Reklama

Dwaj mężczyźni i kobieta żałują, że odebrali telefon! Sprawę zgłosili na policję

W ostatnich dniach doszło do kolejnych poważnych oszustw. Przestępcy podszywali się pod ekspertów, wysyłali fałszywe linki i nakłaniali do podawania kodów do szybkiej płatności mobilnej oraz zatwierdzania transakcji. W każdym z przypadków kluczową rolę odegrał fałszywy konsultant bankowy. To właśnie on, wzbudzając zaufanie i strach, doprowadził ofiary do przekazania pieniędzy. Łączne straty sięgnęły ponad 40 tys. zł. Policja ostrzega – nie ufaj telefonicznym „specjalistom”, nie klikaj w podejrzane linki i nie podawaj kodów, nawet jeśli ktoś twierdzi, że ratuje Twoje pieniądze. Zawsze samodzielnie kontaktuj się z bankiem.

Policja apeluje o czujność i rozwagę – w ostatnich dniach odnotowano kolejne przypadki wyłudzeń pieniędzy metodą „na pracownika banku” i „na kupującego”. Straty sięgnęły ponad 40 tysięcy złotych.

– 22-latek z powiatu garwolińskiego odebrał telefon od rzekomego przedstawiciela firmy pożyczkowej, który poinformował, że ktoś próbuje zaciągnąć kredyt na jego dane. Po chwili zadzwonił kolejny „konsultant”, tym razem podający się za pracownika banku. Przekonał młodego mężczyznę, że jedynym ratunkiem jest przelanie oszczędności na rzekome „bezpieczne konto techniczne”. Pokrzywdzony zatwierdził 19 mobilnych transakcji i stracił niemal 20 tys. zł – informuje podkom. Małgorzata Pychner, asystent ds. prasowo-informacyjnych komendanta powiatowego policji w Garwolinie.

W innym przypadku 42-latek, który wystawił na sprzedaż przedmiot w internecie, kliknął w link przesłany przez rzekomego kupującego. Następnie skontaktował się z nim fałszywy pracownik banku, który nakłonił go do wygenerowania kodu do szybkiej płatności mobilnej i zwiększenia limitu transakcyjnego. W efekcie z jego konta zniknęło 18 tys. zł.

– Podobny scenariusz spotkał 21-letnią kobietę, która również oferowała przedmiot do sprzedaży w mediach społecznościowych. Kliknięcie w fałszywy link i rozmowa z „bankiem” zakończyły się stratą 3 tys. zł. Kobieta, przekonana że dostaje zapłatę, zatwierdziła kod do szybkiej płatności, lecz zamiast zyskać - straciła pieniądze – o trzecim przypadku oszustwa mówi rzeczniczka garwolińskiej policji. 

Policja ostrzega:

  • Nigdy nie przekazuj danych do logowania czy kodów do szybkiej płatności mobilnej przez telefon – prawdziwy pracownik banku nigdy o to nie poprosi.
  • Nie klikaj w linki przesyłane przez nieznajomych – nawet jeśli wyglądają profesjonalnie.
  • Jeśli ktoś informuje Cię o podejrzanej transakcji – przerwij rozmowę i samodzielnie skontaktuj się z infolinią banku.
  • Bądź czujny, szczególnie podczas sprzedaży w internecie – oszuści podszywają się pod kupujących, by wyłudzić Twoje dane i pieniądze.

 

KPP Garwolin, oprac. ur
Zdj. poglądowe: arch. eG

Aplikacja egarwolin.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Aktualizacja: 11/04/2025 16:17
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo eGarwolin.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do