
Planowo miał trwać do końca wakacji. Wiadomo już jednak, że remont mostu w Garwolinie potrwa dłużej. Okazało się, że wykonawca robót natknął się przy pracach na dziury w płycie mostu. Zdaniem radnego Leszka Mączki most jest bublem produkcyjnym, a materiały z jakich jest wykonany to kpina.
Przypominamy, że most główny w Garwolinie na rzece Wildze tworzą dwa oddzielne mosty: jeden na trasie Warszawa – Lublin i drugi na trasie Lublin – Warszawa. Remontowany jest ten drugi. Jego stan techniczny był na tyle zły, że jego nośność została obniżona z 40 ton do 20 ton. W przypadku nie remontowania obiektu, most zostałby zamknięty.
Umowa na remont mostu w ciągu ulic Kościuszki i Alei Legionów w Garwolinie na pasie jazdy w kierunku Lublin-Warszawa została podpisana na początku kwietnia bieżącego roku. Inwestycję na odcinku o długości 50,15 mb realizuje Warszawskie Przedsiębiorstwo Mostowe MOSTY Spółka z o. o. Koszt robót wynikający z umowy z wykonawcą wynosi 937 tys. 557,54 zł brutto. Z tego połowa jest dofinansowana z Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych. Prace remontowe na moście rozpoczęły się w drugiej połowie czerwca i miały zakończyć się przed wrześniem. Okazuje się jednak, że remont potrwa dłużej.
W moście są dziury
– Wykonawca wystąpił o przedłużenie terminu w związku z nieprzewidzianymi w dokumentacji projektowej robotami, na które się natknął po odkryciu warstw, które miał remontować. W tej chwili między projektantem a wykonawcą prowadzone są rozmowy uwzględniające co do technologi zlikwidowania tej sytuacji i fachowcy muszą się wypowiedzieć jak to zrobić, żeby było dobrze i żeby długo ten most mógł służyć. Dlatego termin zakończenia tej inwestycji może być przesunięty, ale na dzień dzisiejszy nie wiemy o jak długi termin będzie wykonawca wnioskował – informowała wczoraj radnych miasta wiceburmistrz Garwolina Maria Perek. – Chodzi o to, że całą płytę trzeba budować, a nie ją tylko wzmocnić tak jak pierwotnie projektant przewidywał – uściślił podczas sesji przewodniczący rady Marek Jonczak, który dodał, że zmiana charakteru robót wynika z odkrycia w moście dziur.
– Właśnie te zdjęcia wyraźnie pokazują, jaki bubel produkcyjny mamy wykonany. Jeżeli przypomnimy sobie, dokładnie pamiętam, jak rozbierano stary most, z jakich stali, z jakiego zbrojenia był robiony poprzedni most, a z jakich ten jest robiony, to jest kpina kompletna! (…) Rozmawiam z pracownikami, tymi którzy teraz prowadzą remont tego mostu. Oni mówią krótko: „ten most nie nadaje się do remontu. Ten most trzeba od podstaw wybudować”. Cóż tu remontować? Taką jedną dziurę, że tak powiem uzupełnimy i to będzie koniec tej inwestycji? (…) To się nie nadaje w tej chwili do remontu. Zresztą widać, jakie to zbrojenie jest? Szóstka, ósemka pręt. To się na budynkach jednorodzinnych takie rzeczy robi, a nie na moście – przekonywał radny Leszek Mączka.
(ur, fot. KK, ur, Urząd Miasta Garwolin) 2015-07-30 12:08:19
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
:-) Panie drogowiec, Szanowny Pan Mączka z tego co ja pamiętam ,kiedyś zajmował się mechaniką ,ślusarką itp. to nie jest "biełoruczkin" który cały życie przerzucał papierki z kupki na kupkę ,także o jego doswiadczenie byłbym spokojny.Oczywiście pewnie ,ze nie zaprojektuje mostu bo od tego są inżynierowie potrafiący wykonać potrzebne skomplikowane obliczenia ...belek itp. ale jak każdy ROZSĄDNY człowiek zdaje sobie sprawę jak wygląda fachowe zbrojenie takiej przeprawy ,tu widac gołym okiem PARTANINĘ i tyle w temacie.Pozdrawiam!!!!konio
:-| Pełna zgoda z radnym Mączką, druciki grubości włosa na mysiej piczce.Powinna być wykonana KRATOWNICA z drutu OŻEBROWANEGO o grubości 20-24 mm spięta klamrami to jest totalny bubel i most winien być wybudowany od nowa.Nie wiem czyja to wina z tego co pamiętam wtedy tą przeprawą zarządzała Generalna Dyrekcja Dróg i Autostrad.Jeżeli jest inaczej to proszę mnie poprawić ,tak czy inaczej ,nie wiem czy jest za późno ,ale należało by "może jeszcze żywych " twórców tego "wielkopomnego" dzieła spróbować pociągnąć do odpowiedzialności ,dowody są w postaci zdjęć podpowiadam ....art 165 kk sprowadzenie niebezpieczeństwa powszechnego.....Pozdrawiam!!!!konio
A po co była rozbierać pierwotny i zarazem piękny most stał by do dziś.
sami dziurę wydłubali, żeby kasy trochę zagarnąć, ale to i dobrze bo może się normalnie zbuduje nowy a nie remontować gów..
Ten most jeszcze wiele lat by posłużył bez dzisiejszego remontu. Skoro cały miesiąc go rozbierają i niewiele co widać zrobionego to znaczy, że by się tak łatwo nie zawalił. Starych bubli lepiej nie ruszać, bo jak się już coś takiego rozgrzebie to są wtedy nowe kłopoty i kolejne nieprzewidziane roboty i wydatki. Przecież to chyba wiadomo nie od dziś. Stare to dobre tylko skrzypce i wino :)
Ma rację radny .Tylko wspomnę że poprzedni most planowano rozebrać w tydzień a zeszło się 3 tyg i to piła chodziła dzień i noc .Inna sprawa czy to uszkodzenie eksploatacyjne czy podczas rozbiórki ? Niby w moście dołki były ale od spodu nikt nie sprawdzał . Co do wykonawcy to niech nie pie....że trzeba terminy zmieniać .Wystarczy ludzi więcej do robót skierować .Co do radnego mączki to może się i zna w przeciwieństwie do innych ,,radnych ""jak jedna pani albo jak dwóch gwardzistów burmistrza .
[quote name="Jeberka"][quote name="mariola"]Nic tylko pociągnąć firmę która go wcześniej "remontowała" oraz wszystkich inspektorków którzy odbierali robotę i wsadzić za kratki oraz przepadek całego prywatnego mienia za spowodowanie zagrożenia w ruchu lądowo-mostowym. - ale niestety tu jest POlska i tak się nie stanie[/quote]Ze w polsce buduje sie i niedbale i buble to widac i czuć.Najdroższe mosty ,stadiony czy autostrady nie wspominają o innych bublach. Tylko kto na tym zarabia? bo na pewno nie robotnicy a może inwestorzy? Mówi sie ze każdy przetarg trzeba opłacić by Go wygrać. Czyżby doszło to juz i do "grajdołka?Tak cwierkaja wróbelki ;-)[/quote]Pan Mączka jest rzeczywiście ekspertem nie tylko od historii ale i drogowych urządzeń inzynieryjnych.
[quote name="mariola"]Nic tylko pociągnąć firmę która go wcześniej "remontowała" oraz wszystkich inspektorków którzy odbierali robotę i wsadzić za kratki oraz przepadek całego prywatnego mienia za spowodowanie zagrożenia w ruchu lądowo-mostowym. - ale niestety tu jest POlska i tak się nie stanie[/quote]Ze w polsce buduje sie i niedbale i buble to widac i czuć.Najdroższe mosty ,stadiony czy autostrady nie wspominają o innych bublach. Tylko kto na tym zarabia? bo na pewno nie robotnicy a może inwestorzy? Mówi sie ze każdy przetarg trzeba opłacić by Go wygrać. Czyżby doszło to juz i do "grajdołka?Tak cwierkaja wróbelki ;-)
Nic tylko pociągnąć firmę która go wcześniej "remontowała" oraz wszystkich inspektorków którzy odbierali robotę i wsadzić za kratki oraz przepadek całego prywatnego mienia za spowodowanie zagrożenia w ruchu lądowo-mostowym. - ale niestety tu jest POlska i tak się nie stanie