
Urząd miasta pod koniec sierpnia przeprowadził kampanię informacyjną dla przedsiębiorców i sprzedawców napojów alkoholowych, mającą na celu uświadomienie konieczności legitymowania młodych osób, które kupują alkohol. Urzędnicy wybrali metodę „tajemniczego klienta”.
Technika „tajemniczy klient” jest jedną z najlepszych metod badania poziomu obsługi klienta, ponieważ nie bada opinii czy deklaracji na temat hipotetycznych sytuacji, ale relacjonuje przebieg prawdziwych doświadczeń klientów w wybranych punktach sprzedaży. Tę metodę wybrał urząd miasta do przeprowadzenia kampanii informacyjnej dla przedsiębiorców i sprzedawców napojów alkoholowych, mającą na celu uświadomienie konieczności legitymowania młodych osób kupujących alkohol.
Sprawdzili 51 punktów sprzedaży napojów alkoholowych
Akcja została zrealizowana 21 sierpnia i objęła 51 punktów sprzedaży napojów alkoholowych, znajdujących się na terenie miasta. Na realizatora zadania wybrano Małopolskie Centrum Profilaktyki z Krakowa, specjalizujące się we współpracy z instytucjami administracji publicznej i samorządowej w zakresie profilaktyki i rozwiązywania problemów społecznych. Koordynatorem oraz opiekunem merytorycznym z ramienia urzędu była Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, która zgodnie z ustawą o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi jest komórką zobligowaną do prowadzenia działań zapobiegawczych, związanych z kontaktem młodych ludzi z alkoholem.
W 26 punktach poproszono o pokazanie dowodu osobistego
W trakcie badania „tajemniczy klient” został poproszony o pokazanie dowodu osobistego w 26 z 51 badanych punktów. Z uwagi na wynik końcowy badania, kolejnym krokiem w realizacji projektu było przeprowadzenie szkolenia dla każdego punktu sprzedaży alkoholu. Pracownicy i właściciele punktów sprzedaży alkoholu mieli możliwość przekonać się w praktyce, jak ważne jest legitymowanie osób, których wieku nie są pewni. Efektem przeprowadzonych badań jest także utrwalenie postaw asertywnych i zaktualizowanie wiedzy na temat przepisów prawa. Kampania zakończyła się wydaniem certyfikatów dla uczestników.
Celem kampanii było zwrócenie uwagi na problem sięgania młodych ludzi po alkohol, którzy bardzo często w okresie wakacji podejmują się zachowań ryzykownych, w tym kontaktu z alkoholem. Przeprowadzona kampania to również wsparcie sprzedawców alkoholu w należytym i zgodnym z prawem wykonywaniu pracy.
{jb_greenbox} Ustawa o wychowaniu w trzeźwości przewiduje dwa rodzaje sankcji za złamanie zakazu sprzedaży alkoholu nieletnim
Sankcja administracyjna: ponoszona przez przedsiębiorcę korzystającego z zezwolenia w punkcie sprzedaży, w którym doszło do naruszenia, w postaci obligatoryjnego cofnięcia zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych oraz niemożności ubiegania się o wydanie nowego zezwolenia przez okres lat 3 od jego cofnięcia
Sankcja karna: ponosi ją osoba winna dokonania sprzedaży (sprzedawca) oraz przedsiębiorca prowadzący punkt, w którym doszło do naruszenia w zakresie niedopełnienia przez niego nadzoru. Karą za popełnienie omawianego występku jest grzywna w wysokości od 100 PLN do nawet 720 tys. zł; ustawa przewiduje ponadto możliwość nałożenia środków karnych w postaci zakazu prowadzenia działalności objętej zezwoleniem lub przepadku napojów alkoholowych.{/jb_greenbox}
Fot. sxc.hu
(www.garwolin.pl, oprac. EB) 2013-09-19 07:25:58
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
A co robi się, aby nieletni po ten alkohol nie sięgali? Nic! Państwu na rękę jest rozpijanie obywateli i dlatego ta niby walka jest pozorna. Tylko patrzeć, jak podobne akcje przeprowadzane będą częściej a winowajcy karani mandatami. Drugi wariant: jeszcze proponowałbym, aby "tajemniczy klienci" ubrani byli w czarne, skórzane płaszcze i kapelusze a wtedy statystyki byłyby jak należy. Kołnierze w płaszczach -zakupionych w przetargach z zamówień publicznych- oczywiście postawione.
"#1 jaś 2013-09-19 12:32nie za bogato z informacją...zostaliśmy poinformowani..kontrola..ble..ble..itd...a wyniki?? bo że w 26 miejscach poproszono o dowód to wiemy...a w ilu nie poproszono a w ilu odmówiono? ejże.."dziennikarze"...ogarnijcie się.."otóż 26 z 51 łatwo obliczyć w ilu nie poproszono o dowód więc 51 - 26 = 25matematyka to głupota prawda? :O
nie za bogato z informacją...zostaliśmy poinformowani..kontrola..ble..ble..itd...a wyniki?? bo że w 26 miejscach poproszono o dowód to wiemy...a w ilu nie poproszono a w ilu odmówiono? ejże.."dziennikarze"...ogarnijcie się..