
Kolejna osoba została oszukana na BLIK-a. Mieszkanka powiatu straciła 1000 zł.
Ta metoda staje się coraz popularniejsza. Oszuści znowu pokonali zabezpieczenia i po uzyskaniu dostępu do Messengera wysłali wiadomość z prośba o wygenerowanie i podanie im kodu BLIK.
Zgłoszenie o kolejnym oszustwie wpłynęło na policję 2 października. – 30-letnia mieszkanka powiatu garwolińskiego została oszukana metodą na tzw. BLIK. Kobieta straciła pieniądze w kwocie 1000 złotych – informuje asp. szt. Marek Kapusta, oficer prasowy Koemndy Powiatowej Policji w Garwolinie.
Jak działają oszuści?
Oszuści pokonując zabezpieczenia, uzyskują dostęp do aplikacji Messenger. Następnie za jej pośrednictwem wysyłają do znajomych danej osoby wiadomości z prośbą o wygenerowanie i podanie im kodu BLIK. Najczęściej tłumaczą to pilną potrzebą zrealizowania przelewu bądź uiszczenia jakiejś opłaty i chwilowym brakiem dostępu do środków zgromadzonych na swoim koncie.
Policja apeluje! Tego typu wiadomości TO PRÓBA OSZUSTWA !!!. Absolutnie nie należy przekazywać kodów, nawet jeśli osoba, która do nas napisze jest nam znana i bliska. Trzeba mieć świadomość, że ktoś mógł włamać się na konto naszego znajomego i wykorzystując znajomość chce nas oszukać i okraść.
Warto wiedzieć, że w przypadku przekazania kodu BLIK, jeśli w ustawieniach aplikacji bankowej nie zostało zaznaczone, że operacja wymaga zatwierdzenia przez właściciela konta, osoba która go otrzyma może praktycznie z każdego bankomatu wypłacić pieniądze bez użycia karty.
Oprac. ur
Zdj. poglądowe: Pixabay
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Komentarze opinie