Reklama

Kursy znikają jak we mgle

W październiku zarząd Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Garwolinie zadecydował o zawieszeniu bądź likwidacji kilku kursów autobusowych. Na decyzji tej najbardziej ucierpiały osoby dojeżdżające do pracy lub szkoły w weekendy. Planują one walczyć o przywrócenie kursów, które rozpłynęły się jak w październikowej mgle.

 

- Zawieszamy kursy, co więcej będziemy zawieszać, a docelowo likwidować kolejne – krótko komentuje sprawę prezes PKS Garwolin Krzysztof Domaszczyński. – Zdaję sobie sprawę z tego, że jest to przykre dla trzech czy czterech osób, ale tego wymaga sytuacja ekonomiczna firmy – dodaje.

 

Okazuje się, że główne motywy kontrowersyjnej decyzji są dość łatwe do przewidzenia. – Wzrost cen paliwa, zmniejszająca się liczba pasażerów oraz konkurencja prywatnych przewoźników spowodowały, że nierentowne kursy przestały istnieć – wyjaśnia Krzysztof Domaszczyński. – Gdyby to była firma prywatna, nie państwowa, zlikwidowanych kursów byłoby dużo więcej – dodaje.

 

- Bilet miesięczny nie jest wykupywany na konkretne dni czy godziny, ale na cały miesiąc – tak prezes PKS odpowiada na zarzut nieudzielenia informacji kupującym bilety miesięczne o planowym zmniejszeniu liczby kursów. – Odpowiedź tyle satysfakcjonująca, co jasna – komentuje jedna z pasażerek. – Od kiedy okres miesiąca nie obejmuje weekendów? – zastanawia się poirytowana.

 

Na wieść o planach poważniejszej interwencji niezadowolonych użytkowników prezes stawia sprawę jasno. – Nasza postawa jest otwarta. Jeśli te osoby, którym zależy na danych kursach, zbiorą przekonującą nas liczbę podpisów rzeczywistych pasażerów, zastanowimy się nad przywróceniem zawieszonych kursów – zaznacza. Podkreśla również, jak ważna jest dla PKS współpraca i kontakt z pasażerami i ich pracodawcami. – Często bywało tak, że dostosowywaliśmy kursy do godzin zmian pracowniczych – akcentuje swoją dobrą wolę prezes.

 

Jaki będzie finał tej sprawy? Jak i kiedy PKS Garwolin wyjdzie z impasu? A może likwidacja kliku nierentownych kursów to tylko wierzchołek góry lodowej? Czas pokaże.

 

(ur) 2010-10-21 13:51:16

Aplikacja egarwolin.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    - niezalogowany 2010-10-25 14:26:32

    A prywatnemu przewoźnikowi będą opłacały się kursy w weekendy....

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    - niezalogowany 2010-10-24 19:41:47

    Odwołując się do wypowiedzi Karola...Tak właśnie będzie, PKS "JUŻ JEST SPRZEDANY" , wszystko za grosze pójdzie, i się rozpie**oli jak PKS OTWOCK kilka lat temu...

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    - niezalogowany 2010-10-23 08:56:43

    Tutaj już ktoś przewidział że PKS padnie, a linie trafią w prywatne ręce, napisane niby żartem ale to chyba cała prawda o PKShttp://egarwolin.pl/sara/2010/09/21/boj-to-nie-jest-nasz-ostatni/#comment-15

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    - niezalogowany 2010-10-23 07:55:13

    Z tymi PKS-ami w ogóle sie nie można dogadac. Tyle co pomysłów przedstawilem i moi znajomi prezesowi i innym pracownikom na kierowniczych stanowiskach a oni nic, zero. Bo po co wypłata co miesiac na konto leci i koniec. Już dawno był by to inny PKS ale nie bo po co i tak wiecej na konto wyplaty nie przeleją to po co.Jest plac mozna go wspaniale wykorzystac, myjnia itd ale nie czekamy. Czekamy na developera który kupi spółkę za smieszne pieniadze i rozwali to wszystko bo plac bedzie cenniejszy i postawi na tym bloki. Zobaczycie to moja wizja. Zobaczcie na flote PKS Puławy, PKS Lublin, PKS Łuków i odpowiedzcie sobie czy można. W/g mnie można tylko trzeba chciec Panie Prezesie.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    - niezalogowany 2010-10-22 12:42:05

    Czy w Zarządzie PKS Garwolin pracują osoby które nie mają zielonego pojęcia o ekonomii i prowadzeniu takiej firmy?Zamiast likwidacji linii można przecież sprzedać cześć dużej floty i zstąpić ją mniejszymi busami. Koszty utrzymania spadną, ceny biletów będą konkurencyjne.Znaczna część przedsiębiorstw komunikacyjnych właśnie w ten sposób uchroniła się przed bankructwem.Czyżby komuś zależało na przejęciu PKS-U za przysłowiową złotówkę?

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    - niezalogowany 2010-10-22 08:50:42

    [quote name="marcinek"]to wierzbicki i wołoszka zacierają ręce , prywatne linie przewozowe zarabiają a pks mają upaść chyba o to chodzi , a może cały zarząd trzeba by wyp........[/quote]Chyba jest to trochę większe przedsięwzięcie niż zacieranie rąk przez drobnych przewoźników:)

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    - niezalogowany 2010-10-21 16:00:02

    to wierzbicki i wołoszka zacierają ręce , prywatne linie przewozowe zarabiają a pks mają upaść chyba o to chodzi , a może cały zarząd trzeba by wyp........

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    - niezalogowany 2010-10-21 14:03:16

    Mój kontakt to [...]

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    - niezalogowany 2010-10-21 13:24:27

    Czy ktoś ma kogoś znajomego kto posiada akcje pracownicze PKS Garwolin S.A.???Jeżeli tak proszę o kontakt :lol: [...]

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo eGarwolin.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do