
W powiecie garwolińskim do sprawdzianu kompetencji dla szóstoklasistów przystąpiło 1 204 osób. Wśród uczniów szkół podstawowych powiatu garwolińskiego z języka polskiego najlepsi okazali się szóstoklasiści ze Szkoły Podstawowej w Stefanowie, z matematyki najlepsza jest Szkoła Podstawowa w Woli Żelechowskiej, zaś z języka angielskiego najlepsi są uczniowie z Publicznej Szkoły Podstawowej w Kępie Celejowskiej.
Uczniowie szkół podstawowych po przejściu określonego etapu nauki zobowiązani są do sprawdzenia swoich umiejętności z zakresu pisania, czytania ze zrozumieniem, korzystania z informacji i wykorzystywania tej wiedzy w praktyce. W szkołach podstawowych przeprowadzany jest pisemny sprawdzian dla szóstoklasistów. Wyniki nie są jednak umieszczane na świadectwie szkolnym. Sprawdzian w klasach szóstych przeprowadzony został 1 kwietnia, składał się on z dwóch części. Obie części przeprowadzone były w formie pisemnej.
Co było łatwe, a co sprawiło uczniom trudność?
Wyniki tegorocznego sprawdzianu pokazują, że uczniowie dobrze poradzili sobie z zadaniami z języka polskiego wymagającymi wyszukania w tekście informacji wyrażonych wprost i pośrednio (ukrytych). Z matematyki wykazali się umiejętnością opisywania części danej całości za pomocą ułamka na podstawie informacji przedstawionej graficznie. Uczniowie przystępujący do sprawdzianu z języka angielskiego, niemieckiego, rosyjskiego oraz hiszpańskiego najlepiej poradzili sobie z rozwiązaniem zadań sprawdzających rozumienie ze słuchu; w przypadku języka francuskiego uczniowie uzyskali najwyższe wyniki z części arkusza sprawdzającej znajomość funkcji językowych. Sprawdzian pokazał również umiejętności, które uczniowie klas szóstych szkoły podstawowej opanowali słabiej. Trudność sprawiło uczniom zadanie z zakresu świadomości językowej sprawdzające rozpoznawanie formy przypadka wyrazu użytego w wypowiedzi. Z matematyki najtrudniejsze okazało się zadanie, które wymagało umiejętności mnożenia oraz dzielenia ułamków dziesiętnych. W języku rosyjskim i francuskim największą trudność sprawiło uczniom zadanie sprawdzające umiejętność wyszukiwania informacji szczegółowej w tekście pisanym (zadanie 10.) W języku angielskim i niemieckim najtrudniejszym dla szóstoklasistów okazało się zadanie sprawdzające umiejętność stosowania środków językowych oparte na tekście.
Dokładne wyniki z egzaminu szóstoklasisty.
(oke.waw.pl, oprac. dw) 2015-06-30 10:44:01
fot. archiwum eG
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Komentarze opinie