Reklama

Problemy z CEPiK 2.0 – Czy uda się przyspieszyć pracę Wydziału Komunikacji?

Miało być lepiej i bezpieczniej. Tymczasem, nowa wersja Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców sprawia obecnie więcej problemów, niż daje korzyści. Na ogromną próbę wystawiona jest cierpliwość nie tylko kierowców, ale także samorządowców i urzędników.

Konwent Powiatów Województwa Mazowieckiego z końcem stycznia przedstawił swoje stanowisko w sprawie funkcjonowania systemu CEPiK.

 

Nowa wersja Centralnej Ewidencji Pojazdów uruchomiona została 13 listopada 2017 i od tamtego czasu sprawia problemy kierowcom i samorządom z całej Polski. Zmiany w systemie miały zwiększyć zakres informacji w Centralnej Ewidencji Pojazdów i pozwolić na uzyskanie wyższej jakości danych, podnosząc poziom bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz obrotu pojazdami na rynku wtórnym. Program miał również ułatwić i przyspieszyć pracę w Wydziałach Komunikacji w Starostwach. Tak jednak się nie stało. Wprowadzenie systemu zmniejszyło ilość realizowanych zadań w urzędach o 30%, co wiąże się z utrudnieniami dla mieszkańców powiatu. To na pracownikach, jako osobach mających bezpośredni kontakt z obywatelami, skupia się niezadowolenie obywateli. Problemy związane z rejestracją i wyrejestrowaniem pojazdów nie ominęły również pracowników Wydziału Komunikacji oraz mieszkańców powiatu garwolińskiego. Bardzo często pracownicy muszą wykonywać wielokrotnie te same czynności, tj. ten sam wniosek o rejestrację lub wyrejestrowanie pojazdu muszą kilkakrotnie wprowadzać w system. Powiat nie ma wpływu na sprawność funkcjonowania systemu CEPiK 2,0 ponieważ jest on wprowadzony i nadzorowany centralnie przez Ministerstwo Cyfryzacji.

 

O utrudnieniach związanych z awarią systemu pisaliśmy w artykule:

Awaria systemu w Wydziale Komunikacji w Garwolinie

 

To nie jest wina pracowników wydziału

W związku z problemami Wydziałów Komunikacji w Polsce, Związek Powiatów Polskich wystąpił z prośbą do osób odpowiedzialnych za „uzdrowienie” systemu aby natychmiast doprowadzić do jego stabilizacji. Jednocześnie ZPP wnioskuje aby wydano jasny i wyraźny komunikat, że to nie pracownicy Wydziałów Komunikacji są odpowiedzialni za pracę na takim systemie i nie oni ponoszą odpowiedzialność za wszelkie problemy, jakie dotknęły obywateli.

– My jako powiat garwoliński wyrażamy głębokie ubolewanie i mamy nadzieję, że stanowisko Związku Powiatów Polskich wpłynie na szybszą i lepszą pracę nad systemem, a korzyści płynące z jego wprowadzenia przewyższą problemy związane z jego uruchomieniem – czytamy na stronie internetowej Starostwa Powiatowego w Garwolinie.

 

Pełna treść stanowiska Związku Powiatów Polskich do pobrania poniżej.

 

Garwolin-starostwo.pl, oprac. ur

Fot. arch. eG

 

Aplikacja egarwolin.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    gość 2018-12-14 11:35:08

    Sporo jest problemow z tym cepikiem, ale ja sie nie dziwie, czytajac czym on tak naprawde jest: https://www.prawo-jazdy-360.pl/aktualnosci/cepik

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2018-12-14 21:58:30

    to niech nie stosują tego cepiku nawet wbrew wszystkiemu , szybko następni odstąpią i skończy się inwigilowanie obywateli , niech nie opowiadają bzdur że nie ich wina - siedzą pierd....głupoty i plotki a najlepsze że nie kryją się tylko jawnie przy ludziach , widocznie jest przyzwolenie

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo eGarwolin.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do