Reklama

Nieletnim alkoholu nie sprzedajemy? Wniki badań

Urząd miasta pod koniec sierpnia przeprowadził kampanię informacyjną dla przedsiębiorców i sprzedawców napojów alkoholowych, mającą na celu uświadomienie konieczności legitymowania młodych osób, które kupują alkohol. Urzędnicy wybrali metodę „tajemniczego klienta”.

 

Technika „tajemniczy klient” jest jedną z najlepszych metod badania poziomu obsługi klienta, ponieważ nie bada opinii czy deklaracji na temat hipotetycznych sytuacji, ale relacjonuje przebieg prawdziwych doświadczeń klientów w wybranych punktach sprzedaży. Tę metodę wybrał urząd miasta do przeprowadzenia kampanii informacyjnej dla przedsiębiorców i sprzedawców napojów alkoholowych, mającą na celu uświadomienie konieczności legitymowania młodych osób kupujących alkohol.

 

Sprawdzili 51 punktów sprzedaży napojów alkoholowych

Akcja została zrealizowana 21 sierpnia i objęła 51 punktów sprzedaży napojów alkoholowych, znajdujących się na terenie miasta. Na realizatora zadania wybrano Małopolskie Centrum Profilaktyki z Krakowa, specjalizujące się we współpracy z instytucjami administracji publicznej i samorządowej w zakresie profilaktyki i rozwiązywania problemów społecznych. Koordynatorem oraz opiekunem merytorycznym z ramienia urzędu była Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, która zgodnie z ustawą o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi jest komórką zobligowaną do prowadzenia działań zapobiegawczych, związanych z kontaktem młodych ludzi z alkoholem.

 

W 26 punktach poproszono o pokazanie dowodu osobistego

W trakcie badania „tajemniczy klient” został poproszony o pokazanie dowodu osobistego w 26 z 51 badanych punktów. Z uwagi na wynik końcowy badania, kolejnym krokiem w realizacji projektu było przeprowadzenie szkolenia dla każdego punktu sprzedaży alkoholu. Pracownicy i właściciele punktów sprzedaży alkoholu mieli możliwość przekonać się w praktyce, jak ważne jest legitymowanie osób, których wieku nie są pewni. Efektem przeprowadzonych badań jest także utrwalenie postaw asertywnych i zaktualizowanie wiedzy na temat przepisów prawa. Kampania zakończyła się wydaniem certyfikatów dla uczestników.

 

Celem kampanii było zwrócenie uwagi na problem sięgania młodych ludzi po alkohol, którzy bardzo często w okresie wakacji podejmują się zachowań ryzykownych, w tym kontaktu z alkoholem. Przeprowadzona kampania to również wsparcie sprzedawców alkoholu w należytym i zgodnym z prawem wykonywaniu pracy.

 

{jb_greenbox} Ustawa o wychowaniu w trzeźwości przewiduje dwa rodzaje sankcji za złamanie zakazu sprzedaży alkoholu nieletnim


Sankcja administracyjna: ponoszona przez przedsiębiorcę korzystającego z zezwolenia w punkcie sprzedaży, w którym doszło do naruszenia, w postaci obligatoryjnego cofnięcia zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych oraz niemożności ubiegania się o wydanie nowego zezwolenia przez okres lat 3 od jego cofnięcia

Sankcja karna: ponosi ją osoba winna dokonania sprzedaży (sprzedawca) oraz przedsiębiorca prowadzący punkt, w którym doszło do naruszenia w zakresie niedopełnienia przez niego nadzoru. Karą za popełnienie omawianego występku jest grzywna w wysokości od 100 PLN do nawet 720 tys. zł; ustawa przewiduje ponadto możliwość nałożenia środków karnych w postaci zakazu prowadzenia działalności objętej zezwoleniem lub przepadku napojów alkoholowych.{/jb_greenbox}

 

Fot. sxc.hu

(www.garwolin.pl, oprac. EB) 2013-09-19 07:25:58


Aplikacja egarwolin.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    czepiec - niezalogowany 2013-09-29 15:04:43

    A co robi się, aby nieletni po ten alkohol nie sięgali? Nic! Państwu na rękę jest rozpijanie obywateli i dlatego ta niby walka jest pozorna. Tylko patrzeć, jak podobne akcje przeprowadzane będą częściej a winowajcy karani mandatami. Drugi wariant: jeszcze proponowałbym, aby "tajemniczy klienci" ubrani byli w czarne, skórzane płaszcze i kapelusze a wtedy statystyki byłyby jak należy. Kołnierze w płaszczach -zakupionych w przetargach z zamówień publicznych- oczywiście postawione.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    blableee - niezalogowany 2013-09-19 15:02:45

    "#1 jaś 2013-09-19 12:32nie za bogato z informacją...zostaliśmy poinformowani..kontrola..ble..ble..itd...a wyniki?? bo że w 26 miejscach poproszono o dowód to wiemy...a w ilu nie poproszono a w ilu odmówiono? ejże.."dziennikarze"...ogarnijcie się.."otóż 26 z 51 łatwo obliczyć w ilu nie poproszono o dowód więc 51 - 26 = 25matematyka to głupota prawda? :O

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    jaś - niezalogowany 2013-09-19 10:32:36

    nie za bogato z informacją...zostaliśmy poinformowani..kontrola..ble..ble..itd...a wyniki?? bo że w 26 miejscach poproszono o dowód to wiemy...a w ilu nie poproszono a w ilu odmówiono? ejże.."dziennikarze"...ogarnijcie się..

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo eGarwolin.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do