i wyremontowane drogi

W przyszłym roku gmina Pilawa planuje wyremontowanie dróg nieutwardzonych w miejscowości Gocław, remont drogi gminnej z Kalonki do Grzebowilka, budowę drogi gminnej od Wygody do Trąbek, budowę drogi w Jaźwinach, a także przebudowę ulicy Słonecznej w Pilawie. W planach znalazło się również ustawienie tablic ogłoszeniowych w kilku miejscowościach oraz zakup przystanku autobusowego w Łucznicy. W budżecie zaplanowane zostały środki na wykończenie budynku socjalnego w Trąbkach, a także na zakup samochodu służbowego. Największe fundusze, kwotę 13 mln 925 tys. 896 zł, która stanowi 45,59% wydatków, zaplanowano w dziale oświata i wychowanie. W ramach tych środków gmina planuje między innymi utworzenie miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych przed Publiczną Szkołą Podstawową w Pilawie oraz dostosowanie sanitariatów dla osób niepełnosprawnych w Publicznej Szkole Podstawowej w Gocławiu. Ponadto w budżecie zabezpieczono środki na budowę sieci wodociągowej na ulicy Krótkiej w Lipówkach, częściowej budowy sieci kanalizacyjnej na terenie miasta Pilawa, budowę nowych punktów świetlnych oraz budowę kładki na zbiorniku wodnym w Lipówkach. W planach inwestycyjnych wpisana jest również budowa świetlicy wiejskiej w Łucznicy wraz z zagospodarowaniem terenu wokół budynku, przebudowa placu zabaw w Pilawie, budowa siłowni zewnętrznej w Jaźwinach i Trąbkach.

 

(dw) 2015-12-31 13:36:08

Aplikacja egarwolin.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    obserwator - niezalogowany 2016-02-04 20:03:05

    [quote name="ulaa"]Do obserwator! Ale sie pan dalea poduscic panie radny! Te same argumenty .Tez mieszkam w trabkach sa tam ludzie spokojni iuczynni i bardzo zyczliwi, ale sa tez takie ktorym zawsze malo sa wredni ,pazerni i zyja z ludzkiej krzywdy.[/quote]Czy Pani jako mieszkanka Trąbek zgadza się na to że MiG Pilawa daje na pani dziecko 900 zł, w przypadku gdy to jest dziecko z Pilawy 1800zł?Pani to nazywa pazernością złośliwością, wredotą i że ci za połowę mniej żyją z ludzkiej krzywdy?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    obserwator - niezalogowany 2016-02-04 19:42:34

    Zadzieje się na jesieni za trzy lata przed sami wyborami. Póżnym latem, lub wczesną wiosną wjadą koparki na teren szkoły w Trąbkach i zaczną budować boisko. Przed wyborami by złapać poklask i głosy. Inwestycja skończy się rok po wyborach i w ten sposób Pani obdzieli społeczeństwo z Trąbek jedną inwestycją na dwie kadencje. Sprawiedliwość już widać po podziale środków na sport w Gminie Pilawa. Brawo super.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Ziomal - niezalogowany 2016-01-09 17:37:00

    Ech.Masz dwóch radnych nie związanych z p.Albiną,ale masz kogoś bardzo ważnego ,pana w-ce przewodniczącego quote name="mieszkaniec"][quote name="Twardy Rycho"][quote name="ulaa"][quote name="pilawiak"]radni albinki nie mają czym jezdzić po wódeczkę to trzeba kupić autko....masakra... Pilawo obudz się[/quote]Z autem zgadzam sie mozna inaczej. Ale dlaczego odebrac swietlice ! Pilawa ma GOK i Trabki tez, macie gdzie sie spotykac i wasze dzieci. Czyli najwazniejsze zeby to Trabki mialy! Jak nie podpalenia to inne wyczyny[/quote]Co wspólnego mają podpalenia z tą dyskusją?Co do GOKu to zgoda w Pilawie jest,a w Trąbkach jest świetlica parafialna która niby jest GOKiem,ale umowa z parafią się skończy i GOK też się skończy.Pan Maciek upomniał się o inwestycję którą obiecywała p. Albina i jej towarzysze startujący na radnych w wyborach.Tu Trąbki powinny się zastanowić na kogo głosują, poparli p.Albinę więc ich gospodyni im dziękuje:-).Radnych z Trąbek chyba też jest trzech , a przeciw było dwóch:-).[/quote]Gdyby byli radni od p. Albiny, byłoby boisko, GOK i jeszcze więcej. Podziękujmy radnym, którzy są przeciwko p. burmistrz, za to że przez 4 lata nic się w Trąbkach nie zadzieje. Radni z opozycji nic nam nie zrobią dobrego.[/quote]

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    mieszkaniec - niezalogowany 2016-01-07 18:16:29

    [quote name="Twardy Rycho"][quote name="ulaa"][quote name="pilawiak"]radni albinki nie mają czym jezdzić po wódeczkę to trzeba kupić autko....masakra... Pilawo obudz się[/quote]Z autem zgadzam sie mozna inaczej. Ale dlaczego odebrac swietlice ! Pilawa ma GOK i Trabki tez, macie gdzie sie spotykac i wasze dzieci. Czyli najwazniejsze zeby to Trabki mialy! Jak nie podpalenia to inne wyczyny[/quote]Co wspólnego mają podpalenia z tą dyskusją?Co do GOKu to zgoda w Pilawie jest,a w Trąbkach jest świetlica parafialna która niby jest GOKiem,ale umowa z parafią się skończy i GOK też się skończy.Pan Maciek upomniał się o inwestycję którą obiecywała p. Albina i jej towarzysze startujący na radnych w wyborach.Tu Trąbki powinny się zastanowić na kogo głosują, poparli p.Albinę więc ich gospodyni im dziękuje:-).Radnych z Trąbek chyba też jest trzech , a przeciw było dwóch:-).[/quote]Gdyby byli radni od p. Albiny, byłoby boisko, GOK i jeszcze więcej. Podziękujmy radnym, którzy są przeciwko p. burmistrz, za to że przez 4 lata nic się w Trąbkach nie zadzieje. Radni z opozycji nic nam nie zrobią dobrego.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    obserwator - niezalogowany 2016-01-05 13:04:21

    Do Pani/Pana "mąciciele". Nikt nie próbuje mącić tylko mówię to co się dzieje i co widzi duża część naszej społeczności.Odniosłeś się tylko do pewnych szczegółów dotyczących naszego GOK-u a pewne pominąłeś. 1.Czy uważasz że mogło by się tam odbyć zebranie naszej miejscowości?.2.Czy jesteś w stanie zagwarantować że w przypadku zmiany proboszcza dzierżawa będzie przedłużona i widzisz jakieś "wyjście awaryjne"?3 Ile razy została wynajęta przez te kilka lat ta sala na jakąś imprezę?.4. Dlaczego orkiestra,(działająca w tym GOK-u),emeryci i mieszkańcy wynajmują salę w stołówce Huty, a młodzież organizuje imprezy na Wygodzie? Cieszę się że mamy GOK i bibliotekę w GOK-ui cieszę się że mam "ciepłą wodę w kranie" . Plan GOK w punkcie katechetycznym miał być planem przejściowym i jakoś nie widać i nie słychać o planach docelowych. I to co miało być przede wszystkim na chwilę będzie na lata(oby nasz proboszcz jak najdłużej pełnił posługę w parafii) To tyle na temat GOK-u. Akurat przesunięcie środków z budowy świetlicy w Łucznicy oceniam jako niezbyt fortunne przez radnego J. Ale nawet wyławiając z artykułu inne inwestycje w naszej gminie(opisane pobieżnie) nie mogę się doczekać informacji w BIP całego budżetu gdzie będzie widać które z tych inwestycji ile będą kosztować i czy jest na nie finansowanie ze środków pozyskanych a niektóre nie muszą "czekajć na dofinansowanie".Pozdrawiam

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    obserwator - niezalogowany 2016-01-05 12:28:46

    Szanowna Pani Ulu. Zgadzam się z Panią że żadna miejscowość w naszej gminie nie ma monopolu na uczciwość ,życzliwość czy sprawiedliwość. Więc Pani argument dotyczy ogółu społeczeństwa naszej gminy. Co do mojej osoby akurat Pani się myli. Zgaduje pani dalej. Te same argumenty o niczym nie świadczą. Bo to są niepodważalne rację jakie przemawiają za realizacja boiska przy szkole. Bardziej oczywiste być nie mogą. Takie samo zdanie ma wiele osób. Nie tylko Pan radny J.(w wielu kwestiach z radnym akurat mam odmienne zdanie) Więc jeśli Pani jest z Trąbek jakby Pani umotywowała potrzebę budowy boiska przy szkole podstawowej i gimnazjum? Bardzo jestem ciekaw Pani opinii.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Mąciciele - niezalogowany 2016-01-05 08:56:16

    W jakim celu siejecie to całe zamieszanie? Oczywiście, boisko jest potrzebne i przecież Burmistrz mówiła wielokrotnie, ze czeka na dofinansowanie i ta inwestycja będzie wykonana! Co do goku - ile razy odbywało się tam zebranie mieszkańców?nawet jak nie było biblioteki przeniesionej? NIGDY! bo zebrania od zawsze odbywają się w szkole. A odnośnie wynajmu - pogadajcie z pracownicami goku. Może kilka razy w kaplicy było jakieś ciało na tyle lat, a od dwóch lat kaplica jest ZLIKWIDOWANA i odbywają się tam spotkania grup, co można wyczytać z kartek wiszących na drzwiach. Nie wiem po co to mieszanie w głowach...Kończy się dzierżawa i jakoś nie słychać, zeby proboszcz nie chciał tego przedłużyć. Grupka siejących zamieszanie się zebrała i odważnie hejtuje. Zamiast się cieszyć, że wogóle mamy ten gok i bibliotekę i pomimo trudności lokalowych udało się znaleść miejsce żeby to gdzieś umieścić a nie jak to się dzieje w innych przypadkach - zlikwidować, wy narzekacie. Ogarnijcie się ludzie i naprawdę docencie to, co macie. Piszecie, że tak łatwo kupić działkę. Gdzie? na Czarnej Drodze? Osadniczej? Granicznej? Może i łatwo, ale nie w dobrym miejscu. Jak wam pobudują gok na Budach, czy przy stadionie, to zaraz będziecie marudzić, że za daleko. Wieczni malkontenci...Jak znam życie, (a trochę już zyję na tym świecie) to nie chodzicie ani do goku, ani do biblioteki, ani nie wynajmowaliście sali w goku na nic, a teraz wielcy obrońcy się znaleźli.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    ulaa - niezalogowany 2016-01-05 06:47:59

    Do obserwator! Ale sie pan dalea poduscic panie radny! Te same argumenty .Tez mieszkam w trabkach sa tam ludzie spokojni iuczynni i bardzo zyczliwi, ale sa tez takie ktorym zawsze malo sa wredni ,pazerni i zyja z ludzkiej krzywdy.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    obserwator - niezalogowany 2016-01-04 22:59:58

    Do pani "Uli i "Miejscowego". Proszę o zweryfikowanie swojej wiedzy na temat świetlicy GOK w miejscowości Trąbki. To jest najmniejszy "budyneczek" ze świetlic w naszej gminie powstały z punktu katechetycznego przy parafii. Na dodatek przeniesiono bibliotekę do tego budyneczku i raczej można powiedzieć że to biblioteka bo na świetlicę pozostało raczej mało miejsca. Więc np. odpada wynajęcie tej świetlicy na jakąś imprezę(oczywiście i tak niewielką do 20 osób)i śmiechu warte żeby zrobić zebranie mieszkańców. A już pomijając - Jeśli jest Pani młodą osobą to czy zdecydowała by się na wynajęcie tej świetlicy na "osiemnastkę", jeśli mamą na komunię dziecka,a jeśli dojrzałą kobietą na rocznicę ślubu itp. I czy Pani tym uroczystym dniu mogła by się Pani cieszyć i bawić jakby się okazało że za ścianą leży nieboszczyk i odbywają się modły żałobne? A co się stanie jak Proboszcz się zmieni i powie koniec? Okaże się że wszyscy mają świetlice ,a w Trąbkach niestety jej nie ma. A to nic Pani powie "oni mają wielkie ego". Za 2 lata będziecie mieli piękną świetlice, a nam jak się skończy dzierżawa na plebanii wcale. Jestem ciekaw ile dzieci korzysta z tych świetlic, które rosną na potęgę.Czy przynajmniej tyle ile godzin W-F mają w szkole. Najczęściej zamknięte na klucz. Boisko przy szkole to nie tylko Trąbki. Tam chodzą dzieci z Wygody, Poschły, Puznówki, Gocławia,Niesadnej, Kalonki,Zawadki. Inwestycje odsuwa się z roku na rok. A to jest inwestycja dla znacznej części naszej Gminy.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Twardy Rycho - niezalogowany 2016-01-04 14:26:03

    [quote name="ulaa"][quote name="pilawiak"]radni albinki nie mają czym jezdzić po wódeczkę to trzeba kupić autko....masakra... Pilawo obudz się[/quote]Z autem zgadzam sie mozna inaczej. Ale dlaczego odebrac swietlice ! Pilawa ma GOK i Trabki tez, macie gdzie sie spotykac i wasze dzieci. Czyli najwazniejsze zeby to Trabki mialy! Jak nie podpalenia to inne wyczyny[/quote]Co wspólnego mają podpalenia z tą dyskusją?Co do GOKu to zgoda w Pilawie jest,a w Trąbkach jest świetlica parafialna która niby jest GOKiem,ale umowa z parafią się skończy i GOK też się skończy.Pan Maciek upomniał się o inwestycję którą obiecywała p. Albina i jej towarzysze startujący na radnych w wyborach.Tu Trąbki powinny się zastanowić na kogo głosują, poparli p.Albinę więc ich gospodyni im dziękuje:-).Radnych z Trąbek chyba też jest trzech , a przeciw było dwóch:-).

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    ulaa - niezalogowany 2016-01-04 07:26:19

    [quote name="pilawiak"]radni albinki nie mają czym jezdzić po wódeczkę to trzeba kupić autko....masakra... Pilawo obudz się[/quote]Z autem zgadzam sie mozna inaczej. Ale dlaczego odebrac swietlice ! Pilawa ma GOK i Trabki tez, macie gdzie sie spotykac i wasze dzieci. Czyli najwazniejsze zeby to Trabki mialy! Jak nie podpalenia to inne wyczyny

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    miejscowy - niezalogowany 2016-01-04 07:22:06

    Do obserwator a moze panie radny! Czyli majac placowke oswiatowa to mozna na niej sie opierajac zepchnac inicjatywe innych jako nie potrzebna i niczemu nie sluzaca? Ale jak w okolicy Trabek po innych miejscowosciach robiono podobne inwestycje to bylo wporzadku pana zdaniem. Bo mala miejscowosc to juz nie wazna i ludzie tam mieszkajacy tez! Poprostu zal tego sluchac!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    pilawiak - niezalogowany 2016-01-02 08:49:07

    radni albinki nie mają czym jezdzić po wódeczkę to trzeba kupić autko....masakra... Pilawo obudz się

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    obserwator - niezalogowany 2016-01-01 22:38:40

    Pani Ulu. Nie wiem czemu czepia się Pani radnego który lepiej nie mógł umotywować dlaczego powinno być zbudowane boisko przy drugiej pod względem wielkości jednostce oświatowej w naszej Gminie. Mówi Wie Pani w jakim stopniu miejscowość Trąbki zasila budżet Gminy Pilawa , a ile z tego wraca w postaci inwestycji Gminnych?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    ulaa - niezalogowany 2016-01-01 13:24:54

    Panu Jarzabkowi to juz calkiem na mozg padlo!Mieszka pan w Trabkach i jak wiekszosc mlodych ludzi z tej miejscowosci ma wybujale ego! Co pan mysli ze na wsi to juz niczego nie musi byc! Czytalam pana blog i zero pomyslu

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo eGarwolin.pl




Reklama
Wróć do