
Ze zmodernizowanej stacji Garwolin podróżni skorzystają przed końcem bieżącego roku. Jednak już w czerwcu przy nowym peronie będzie otwarty tor w kierunku Pilawy, do którego zostanie zapewnione przejście tymczasowe w poziomie szyn.
Nowe obiekty w Woli Rębkowskiej, gdzie zlokalizowana jest Stacja Garwolin, zapewnią pasażerom większą wygodę i bezpieczeństwo. W ramach modernizacji powstają m.in. dwa nowe perony jednokrawędziowe. Przebudowane zostanie również przejście podziemne dla pieszych, które od przyszłego roku połączy dwie strony miejscowości oraz umożliwi sprawniejszy i wygodniejszy dostęp do peronów. Przejście podziemne wyposażone zostanie w windy lub pochylnie, tym samym perony dostosowane zostaną do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Ponadto stacja zyska nowe tory, rozjazdy, sieć trakcyjną oraz przepusty nad rowami odprowadzającymi wodę. Modernizacja infrastruktury kolejowej umożliwi przejazd pociągów z prędkością maksymalną do 160 km/h i w efekcie zaoszczędzi czas podróżnych.
Ponad 3,5 mld złotych na modernizację linii
Obecnie odbywa się demontaż elementów starego przejścia podziemnego oraz przygotowanie do prac betonowych na odnawianym obiekcie. Na czas remontu obiektu, wykonawca zapewnił przejście tymczasowe w poziomie szyn. Jest już rozebrany dotychczasowy peron dwukrawędziowy. Nowy peron z którego docelowo będą korzystać podróżni odjeżdżający w kierunku Pilawy ma już zabudowane ścianki peronowe.
Stacja Garwolin znajduje się na linii kolejowej nr 7, łączącej dwa województwa – mazowieckie i lubelskie. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczą ponad 3,5 mld złotych na modernizację linii, co stanowi największą inwestycję w ramach Krajowego Programu Kolejowego. Obecnie, prace rozbiórkowe, odwodnieniowe i ziemne związane z nawierzchnią torową, siecią trakcyjną, przebudową mostów kolejowych, wiaduktów, przejść pod torami oraz przejazdów kolejowo – drogowych, odbywają się na całym odcinku między Dęblinem a Pilawą. Wznowienie ruchu pociągów planowane jest na koniec tego roku.
Warszawa-lublin.pl, oprac. ur
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
"Przebudowane zostanie również przejście podziemne dla pieszych, które od przyszłego roku połączy dwie strony miasta [...]" Jakiego miasta? Stacja Garwolin znajduje się w Woli Rębkowskiej która nie ma praw miejskich z tego co się orientuję.
Niech zmienia nazwę stacji na Wola Rebkowska bo to żaden Garwolin. Miastem powiatowym jest Pilawa a jelenie z południowej części powiatu jak byli głupi tak i nadal są. Wszystko jest w północnej części Garwolina, na południu zacofanie.
Połączy dwie strony miejscowości, czytaj ze zrozumieniem.
Czarny diabeł miał bedoką straszyć krowy a teraz trzeba zapie 4 kilometry Do stacji. Powinna byc w mieście. Zal
historycznie jest to stacja MIRWAN
Akurat krowy niewiele miały tu do powiedzenia. Poszło jak zwykle o pieniądze i łatwa dostępność do linii kolejowej dla zakładów będących poza miastem. Historia o krowach to kolejny przykład miejskiej legendy.
Stacja jrst wola rebkowska a nie garwolin. Co ludziom po pociagach jak nie ma powrotu z wielkiej stacji