Reklama

W powiecie będzie czwarty wyjazdowy zespół ratownictwa?

Od 1 lipca będzie obowiązywał nowy Plan działania systemu Państwowego Ratownictwa Medycznego dla województwa mazowieckiego. W obliczu wprowadzenia nowego planu poseł na Sejm RP Stanisława Prządka domaga się zwiększenia liczby wyjazdowych zespołów ratownictwa medycznego, obsługujących teren powiatu garwolińskiego.

 

Obecnie teren powiatu garwolińskiego obsługują trzy wyjazdowe zespoły ratownictwa medycznego. Wielokrotnie zwracano uwagę na fakt, że jest ich za mało. O zwiększenie liczby zespołów do czterech upomina się poseł na Sejm RP Stanisława Prządka, W tej sprawie posłanka skierowała do wojewody mazowieckiego Jacka Kozłowskiego, który zatwierdza Plan działania systemu Państwowego Ratownictwa Medycznego dla województwa mazowieckiego, trzy pisma. Ostatnie pismo trafiło na ręce wojewody w poniedziałek 20 kwietnia. Poprzednie w listopadzie 2013 roku i w styczniu 2014 roku.

 

Poseł Stanisława Prządka w ostatnim piśmie przypomina, że ratownictwo medyczne jest systemem, który tworzy się w celu realizacji zadań państwa polegających na zapewnieniu pomocy każdej osobie, znajdującej się w stanie nagłego zagrożenia zdrowotnego. W Polsce sposób organizacji systemu ratownictwa medycznego określa ustawa z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 757 ze zm.). Nadzór nad systemem ratownictwa medycznego na terenie kraju sprawuje Minister Zdrowia. Natomiast na poziomie województwa nadzór oraz organizowanie i koordynowanie systemu należy do Wojewody, który tworzy wojewódzki plan działania systemu. Plan określa szczegółowo sposób funkcjonowania jednostek systemu ratownictwa medycznego oraz podmiotów z nimi współpracujących, a także organizację sposobu powiadamiania o zdarzeniach nagłych w województwie.

 

Mocne argumenty

– W odpowiedzi na moje wystąpienia Pan Wojewoda w piśmie z dnia 23 grudnia 2013 roku informuje mnie, że „umowa jest 3 letnia, a zatem podczas prac nad nowym planem Wojewoda Mazowiecki rozważy nowe miejsce wyczekiwania na granicy powiatów mińskiego i garwolińskiego z jednoczesną alokacją ZRM z dotychczasowego harmonogramu operacyjnego Siedlce.” Natomiast w piśmie z dnia 3 marca 2014 roku informuje Pan o „możliwości alokacji 0,5 podstawowego zespołu ratownictwa medycznego z dotychczasowego miejsce wyczekiwania w Zbuczynie w nowym miejscu wyczekiwania na granicy powiatów garwolińskiego i mińskiego od miesiąca lipca 2015 roku ” W związku z tym, że nowy plan ma obowiązywać od 1 lipca 2015, zapewne trwają już prace nad jego opracowaniem, dlatego ponawiam prośbę o zwiększenie liczby zespołów wyjazdowych ratownictwa medycznego obsługujących teren powiatu garwolińskiego. Samorząd lokalny także podnosi argumenty, które z całą pewnością zasługują na zainteresowanie. Wyrażam nadzieję, że uzna Pan za niezbędne zwiększenie liczby wyjazdowych zespołów ratownictwa medycznego na terenie powiatu garwolińskiego, który zamieszkuje 110 tysięcy osób rozlokowanych na bardzo dużym terenie o powierzchni 1284km2, a wiele dróg gminnych posiada nawierzchnię, znajdującą się w złym stanie technicznym, co wpływa na wydłużenie czasu dojazdu do oczekujących pomocy. Krajowy wskaźnik osób przypadających na jeden zespół ratownictwa medycznego wynosi 33 tysiące, a dla województwa mazowieckiego wynosi 29,5 tysiąca. Wskaźnik dla powiatu garwolińskiego wynosi 36,5 tysiąca osób i jest w nieuprawniony sposób nadmiernie zawyżony – argumentuje w piśmie z 20 kwietnia posłanka.

 

Stanisława Prządka podkreśla, że jej prośba o zwiększenie liczby wyjazdowych zespołów ratownictwa medycznego wynika z troski o zapewnienie mieszkańcom powiatu garwolińskiego gwarancji szybkiej i skutecznej interwencji zespołów ratownictwa medycznego w przypadku zagrożenia życia lub zdrowia.

 

Pod koniec ubiegłego roku w powiecie garwolińskim pojawiła się nowa, czwarta karetka która została zakupiona przy wsparciu finansowym samorządów gmin i powiatu garwolińskiego. Nowa karetka poświęcona i gotowa do działania Czytaj dalej>>>

 

(ur) 2015-04-22 11:33:13

Fot. archiwum eGarwolin.pl

Aplikacja egarwolin.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    ff - niezalogowany 2015-04-27 08:06:11

    [quote name="dorian grey"]Egon ,wydział komunikacji,Zus ,Krus ,Urząd skarbowy elektrownia,gazownia itd.itp. to wcale nie jest co innego . To wszystko , powtarzam raz jeszcze zależy od podejścia ludzkiego ! I to nie jest wina systemu,to my wszyscy jesteśmy temu winni. Tak przyzwyczailiśmy urzędników do naszej służalczości,że wymknęło się to z pod jakiejkolwiek kontroli. WSZYSTKO zależy od człowieka,wystarczy nim być!!!! I nie mam pojęcia , dlaczego tak upiornie trzymasz się "białych kitlów" Jesteś urzędnikiem jakiejś w/w placówki ?[/quote]egon jest na łasce MOPS-u i tego co pod tesco wyżebrze

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    dorian grey - niezalogowany 2015-04-24 19:41:12

    Egon ,wydział komunikacji,Zus ,Krus ,Urząd skarbowy elektrownia,gazownia itd.itp. to wcale nie jest co innego . To wszystko , powtarzam raz jeszcze zależy od podejścia ludzkiego ! I to nie jest wina systemu,to my wszyscy jesteśmy temu winni. Tak przyzwyczailiśmy urzędników do naszej służalczości,że wymknęło się to z pod jakiejkolwiek kontroli. WSZYSTKO zależy od człowieka,wystarczy nim być!!!! I nie mam pojęcia , dlaczego tak upiornie trzymasz się "białych kitlów" Jesteś urzędnikiem jakiejś w/w placówki ?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    egon - niezalogowany 2015-04-24 18:25:57

    W wydziale komunikacji to osobny rozdział . Ale co do empatii to nigdy w życiu . Dostają kasę więc nikt nie będzie pytał czy chcą czy nie czy mają humor czy nie mają . Co do głupawych komentarzy to odpowiadam .Sam poradzę sobie z takimi . Jesteście naiwni sądząc że podszyjecie się pod egona ,może spróbójecie ośmieszać ? Leję na to i na was .Karawana jedzie dalej żałosne p......ki. Pozdro dla normalnych .

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    dorian grey - niezalogowany 2015-04-24 15:27:35

    Egon , proponuję dla ukojenia zbolałej duszy , udać się w piątek po południu do wydziału komunikacji. Byłem tam dziś o 15.Ciśnienie mam jeszcze za wysokie. Szkoda gadać ! :sad: Zwróćcie uwagę,że tak jest wszędzie! Czy to szpital, czy jakikolwiek urząd. Wszystko zależy od człowieka ! Wystarczy trochę empatii.Wtedy i pacjent i lekarz (itd) jest zadowolony.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    dyrektor w nfzcie - niezalogowany 2015-04-24 08:57:33

    [quote name="egon"]Następny kwiatek wchodzę do lekarza ,mówię dzień dobry -odp- nie wiem czy taki dobry .Pytam coś się stało ? Odp -to że muszę tu siedzieć . Nosz...ku....... Ale prawdziwym hitem są panie w rejestracji . Idę się zapisać ,mówię o tym -nie ma numerków To ja że nie na numerek z nią tylko do lekarza chcę Zmieszała się i dalej że nie można To ja do nfz telefon Pani w nfz mówi że jak ktoś ma ubezpieczenie i wybrał lekarza pierwszego kontaktu to w godzinach 8-16 musi być przyjęty i nikogo to nie interesuje że mają problemy .Problemy mają bo zatrudniają za mało lekarzy aby jak najwięcej dostać z nfz a jak najmniej wydać . Pani w rejestracji zaczeła mięknąć i nagle w ciągu 10 min wizyta stała się możliwa . Więc pytam kto sprawuje nadzór nad tą stajnią augiasza?[/quote]dobra, nie ściemniaj, pisz kto jest do zwolnienia i za co. jestem dyrektorem nfz-u to wszystko ci załatwię, nie będziesz już nigdy stał w kolejce i badania będziesz miał cyto

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Bur Mistrz - niezalogowany 2015-04-24 08:55:32

    [quote name="egon"]Po co wyrzucać ? Krótko mówiąc kontrolować w każdej minucie . Spóżnił się raz albo drugi ? Zaproponować kilka dyżurów po stawce 1zł za godzinę . Wpłynie skarga na jakiegoś lekarza więc dyretor tak wyjaśnia aby nikomu włos z głowy nie spadł . Kamera z mikrofonem w każdym gabinecie i przed gabinetem .Monitoring ma burmistrz robić ? To już jest świetna lokalizacja.[/quote]z tą kamerą i mikrofonem to dobry pomysł, niezłe filmiki by powstały, zwłaszcza na ginekologii. pooglądałbyś sobie prawda?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    egon - niezalogowany 2015-04-23 15:25:29

    Następny kwiatek wchodzę do lekarza ,mówię dzień dobry -odp- nie wiem czy taki dobry .Pytam coś się stało ? Odp -to że muszę tu siedzieć . Nosz...ku....... Ale prawdziwym hitem są panie w rejestracji . Idę się zapisać ,mówię o tym -nie ma numerków To ja że nie na numerek z nią tylko do lekarza chcę Zmieszała się i dalej że nie można To ja do nfz telefon Pani w nfz mówi że jak ktoś ma ubezpieczenie i wybrał lekarza pierwszego kontaktu to w godzinach 8-16 musi być przyjęty i nikogo to nie interesuje że mają problemy .Problemy mają bo zatrudniają za mało lekarzy aby jak najwięcej dostać z nfz a jak najmniej wydać . Pani w rejestracji zaczeła mięknąć i nagle w ciągu 10 min wizyta stała się możliwa . Więc pytam kto sprawuje nadzór nad tą stajnią augiasza?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    egon - niezalogowany 2015-04-23 15:17:31

    Po co wyrzucać ? Krótko mówiąc kontrolować w każdej minucie . Spóżnił się raz albo drugi ? Zaproponować kilka dyżurów po stawce 1zł za godzinę . Wpłynie skarga na jakiegoś lekarza więc dyretor tak wyjaśnia aby nikomu włos z głowy nie spadł . Kamera z mikrofonem w każdym gabinecie i przed gabinetem .Monitoring ma burmistrz robić ? To już jest świetna lokalizacja.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Teresa Zadrożna - niezalogowany 2015-04-23 09:42:30

    [quote name="egon"]Tu ? Zauważcie że np w poradni gastrologicznej po awanturze o godziny przyjęć a konkretnie o 2-3 godzinne spóżnienia lekarza dyrektor rozwiązał sprawę po polsku .......zdjął tabliczkę z godzinami przyjęć .To samo na nocnej pomocy .Część ,,lekarzy "" nie nadaje się nawet do weterynarii w czym przodują dwie panie jedna bląd druga taka tęga .Godzin przyjęć też nie ma bo jeszcze pacjent o 18.40 będzie domagał się lekarza więc po co dawać powód...[/quote]napisz kogo wyrzucić z roboty żeby było lepiej

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    klara - niezalogowany 2015-04-22 19:33:52

    a ja popieram justynę, mam 44 lata i z bólem brzucha pojechałam do centrum zdrowia dziecka w międzylesiu, zmierzyli mi ciśnienie i odesłali do szpitala na pragę przecież to skandal a drugim skandalem jest to, że moje dziecko pojechało tez do miedzylesia ze złamaną ręką i odesłali je do otwocka bo mówili, że w centrum zdrowia dziecka nie ma ortopedii dziecięcej,

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    egon - niezalogowany 2015-04-22 18:46:17

    Tu ? Zauważcie że np w poradni gastrologicznej po awanturze o godziny przyjęć a konkretnie o 2-3 godzinne spóżnienia lekarza dyrektor rozwiązał sprawę po polsku .......zdjął tabliczkę z godzinami przyjęć .To samo na nocnej pomocy .Część ,,lekarzy "" nie nadaje się nawet do weterynarii w czym przodują dwie panie jedna bląd druga taka tęga .Godzin przyjęć też nie ma bo jeszcze pacjent o 18.40 będzie domagał się lekarza więc po co dawać powód...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Bocian - niezalogowany 2015-04-22 15:35:59

    Tak jest, na SOR potrzebny jeszcze jest chirurg dziecięcy, laryngolog dziecięcy, okulista dziecięcy, onkolog dziecięcy, urolog dziecięcy, neurolog dziecięcy, i ze dwudziestu innych dziecięcych specjalistów. Tak jak zawsze było w tym szpitalu.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    Justyna - niezalogowany 2015-04-22 11:00:13

    Zgadzam sie z przedmówcą na SOR powinien byc ortopeda dziecięcy, ale ja zwrócę uwagę na małą ilość personelu. Byłam ostatnio po dokumentację ktora była mi potrzebna, Pani sekretarka poszła do archiwum aby mi tego poszukać, a przez ten czas kolejka zrobiła sie z 15 osób bo nikt nie zarejestruje. Ja rozumiem można zaczekać ale w kolejce znajdował się Pan z raną i nikt mu pomóc nie chcial bo nie był w systemie. Wiec może czas zatrudnić jeszcze jedna sekretarkę zanim ktoś na tej poczekalni zejdzie.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    stan - niezalogowany 2015-04-22 10:21:57

    super. tylko jest jeden problem.karetka przywozi do szpitala dziecko z podejrzeniem uszkodzenia stawu kolanowego , na dyzurze jest ortopeda ,bandazem owija (z podkaładką usztywniajacą)dziecku noge pielegniarz i odsyła się rodzica z dzieckiem do innego szpitala bo ortopeda twierdzi że nie jest ortopeda dzieciecym.Swoim samochodem trzeba jechać do Otwocka gdzie ortopeda (który też nie jest ortopeda dziecięcym !) zajmuje się dzieckiem jak trzeba.Zatem rodzi się pytanie :gdzie jest "pies pogrzebany" gdzie nalezy dokonac zmian ?? czy nie lepiej zainwestowac w fachowy SOR.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo eGarwolin.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do