Reklama

Europejski Dzień Numeru, który ratuje życie

Numer 112 to szybkość i pewność połączenia z Centrum Powiadamiania Ratunkowego. Skrócenie średniego czasu oczekiwania na połączenie z operatorem do 12 sekund oraz zatrzymywanie zgłoszeń pomyłkowych lub fałszywych – to główne zalety funkcjonowania CPR.

 

Dzisiaj obchodzony jest Europejski Dzień Numeru 112. W województwie mazowieckim Centrum Powiadamiania Ratunkowego działa w Radomiu (największe w Polsce) oraz w Warszawie.

 

Nowy system i krótszy czas oczekiwania na połączenie

Największym sukcesem wprowadzenia nowego systemu powiadamiania ratunkowego jest skrócenie średniego czasu oczekiwania na przyjęcie zgłoszenia od wzywającego pomocy do 12 sekund. Centra Powiadamiania Ratunkowego w całej Polsce pełnią również ważną rolę selekcji połączeń zbędnych, pomyłkowych i fałszywych. Tylko w styczniu tego roku CPR w Radomiu odebrało ponad 100 tys. zgłoszeń, natomiast niecałe 20 tys. z nich wymagało reakcji, czyli skierowania do odpowiedniej służby (policji, straży pożarnej lub ratownictwa medycznego).

 

Nadużycia funkcji „SOS”

Statystyki pokazują, że około 70-80 procent zgłoszeń jest fałszywych lub nieuzasadnionych. Bywa, że funkcja „SOS” w telefonie, służąca do wzywania pomocy, jest traktowana jak pomoc techniczna – szczególnie przy zablokowaniu karty SIM. Często niestety zdarzają się sytuacje zamawiania pizzy lub taksówek. Warto pamiętać, że telefon komórkowy bez karty SIM również wykona połączenie 112 (rodzice często o tym zapominają, dając takie telefony dzieciom do zabawy).

 

112 numerem alarmowym

Popularność numeru 112 w porównaniu do telefonów 997, 998 i 999 ciągle rośnie. Musimy jednak pamiętać i edukować społeczeństwo, że jest to numer alarmowy. Z praktyki działania Centrów Powiadamiania Ratunkowego wynika, że jest on często mylony z telefonem informacyjnym. – Jestem jednak przekonany, że procent połączeń nieuzasadnionych będzie malał, a dalszy rozwój CPR na Mazowszu przyczyni się do jeszcze większego poczucia bezpieczeństwa mieszkańców – mówi wojewoda mazowiecki Jacek Kozłowski.

 

{jb_greenbox}Przypomnijmy, że w 2007 roku wojewoda mazowiecki przejął część powstającej nowej siedziby straży pożarnej w Radomiu i zlecił przeprojektowanie jej do potrzeb Centrum Powiadamiania Ratunkowego, które rozpoczęło działalność w styczniu 2013 roku. W ubiegłym roku centrum zostało również znacznie rozbudowane, dzięki czemu powstało łącznie 100 stanowisk operatorskich. Radomski obiekt stał się największym w Polsce i w przyszłości będzie pełnił wiodącą funkcję.{/jb_greenbox}


MUW (oprac. EB) 2014-02-11 09:42:49

Fot. sxc.hu

Aplikacja egarwolin.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Arczi - niezalogowany 2014-02-12 08:49:03

    Dzwoniąc pod numer 112 z Garwolina uzyskujemy połączenie z placówką w Radomiu skąd oni łączą z odpowiednia komórką, np. pogotowiem w Siedlcach co tak naprawdę wydłuża czas zgłoszenia o wezwaniu w tym przypadku karetki do pacjenta. Sam nie tak dawno miałem taką sytuację. Dyspozytorka w Siedlicach sama poinformowała mnie o tym, żeby w przyszłości dzwonić bezpośrednio na numer 999.Pytam więc - gdzie tu logika?!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo eGarwolin.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do