
Wiele osób kojarzy programy takie jak „Sablewskiej sposób na modę”, „Stylowe rewolucje Goka” czy „Trinny i Susannah – jak się nie ubierać”. Specjaliści od wizerunku sprawiali, że ich uczestnicy stawali się pewniejsi siebie, bardziej odważni, otwarci, a przede wszystkim zaczęli akceptować swoje ciało i akcentować swoje zalety. Nie każdy ma jednak szansę wziąć udział w takim programie. Dlatego Adrian i Donata, projektem FashiON, chcą zwiększyć świadomość tego, jak nasz wizerunek może wpłynąć na nasze życie i pomóc młodym ludziom włączyć się na modę.
Adrian Kiełtyka i Donata Biecek pochodzą z Garwolina i są twórcami projektu „FashiON – włącz się na modę”. Ich projekt, w kategorii Kultura i Wydarzenie Publiczne, zajmuje pierwsze miejsce w kraju w ogólnopolskiej olimpiadzie „Zwolnieni z Teorii”, organizowanej przez Social Wolves – start-up społeczny z Polski. Jest to olimpiada skierowana do studentów i uczniów szkół ponadgimnazjalnych, a jej celem jest rozwój praktycznych umiejętności uczestników z zakresu zarządzania projektami oraz inspiracja do aktywności społecznej. Wyzwaniem uczestników wydarzenia jest zrealizowanie własnego projektu społecznego. Dlaczego Adrian i Donata wraz z ekipą FashiON postanowili zająć się wizerunkiem i modą?
Zmiana wizerunku wpływa na życie
– Przykładem na występowanie problemu związanego z wizerunkiem mogą być programy, takie jak: „Sablewskiej sposób na modę”, „Stylowe rewolucje Goka” czy „Trinny i Susannah – jak się nie ubierać”. Występujące tam osoby borykały się z przeróżnymi życiowymi problemami, które powodowały zaprzestanie dbania o siebie i o swój wygląd. Zgłoszenia do danych programów dawały nadzieję – nie tylko na lepsze stylizacje i makijaż, ale także na lepsze codzienne życie. Specjaliści od wizerunku sprawiali, że uczestnicy stawali się pewniejsi siebie, bardziej odważni, otwarci, a przede wszystkim zaczęli akceptować swoje ciało i akcentować swoje zalety. To, jak wyglądali, wpływało na ich samopoczucie i na to, jak odbierali ich inni ludzie. Niestety, nie każdy miał szansę wziąć udział w takim programie, dlatego my postaramy się pomóc i zwiększymy świadomość tego, jak nasz wizerunek może wpłynąć na nasze życie – informuje Adrian Kiełtyka, kierownik projektu.
O wizerunku, odpowiedzialnej modzie i kulturze
Realizując projekt "FashiON - włącz się na modę", młodzi mieszkańcy powiatu chcą zwiększyć świadomość społeczną na temat świata mody. Ich projekt składa się z trzech bloków tematycznych: wizerunek, odpowiedzialna moda i moda a kultura. – Nasz projekt skierowany jest do uczniów, studentów, osób w kwiecie wieku. Do każdego, kto pragnie zdobyć z nami te informacje oraz rozwinąć swoją świadomość o modzie. Planowana liczba beneficjentów projektu to 450 osób. Dzięki naszemu projektowi pomożemy im zwiększyć świadomość tego, jak wizerunek może wpłynąć na ich życie. Dowiedzą się, że poprzez ubiór można prezentować swoje poglądy oraz m.in. również status społeczny. Bezpłatnie umieścimy porady dotyczące personal brandingu, czyli budowania marki osobistej. Obserwatorzy naszego fan page"a będą mogli przeanalizować wpływ mody na budowanie pozytywnego wizerunku, jak z psychologicznego punktu widzenia postrzegane są np. dane barwy ubrań, a także dlaczego moda jest składnikiem kultury, w jaki sposób postrzegana jest w różnych państwach. To ważne dla każdego obywatela świata, aby potr afił zrozumieć i uszanować panujące w danej kulturze modowe zwyczaje. Nasz zespół jest przekonany, że poprzez nauczanie o odpowiedzialnej, wolnej modzie beneficjenci będą mogli zmienić swoje nawyki konsumenckie lub podejmować akcje w obronie praw pracownika, praw człowieka – podkreślają pomysłodawcy projektu FashiON.
Warsztaty z coachami i finałowy pokaz mody
Jak chcą to osiągnąć? Będą przekazywali wiedzę na temat mody na fan page"u FashiON – włącz się na modę, na Instagramie, poprzez blok przygotowany przez Moderndistrict i warsztaty z coachem, które będą odbywały się w wybranych szkołach w Garwolinie, m.in. w Zespole Szkół im. Marszałka Józefa Piłsudskiego. Finałem projektu będzie pokaz mody, który odbędzie się w Garwolinie już w marcu. – Pokaz ma dwa cele. Po pierwsze chcemy przypomnieć widzom, że moda to przede wszystkim dobra zabawa. Po drugie, zaprezentujemy kreacje młodych polskich projektantów i pokażemy, że istnieje alternatywa dla kupowania ubrań w zagranicznych sieciówkach – dodaje Donata Biecek.
W celu sprawdzenia, czy projekt osiągnął zamierzony cel, jego twórcy planują przeprowadzić dwa rodzaje ankiet: internetową (skierowaną do followersów na Facebooku i Instagramie) oraz stacjonarną (przed i po spotkaniach z coachami).
Aby włączyć się na modę, wystarczy polubić facebookowy fan page projektu. Więcej informacji o olimpiadzie „Zwolnieni z Teorii” można znaleźć klikając tutaj.
Portal eGarwolin objął projekt "FashiON – włącz się na modę" swoim patronatem medialnym. Już niebawem przedstawimy Wam całą ekipę FashiON i partnerów projektu.
Pierwsza edycja olimpiady „Zwolnieni z Teorii” ruszyła w 2014 roku. Wówczas zgromadziła 7 tys. uczestników, którzy zrealizowali 339 projektów, w których wzięło udział 500 tys. beneficjentów. Wszyscy, którym uda się dokończyć projekt, dostają certyfikaty z zarządzania o międzynarodowej rozpoznawalności. Najlepsi zostają wyróżnieni prestiżowymi tytułami.
(ur) 2016-02-09 13:09:17
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Świetna sprawa. Garwolin zmienia się Co raz więcej odważnych ludzi.
Super, życzę powodzenia.
No i super! Właśnie czegoś takiego tu brakowało!
Modowa inicjatywa młodych ludzi w Garwolinie? W końcu coś kreatywnego :) Życzę powodzenia! :)
Wkońcu coś się dzieje, oby więcej takich inicjatyw!
Bravo!!! świetny pomysł :)