
W roku 2017 ma zakończyć się budowa nowej siedziby Starostwa Powiatowego w Garwolinie. Nowoczesny budynek przy ul. Mazowieckiej będzie skupiał wszystkie wydziały i jednostki organizacyjne powiatu. W chwili obecnej wykonana została już płyta fundamentowa pod całym budynkiem, a zaawansowanie prac przekroczyło kwotę zaplanowaną na bieżący rok.
Wczoraj odbyło się wspólne posiedzenie Komisji Budżetowo-Finansowej oraz Komisji Rozwoju Gospodarczego Rady Powiatu Garwolińskiego, podczas której radni zapoznali się ze stanem realizacji inwestycji pod nazwą „Budowa nowej siedziby Starostwa Powiatowego w Garwolinie przy ul. Mazowieckiej”. W chwili obecnej zaawansowanie prac przekroczyło kwotę zaplanowaną na 2015 rok i wynosi ponad 1 mln zł. Prace budowlane trwają i wykonana została już płyta fundamentowa pod całym budynkiem, na której wykonanie zużyto około 1 000 m³ betonu i ponad 100 ton stali. Ponadto wykonano już większość instalacji zewnętrznych sieci kanalizacji sanitarnej i deszczowej oraz doprowadzono wodę. Władze powiatu mają nadzieję, że budowa zakończy się przed wyznaczonym terminem, jednak starosta Marek Chciałowski zaznacza, że wszystko zależy od zabezpieczenia finansowego i podkreśla, iż w umowie zapisany jest cennik płatności 60 dni od zatwierdzenia faktury, od podpisania protokołu odbioru. Stan surowy budynku powinien zostać zakończony do końca roku 2016, tak by rok 2017 przeznaczony został na prace instalacyjne i wykończeniowe w środku.
Wartość budowy powinna zamknąć się w kwocie ponad 30 mln
Głównym wykonawcą budowy budynku administracyjnego Starostwa Powiatowego w Garwolinie jest Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Budownictwa Sp. z o. o. umowa pomiędzy Starostwem a wykonawcą podpisana została 12 sierpnia i opiewa na kwotę 23 mln 367 tys. 138 zł. Według kosztorysów inwestorskich wartość budowy ma zamknąć się w kwocie 30 mln 296 tys. 641 zł. Termin zakończenia inwestycji wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie obiektu nastąpi nie później niż do 30 listopada 2017 roku. Realizacja budowy rozłożona jest na przestrzeni trzech lat z płatnościami miesięcznymi według harmonogramu prac. W budżecie Starostwa Powiatowego zaplanowano środki finansowe w wysokości: w roku 2015 kwota 1 mln zł, w roku 2016 kwota 7 mln 800 tys. zł, w roku 2017 kwota 11 mln 100 tys. zł, w roku 2018 kwota 7 mln 2250 tys. zł. Starostwo Powiatowe podpisało także umowę na nadzór inwestorski w branży sanitarnej i elektrycznej na kwotę 113 tys. 160 zł. Nadzór w branży sanitarnej sprawuje Jan Stoń, zaś w branży elektrycznej Krzysztof Szczepanek. Ponadto nadzór inwestorski w branży budowlanej realizowany jest przez pracowników wydziału Rozwoju Gospodarczego Starostwa Powiatowego w Garwolinie. Projekt nowej siedziby Starosta Powiatowego sporządzony został w 2009 roku przez biuro projektowe Gęsiak Wojciech Studio Architektoniczne z siedzibą w Radomiu. Kwota za opracowanie projektu wraz z pozwoleniem na budowę wyniosła 999 tys. 180 zł. Kwota niespełna 1 mln zł. obejmuje wykonanie projektu oraz wynagrodzenie za pełnienie nadzoru autorskiego, a także wykonanie dokumentacji powykonawczej. Należności będą wypłacane proporcjonalnie do stanu zaawansowania robót.
Nowoczesny, przyjazny dla interesantów budynek
Działka pod budowę przy ulicy Mazowieckiej została zakupiona od miasta Garwolin. Nowy budynek administracyjny Starostwa Powiatowego w Garwolinie zaprojektowany został na planie prostokreślnej litery Z. Budynek posiadał będzie jedną kondygnację podziemną, trzy kondygnacje naziemne (skrzydła boczne) oraz cztery kondygnacje nadziemne w części centralnej budynku. Obiekt przeznaczony będzie jako główna siedziba Starostwa Powiatowego i skupiał będzie wszystkie wydziały i jednostki organizacyjne powiatu, w tym między innymi: Powiatowy Urząd Pracy, Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego i Powiatowy Zarząd Dróg. Główne funkcje jakie będzie spełniał nowy budynek administracyjny to funkcja: biurowa, magazynowa (archiwa wydziałów) oraz konferencyjna. Ponadto dodatkowymi, towarzyszącymi funkcjami jakie będzie spełniał budynek jest: gastronomia (bufet dla pracowników), handel (kiosk), usługi (oddział banku) oraz garaż. Dodatkowo budynek zostanie wyposażony w funkcje służące rekreacji – tarasy. Kubatura nowego budynku Starostwa Powiatowego sięgnie 22 239 m³. Budynek będzie miał 15,80 m wysokości. Powierzchnia zabudowy wyniesie 1 752 m². Powierzchnia całkowita to 6 422 m ², zaś powierzchnia użytkowa to 5 766 m ² (powierzchnia nadziemna to 4 964 m ², powierzchnia podziemna to 1 458m ² ). Na zagospodarowanym placu powstanie ponad 150 miejsc parkingowych. Budynek ma być "przyjazny dla interesanta", szczególnie dla osób niepełnosprawnych, dla których zaprojektowano pochylnię zewnętrzną, miejsca parkingowe, wydzieloną toaletę na parterze oraz dogodne miejsce w Biurze Obsługi Interesanta.
Wizualizacja: Wojciech Gęsiak Studio Architektoniczne
(dw) 2015-12-11 13:41:35
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Magistrat budują lepszy jak w nie jeden Urząd Marszałkowski w mieście wojewódzkim. Cóż to za poszanowanie dla publicznych pieniędzy, trochę skromniej się nia dało???
A któż to jest ten Pan na zdjenciu nr 10 drógi z prawej, ktury wyglonda tak jakby miał doprawione rogi lub uszy?
może pan sekretarz weźmie się za robotę, doświadczenie w kopaniu ma ogromne.
A skąd oni wezmą te 30 baniek na ten pałac? Działki nie idą. Rząd nie dosypie...