Reklama

Chciała chronić oszczędności. Wykonała dwa przelewy - Zaufała oszustowi, bo dużo wiedział...

Do Komendy Powiatowej Policji w Garwolinie zgłosiła się kobieta, który oświadczyła, że telefonicznie skontaktowała się z nią pracownica banku. Przekonała zgłaszającą, że środki na koncie są zagrożone i trzeba je przelać na bezpieczny rachunek. Pokrzywdzona chcąc chronić swoje oszczędności wykonała dwa przelewy. Zaufała oszustce, bo dużo wiedziała... Policjanci apelują o zachowanie szczególnej ostrożności podczas rozmów z osobami nieznajomymi. Przestrzeżcie bliskich i udostępnijcie ku przestrodze!

W środę (5.03) do mieszkanki powiatu garwolińskiego zadzwoniła kobieta, podająca się za pracownika banku. Poinformowała, że ktoś próbował się włamać na jej konto i przez to pieniądze zgromadzone na rachunku są zagrożone. Aby uchronić oszczędności, należy przelać je na bezpieczne konto.

Straciła blisko 30 tys. zł

– Pokrzywdzona zgodnie z instrukcją rozmówcy, poszła do placówki banku i wykonała dwa przelewy na wskazane numery kont. Przez cały ten czas nie rozłączała się z rzekomym pracownikiem banku. W ten sposób kobieta straciła blisko 30 tys. zł. Oszust wzbudził zaufanie pokrzywdzonej, ponieważ znał jej szczegółowe dane oraz dane jej bliskich – informuje podkom. Małgorzata Pychner, asystent ds. prasowo-informacyjnych komendanta powiatowego policji w Garwolinie.

Rozłącz się i zadzwoń do swojego banku!

Policjanci apelują o ostrożność i rozwagę podczas telefonicznych rozmów z nieznajomymi osobami. –Pamiętajmy, że oszuści manipulują rozmową tak, by uzyskać jak najwięcej informacji. Dlatego w kontaktach z nieznajomymi kieruj się zawsze zasadą ograniczonego zaufania. Rozłącz się i skontaktuj z konsultantem swojego banku, aby zweryfikować, czy rozmówca faktycznie jest tym, za kogo się podaje. Porozmawiaj z inną osobą na temat – kimś bliskim lub znajomym. Pamiętaj, że sprawcy manipulując, nakłaniają ofiary przestępstwa do podjęcia określonego działania – przypomina rzeczniczka garwolińskiej policji. 

W razie jakichkolwiek wątpliwości skontaktuj się ze swoim bankiem i upewnij, że osoba dzwoniąca faktycznie jest pracownikiem banku. Jeżeli na twoim koncie lub karcie doszło już do transakcji, które nie były wykonywane przez ciebie, natychmiast powiadom Policję, korzystając z numeru alarmowego 112.

 

KPP Garwolin, oprac. ur
Zdj. poglądowe: Pixabay

 

 

 

Aplikacja egarwolin.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Aktualizacja: 07/03/2025 14:40
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo eGarwolin.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do