
W październiku zarząd Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Garwolinie zadecydował o zawieszeniu bądź likwidacji kilku kursów autobusowych. Na decyzji tej najbardziej ucierpiały osoby dojeżdżające do pracy lub szkoły w weekendy. Planują one walczyć o przywrócenie kursów, które rozpłynęły się jak w październikowej mgle.
- Zawieszamy kursy, co więcej będziemy zawieszać, a docelowo likwidować kolejne – krótko komentuje sprawę prezes PKS Garwolin Krzysztof Domaszczyński. – Zdaję sobie sprawę z tego, że jest to przykre dla trzech czy czterech osób, ale tego wymaga sytuacja ekonomiczna firmy – dodaje.
Okazuje się, że główne motywy kontrowersyjnej decyzji są dość łatwe do przewidzenia. – Wzrost cen paliwa, zmniejszająca się liczba pasażerów oraz konkurencja prywatnych przewoźników spowodowały, że nierentowne kursy przestały istnieć – wyjaśnia Krzysztof Domaszczyński. – Gdyby to była firma prywatna, nie państwowa, zlikwidowanych kursów byłoby dużo więcej – dodaje.
- Bilet miesięczny nie jest wykupywany na konkretne dni czy godziny, ale na cały miesiąc – tak prezes PKS odpowiada na zarzut nieudzielenia informacji kupującym bilety miesięczne o planowym zmniejszeniu liczby kursów. – Odpowiedź tyle satysfakcjonująca, co jasna – komentuje jedna z pasażerek. – Od kiedy okres miesiąca nie obejmuje weekendów? – zastanawia się poirytowana.
Na wieść o planach poważniejszej interwencji niezadowolonych użytkowników prezes stawia sprawę jasno. – Nasza postawa jest otwarta. Jeśli te osoby, którym zależy na danych kursach, zbiorą przekonującą nas liczbę podpisów rzeczywistych pasażerów, zastanowimy się nad przywróceniem zawieszonych kursów – zaznacza. Podkreśla również, jak ważna jest dla PKS współpraca i kontakt z pasażerami i ich pracodawcami. – Często bywało tak, że dostosowywaliśmy kursy do godzin zmian pracowniczych – akcentuje swoją dobrą wolę prezes.
Jaki będzie finał tej sprawy? Jak i kiedy PKS Garwolin wyjdzie z impasu? A może likwidacja kliku nierentownych kursów to tylko wierzchołek góry lodowej? Czas pokaże.
(ur) 2010-10-21 13:51:16
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
A prywatnemu przewoźnikowi będą opłacały się kursy w weekendy....
Odwołując się do wypowiedzi Karola...Tak właśnie będzie, PKS "JUŻ JEST SPRZEDANY" , wszystko za grosze pójdzie, i się rozpie**oli jak PKS OTWOCK kilka lat temu...
Tutaj już ktoś przewidział że PKS padnie, a linie trafią w prywatne ręce, napisane niby żartem ale to chyba cała prawda o PKShttp://egarwolin.pl/sara/2010/09/21/boj-to-nie-jest-nasz-ostatni/#comment-15
Z tymi PKS-ami w ogóle sie nie można dogadac. Tyle co pomysłów przedstawilem i moi znajomi prezesowi i innym pracownikom na kierowniczych stanowiskach a oni nic, zero. Bo po co wypłata co miesiac na konto leci i koniec. Już dawno był by to inny PKS ale nie bo po co i tak wiecej na konto wyplaty nie przeleją to po co.Jest plac mozna go wspaniale wykorzystac, myjnia itd ale nie czekamy. Czekamy na developera który kupi spółkę za smieszne pieniadze i rozwali to wszystko bo plac bedzie cenniejszy i postawi na tym bloki. Zobaczycie to moja wizja. Zobaczcie na flote PKS Puławy, PKS Lublin, PKS Łuków i odpowiedzcie sobie czy można. W/g mnie można tylko trzeba chciec Panie Prezesie.
Czy w Zarządzie PKS Garwolin pracują osoby które nie mają zielonego pojęcia o ekonomii i prowadzeniu takiej firmy?Zamiast likwidacji linii można przecież sprzedać cześć dużej floty i zstąpić ją mniejszymi busami. Koszty utrzymania spadną, ceny biletów będą konkurencyjne.Znaczna część przedsiębiorstw komunikacyjnych właśnie w ten sposób uchroniła się przed bankructwem.Czyżby komuś zależało na przejęciu PKS-U za przysłowiową złotówkę?
[quote name="marcinek"]to wierzbicki i wołoszka zacierają ręce , prywatne linie przewozowe zarabiają a pks mają upaść chyba o to chodzi , a może cały zarząd trzeba by wyp........[/quote]Chyba jest to trochę większe przedsięwzięcie niż zacieranie rąk przez drobnych przewoźników:)
to wierzbicki i wołoszka zacierają ręce , prywatne linie przewozowe zarabiają a pks mają upaść chyba o to chodzi , a może cały zarząd trzeba by wyp........
Mój kontakt to [...]
Czy ktoś ma kogoś znajomego kto posiada akcje pracownicze PKS Garwolin S.A.???Jeżeli tak proszę o kontakt :lol: [...]